Crawings og andre merkligheter

FruMille

Glad i forumet
det er så merkelig dette med crawingsene. Jeg kan være så uggen og dårlig jeg bare vil, men sjokomelk og andre søte ting, det går fint nedpå :laughing002
sist svangerskap så klarte jeg ikke laks og kylling, det gikk laaang tid etter fødsel før jeg klarte å spise det. Med første så var det rødløk og tomat..Denne gangen, så har jeg heldigvis ikke hatt noen matvarer jeg ikke liker. Til og med kaffe kan jeg ta en kopp av ut på dagen.
 
det er så merkelig dette med crawingsene. Jeg kan være så uggen og dårlig jeg bare vil, men sjokomelk og andre søte ting, det går fint nedpå :laughing002
sist svangerskap så klarte jeg ikke laks og kylling, det gikk laaang tid etter fødsel før jeg klarte å spise det. Med første så var det rødløk og tomat..Denne gangen, så har jeg heldigvis ikke hatt noen matvarer jeg ikke liker. Til og med kaffe kan jeg ta en kopp av ut på dagen.
Om jeg ikke hadde visst om koffeinkvota, hadde jeg sikkert drukket 7 kopper kaffe om dagen. Synes det er såååå vanskelig å ta bare én kopp om dagen.
 
Om jeg ikke hadde visst om koffeinkvota, hadde jeg sikkert drukket 7 kopper kaffe om dagen. Synes det er såååå vanskelig å ta bare én kopp om dagen.
Sier du det? Jeg har hørt om så mange som ikke har kunne fordra kaffe i graviditeten :laughing002
 
Samme her - selv om jeg er kvalm og uggen så vet kroppen hva den vil ha. Her er det akutt behov for noe med smelta ost, gjerne på toast :)
 
Sier du det? Jeg har hørt om så mange som ikke har kunne fordra kaffe i graviditeten :laughing002
Jeg har ei svigerinne som til vanlig er veldig glad i kaffe. Hun har lagt merke til sine svangerskap ved at hun plutselig ikke har lyst på kaffe lenger. Jeg derimot har såååå lyst på kaffe og pepsi max. Så enten er kroppen min litt dummere enn andre kropper som vet hva de har godt av og ikke under graviditet, ellers så kanskje jeg ville tålt koffein godt? ;) Det er flere tegn på at kroppen min er litt dum, får jeg har normalt svært sjeldent godtesug, men nå vil jeg ha sjokolade og is. Masse is! Helst sjokoladekuleis med sjokoladesaus som stivner på isen. Og popcorn. Også takler jeg ikke lukta av fisk. Gjennomført dum kropp:D
 
Jeg taaaakler ikke tanken på kaffe :depressed: og jeg er egentlig stordrikker av det! Blæh
Ingenting søtt eller brus frister heller. Er fysen på frukt og rundstykker, med ost og skinke + grønt (agurk og paprika). Appelsinjuice og masse vann med isbiter

Forrige svangerskap takla jeg ikke kylling.. Da levde jeg på panini, sur lakris og sjokomelk.
 
Jeg takler heller ikke kaffe! Jeg har søtsug, craver spesielt etter druer. Gjerne fryste druer. Prøver å begrense inntaket :hilarious:
 
1. gang: avsmak på sjokolade og kebab (ikke klart å spise kebab etterpå heller selvom det er over 3 år siden). Levde på kroneis. Likte godt lakris og surt godteri.

2. gang: avsmak på sjokolade og laks :sour: Liker saftis og appelsinjuice. Den eneste middagen jeg spiser er fiskekaker og kokte poteter.
 
Som med kaffe og andre koffeindrikker, så synes jeg det er kjedelig at jeg må begrense inntaket av lakris :smiley-angry017
 
Jeg har plutselig avsmak for kaffe, sjokolade og en del andre søtsaker jeg ellers liker godt. Har bare lyst på frukt og grønnsaker, helst rå og kalde. Og juice, iskaldt vann og saft. Så egentlig temmelig heldig :p
 
Avsmak på sjokolade! Men kaldt vann med isbiter og saftis er det beste. Det var det også med førstemann
 
Som med kaffe og andre koffeindrikker, så synes jeg det er kjedelig at jeg må begrense inntaket av lakris :smiley-angry017
Kjenner jeg er glad jeg ikke er noen stor fan av lakris i utgangspunktet, men det hadde garantert irritert meg om jeg hadde vært fan. Alle drikker jeg er glad i utenom vann har koffein. Jeg er jo også mer glad i te med koffein enn te uten :(
 
Kjenner jeg er glad jeg ikke er noen stor fan av lakris i utgangspunktet, men det hadde garantert irritert meg om jeg hadde vært fan. Alle drikker jeg er glad i utenom vann har koffein. Jeg er jo også mer glad i te med koffein enn te uten :(
Kjedelig at vi har disse restriksjonene, men forståelig også da ;) Jeg har så lyst på et godt stykke rødt entrecôte, salami og brie, NOM NOM
 
Kjedelig at vi har disse restriksjonene, men forståelig også da ;) Jeg har så lyst på et godt stykke rødt entrecôte, salami og brie, NOM NOM
Jeg spiser brie fremdeles, men savner blodig biff....
 
Savner å spise fordi du har lyst på noe, og ikke fordi du må.. prøver å holde meg unna det jeg vanligvis er mest glad i, for å unngå å få helt avsmak på det. Lukt av middag og mat generelt er det verste! Eneste magen vil ha er melk:flower
 
Men det står jo at det skal være gjennomstekt?

Er vel sikkert for at de ikke kan ramse opp alle eventualiteter... et helt kjøttstykke som har vært fryst vil ikke inneholde toxoplasma, og en eventuell listeria vil sitte på overflaten av kjøttet, og forsvinner ved steking.
Kvernet eller bearbeidet kjøtt må derimot alltid være gjennomstekt, da listeria kan finnes i hele produktet.
 
Back
Topp