Crinone/Lutinus

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Går disse under egenandelen på medisinene?

Så bra :) Innså akkurat at prisen var ikke så ille som jeg trodde. Mente å huske jeg betalte 1500 kroner for en eske jeg, men det var visst "bare" 600 kr

Så bra :) Innså akkurat at prisen var ikke så ille som jeg trodde. Mente å huske jeg betalte 1500 kroner for en eske jeg, men det var visst "bare" 600 kr
Lutinus kostet 497 for en eske. Jeg skal bruke 3 om dagen, så det blir ei eske i uka. Spent på hvor lenge jeg må gå på griseriet om jeg blir gravid.

Lutinus kostet 497 for en eske. Jeg skal bruke 3 om dagen, så det blir ei eske i uka. Spent på hvor lenge jeg må gå på griseriet om jeg blir gravid.

537 kr (grovt opprundet så blir jo det 600 :P ) for Crinonen. Jeg skal visst bruke progesteronstøtte til uke 12 som jeg forsto. Noen bruker bare til uke 10. Så det er visst litt etter hvilken lege man møter.

Jeg har bare fått lutinus for 15 dager, får man mer hvis man tester pos? Ser dere skriver at dere skal gå på det til 10. og 12.uke....

Jeg har bare fått lutinus for 15 dager, får man mer hvis man tester pos? Ser dere skriver at dere skal gå på det til 10. og 12.uke....
Dette lurer jeg også på! Fått resept på 3 pakker. Skal bruke 3 for dagen. Det blir 3 ukers bruk det. Jeg har helt angst for alt dette grunnet så mange sa, lutinus blir da mitt lille håp og holdepunkt på at det kan gå bra hvis jeg blir gravid nå. Jeg kan vel be om mer???

Jeg har tre pakker, så skal gå på Lutinus i tre uker. Hvor lenge man skal gå på det avgjøres kanskje av hormonprøvene, og om man har mistet tidligere?

Jeg fikk oppgitt på forsamtalen at alle som skal ha IVF/ICSI må bruke progesteronstøtte frem til uke 10-12, om man blir gravid, for det er ikke før da kroppen tar over progesteronproduksjonen selv. Og ved IVF/ICSI produserer ikke kroppen progesteron selv i det hele tatt i begynnelsen, pga at kroppen ikke produserer det gule legme i denne prosessen.

Jeg fikk oppgitt på forsamtalen at alle som skal ha IVF/ICSI må bruke progesteronstøtte frem til uke 10-12, om man blir gravid, for det er ikke før da kroppen tar over progesteronproduksjonen selv. Og ved IVF/ICSI produserer ikke kroppen progesteron selv i det hele tatt i begynnelsen, pga at kroppen ikke produserer det gule legme i denne prosessen.
Ok. Tusen takk for info. Så da kan jeg bare be om ny resept jeg da?

Ok. Tusen takk for info. Så da kan jeg bare be om ny resept jeg da?

Ville trodd man fikk automatisk resept for den tiden man skal bruke det, ved uttak eller innsett. Evt. har du sjekket om det var reit på den resepten du fikk?

At alle som blir gravide ved hjelp av IVF/ICSI skal bruke støtte frem til uke 10-12 stemmer ikke. Jeg er 5 uker i dag, og jeg sluttet på lutinus på fredag, da var jeg 4+2

At alle som blir gravide ved hjelp av IVF/ICSI skal bruke støtte frem til uke 10-12 stemmer ikke. Jeg er 5 uker i dag, og jeg sluttet på lutinus på fredag, da var jeg 4+2

Det var beskjeden jeg fikk ved St. Olav. Jeg fikk det til og med omstendig tegnet og forklart.

Jeg fikk beskjed om å slutte på fredag. Så det har nok noe å si hvordan blodprøve resultatene er. Jeg er gravid med ICSI baby. Hører til hos Porsgrunn.

Hørtes ikke sånn ut på hun gynekologen. Og samtlige jeg kjenner som hatt IVF har alle brukt progesteronstøtte til morkaken har tatt over produksjonen. Men det er visst ikke meningen man skal skjønne alt dette, så man må bare gjøre som legene gir beskjed om.

Jeg kommer til å be om mer uansett. Får jeg ikke på Ullevål så kommer jeg til å be legen min på sykehuset her hvor jeg bor om mer. Dette er overhode ikke skadelig for verken meg eller babyen. Dette er min trygghet.

Det hadde vært interessant om flere som har blir gravide kan komme med sine erfaringer. Man skal uansett høre på legen sin, og man må stole på det de sier :)

Det hadde vært interessant om flere som har blir gravide kan komme med sine erfaringer. Man skal uansett høre på legen sin, og man må stole på det de sier :)
Så klart det. Med dette er jo ikke skadelig for verken mor eller barn.

Bekymringer bør jo også bli tatt på alvor.

Jeg finner ingenting om lengden man skal bruke progesteronstøtte i heftene vi fikk heller. Men ser der står det at man skal starte den dagen man har egguttak, mens andre her inne har ikke startet før den dagen de har fått satt inn.

Back
Topp