Crazybanana nesting...

Hulda

Forelsket i forumet
Altså, nå er jeg i gang igjen. Begynte nesten med en gang jeg gikk gravid med første kid. Må plutselig få SKIKKELIG orden hjemme. Vi snakker å rydde i hver eneste skap og skuff. Organisere boden. Vaske ut kjøkkenet og kjøleskapet. Rense sofaen. Vaske overmadrassen i senga. Få orden i alle papirer osv. Med sist kid lå jeg på alle fire og skrubbet gulvet på balkongen og vasket alle vinduene - når jeg var i uke 37! Allerede nå klarer jeg ikke å slappe av når jeg skal sove fordi jeg tenker på alt som skal gjøres og når det skal gjøres (og vi bor i en minimalistisk leilighet på 70 kvm). Er det bare jeg som blir helt "nesting-gal" som gravid..?:p

Ble ikke sånn sist, har antydning til det nå - er bare litt for lat til å gjennomføre all vaskingen og ryddingen jeg egentlig klør etter. :angelic::knegg:

Men det er mye ryddigere og renere her nå enn før jeg ble gravid, og bedre skal det bli! Maser på mannen om å få ferdig ene rommet vi pusser opp, og at vi mååå pusse opp det andre soverommet også sånn at vi kan flytte inn dit med vår seng og lage barnerom der vi sover. Og jeg kikker til stadighet på babystæsj, og klør etter å sette opp barnesenga og stellebordet etc. Og jeg har ikke kommet til uke 5 engang. :wideyed: Her tror jeg rett og slett det er hjernen sin måte å forsøke å rømme fra tankene om alt som kan gå galt, siden det gikk så fryktelig galt sist, for jeg hadde jaggu meg ikke mye nesting-behov sist gang. Dog, da sov jeg vel omtrent fra før positiv test og frem til uke 14. :p

Jeg har angst av å ha for mye ting og tang som ser ut som "rot" i mine øyne fra før, og som gravid eskalerer det..:-p Glemte jo det som var mest crazy å tenke tilbake på...at jeg bare mååååtte støvsuge og vaske (den allerede veldig rene) bilen vår mellom riene,fordi bilen måtte være helt ren til babyen:-p

Jeg er og sånn, og nå er jeg helt opphengt i at jeg vil male både kjøkken, stue og barnerom[emoji4] Vi var tidlig ute med alt sist, og angret aldri på det;)

Back
Topp