CrazyB

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Hvordan går det gullgutten din? :-) Hva sa legen på fredag? 
 
Han har fortsatt væske i mellomøret, så da ble han henvist videre mtp. evt. dreninnleggelse.
Ofte feber og infeksjoner, og gått litt ned i vekt, samtidig som han har strukket seg en god del. Ikke så rart, kanskje, dette med vekt, utifra form og varierende matlyst.

I tillegg venter vi på time hos spesialist ang. astmaproblematikken. Han bruker tre forskjellige astmameds, og jeg føler at han kanskje er undermedisinert. Den ene gjør slik at han får sopp på tungen og ganen enda vi er nøye med å skylle munnen og pusse tenner etterpå. Nå får han behandling for det.. igjen.

Vi har også fått innkalling til gastro og akutt kirurgisk avdeling på Haukeland i forbindelse med en tilstand som heter hydrocele; han hovnet plutselig opp i pungen i desember og da fant de ut via UL at han har væskeansamling i testiklene. Det er ufarlig, men det kan være plagsomt og vondt. Hvis det blir for ille, må væsken tappes ut. Ulempen er at dette kan ha en tendens til å komme tilbake.

Konstant syk det siste halvåret, men det skjer saker og ting. Akkurat nå er han i grei form. Bank i bordet!

Fastlegen ba oss forresten om å kutte ut kumelk i en mnd for å se om det hjelper på slimdannelse og hoste. Han får derfor havremelk og liker det, heldigvis.

Mye sykdom hos oss som hos dere, men vi ser fremover (og håper det samme for dere!). Satser på at vi hører noe fra Barneklinikken snart. Ingen tvil om at det blir uendelig godt å få en skikkelig sjekk på det lille mennesket mitt.

 Takk som spør, søte du. <3
 
Havremelk er gull =) Vi bruker det enno, for Sander vil ikkje ha noe annet =P Kan anbefale soyayoghurt også viss han er glad i yoghurt, det og slimer jo en del.. 

Han har virkelig fått mye stakkars =( Håper dere får en skikkelig lege på gastro :) 
Er det mer medisiner dere kan gi han for astmaen? Astma kan jo kommer av matallergi så det er kanskje ikkje så dumt å prøve uten? Får håpe det hjelper god gutten :-) Stakkars han må jo være kjempe plaget :( Har dere ekstra sykedager til han? Eg synes det var god hjelp, for då kan du faktisk være heime til de er på bedringens vei og slipper å stresse tilbake i barnehage :) 

Min erfaring er å ringe og mase og mase og atter mase på barneklinikken, sei at no er han så mye sjuk at han går ned i vekt osv. 

Håper den god formen holder seg leeeeenge 
 
Jeg var skeptisk til om havremelken kom til å falle i smak, men så langt, så bra. Han liker yoghurt, men han har ikke ville spise det på en stund. Kanskje prøve med soyayoghurt. Heller mer interessert i grønt og frukt (og spesielt appelsin - helt tussete etter det!). Vi tok blodprøver en tid tilbake for å sjekke allergier, men resultatet kom tilbake uten funn. Ekstra sykedager er ordnet. fragle tipset om det for litt siden. Det kommer godt med i det store og det hele. Planen er å purre på Barneklinikken jevnlig, eller helt til de blir lei av gnålet mitt. :)Takk for omtanken, snupper!
 
Here we go again. Feber og utilpass i ettermiddag og kveld. Han hadde jo feber i forrige uke som varte tre dager, onsdag til fredag. Bare noen dager frisk, så er det på an igjen. Det har vært og er standarden. Jeg skal plinge til både Barneklinikken og gastro/kirurgisk i morgen, siden jeg ikke vet om det kan skyldes væske i mellomøret og ørebetennelser, infeksjoner, væske i testiklene eller noe annet. I'm going crazy (mest fordi jeg ikke liker at han er sjukling - <3 mitt).>
 
Back
Topp