Crazybaby!

Klesklypa

Gift med forumet
Kordan går det med deg??
forsatt masse hoste og vanskelig for å puste? eller begynner medisinene å virke?
Mamma sa at du har vert på barneklinikken igjen. gikk det bra? eller var det skummelt!

*så lang klem at vi detter overende fra Maria-mini-klypa*emoticon
 
Det går bedre etter vi fikk en tilleggsmedisin på tirsdag. Han liker ikke å bli undersøkt gang på gang, men det går fort over med mamma - og pappakos.

Nå har han tre stykker (Ventoline, Flutide og Singulair mot astma) som han bruker daglig. Siden han begynte på sistnevnte har han sovet uten å ha behov for Ventoline. Det går forhåpentligvis rette veien, sakte, men sikkert. På tide at han blir seg selv igjen etter disse mndene og ikke skral og bleik og slapp.

Crazybaby sover søtt nå, men jeg er ganske sikker på at han sender en stor kos til mini-klypa i drømmeland.  Tusen takk som spør.  <3
 
Uff ikkje kjekt med så mye medisiner då. Sander har begynt igjen astma medisin no, og eg spurte om å få noe som hjalp siden ventoline og flutide ikkje gjør nok. Før gikk han på Polarmin også, men det er jo allergimedisin. 
Hva hjelper Singulair for? Såg det er astmamedisin,men som Ventoline åpner me en gang mens Flutide er betennelsesdempende, hva er Singulair? 
Vi har bedt om time på lungeavd. no siden han fortsatt hoster sånn, mellom forkjølelsene. 
 
Han har Ventoline for akutte anfall (opp til 4 ganger i døgnet, men kan gies hver tredje time hvis det blir ekstra ille), Flutide som virker forebyggende (2 ganger i døgnet, morgen og kveld, men kan gies en gang midt på dagen i tillegg) og Singulair som er antiiflammatorisk. Det brukes når medisineringen ikke er nok. Det var det ikke for Crazybaby. Det er for å behandle astmaen og forebygge symptomene i løpet av dagen og natten. Nettene har som sagt vært et mareritt. Han hoster enda, men han har ikke disse hostekulene med slim og brekninger hvor det hørtes ut som at han skulle hoste opp lungene sine. Dermed får han mer fred og ro til å finne den etterlengtede søvnen.

Singulair er pulver som taes om kvelden og blandes i bløt mat. Effekt kan sees etter et døgn, men best etter en tids virketid, 2 - 4 uker. Samme natten som han fikk første dosen sov han bedre. Jeg velger å tro at det er denne medisinen som gjør det.

Fragle sin gutt har astma også, og hun har gitt gode råd og tipset om Singulair (tusen takk :), for de har hatt god effekt av den. Hør gjerne med første anledning om det kan være noe for dere. Er det lenge til dere har time på lungeavd? Masse lykke til! Hold meg gjerne oppdatert, selv om jeg leser bloggen din. Jeg vet at Sander har vært syk lenge og det må være frustrende og vondt for liten og stor, så jeg krysser alt for at dere får den hjelpen dere trenger og at han kommer seg betraktelig.
 
Du er så god Crazy! Du har så mye omsorg! 
Vi venter på time på lungeavd., men skal til privat barnelege 18. nov og på gastro på barneklinikken igjen 1. des. 
Sander har heldigvis ikkje sånne hosteanfall som din har, uff det er fælt! Og ekkelt, for både dere og han! Sander fikk jo falsk krupp forrige helg og det er helt grusomt, så kjempe bra at medisinen fungerer for dere! Godt å høre =)
Sander har bare jevn hoste, varierende med mye eller lite slim, noe tørrhoste og ofte slim på morgen. Men ikkje sånn ekstrem, likevel så går ikkje hosten vekk ved bruk av ventoline og flutide. Han får to doser morgen og kveld av flutide og to doser morgen, ettermiddag og kveld av ventoline. Det hjalp bra på kruppen heldigvis :) 
 
Bare synes det er forferdelig når en så liten tass skal ha det slik, og spesielt når jeg har fått et innblikk selv. Dere skulle hatt skikkelig utredning for lenge siden, ikke frem og tilbake og like langt igjen.

Jevn hoste må være like plagsomt. Det blir på en måte aldri stopp. Jeg har ikke erfaring med falsk krupp, men har hørt historier som har vært langt ifra kjekt. Håper inderlig han slipper det flere ganger.

Han har ihvertfall en mamma som gjør sitt beste for at han skal ha det bra. <3
 
Nei det er ikkje noe kjekt det heller i lengden.
Godt Crazybaby har deg som står på for han :-) Skikkelig utredning er det viktigste for å finne ut noe så håper vi og får det snart :) 

Tusen takk snuppa, du er så god! <3



 
Back
Topp