Cravings

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Ser at vi ikke har en tråd om «cravings». Er nysgjerrig på hva dere har fått dilla på og hva dere har sluttet å spise siden dere ble gravid.

Jeg klarer ikke kaffe, reagerte på det ganske tidlig i svangerskapet. Samme med hvitløk og løk.. resten av dagen er ødelagt hvis jeg får det i meg. Ellers elsker jeg sjokomelk, kullsyre vann med sitron smak og lollipop is. De to sistnevnte har jeg ikke vært noe særlig fan av tidligere.

Spist det bare et par ganger fordi jeg er er forsiktig med lakris, men jeg har SÅ lyst på sånne peace-merker. Sånn svart og rødt smågodt. Tenker på det maange ganger hver dag.

Jeg har så syyyykt lyst på spekemat! Blir nesten sur når jeg går forbi hylla på butikken :bored:

Ellers går det en del saltkjeks, surt godteri og sitronbrus pga kvalmen. Og kompott med fløte (jeg er visst nærmere 80 enn 40 :hilarious:).

Og likt med forrige svangerskap så klarer jeg ikke tanken på å spise sopp. Jeg har også nesten kuttet ut kaffe.

Jeg må ha grønne epler, og epler er ikke var glad i for.
Liker ikke kaffe/iskaffe lenger, og fått avsmak på Pepsi Max, sjokolade og smågodt
:laughing002

Jeg får skikkelig vond smak i munnen av alt med høyt sukkerinnhold. Er normalt veldig glad i godteri, så egentlig er det praktisk :)

Dilla på epler, og brødskive med kaviar og egg.

Tidligere graviditeter har jeg hatt dilla på gul god morgen yoghurt, iste med fersken og Biola. Og siste trimester har jeg hatt cravings på is, første var det pistasj, andre vaniljepinner med sjokoladetrekk :smiley-ashamed004

Iskaffe (hjemmelaget) - drikker bare en for dagen, og vann med sitron (mye sitron). Synes alt vann smaker ekkelt uten smak i. Har kjøpt sitronsaft som jeg har på jobb, sånn at jeg har sitron når jeg har fylt på vannflasken min der.

Ellers spiser jeg ekstremt mye mindre sjokolade enn ellers, og spiser alt min mann lager (og han lager mange rare sammensetninger både av matvarer og krydder som jeg ellers er skeptisk til å spise).

Tidligere svangerskap har jeg hatt hvit fisk og ketchup, egg og bacon og grønne epler.

Spiser forresten mye egg denne gangen også, mest fordi det barnet jeg hadde dilla på egg og bacon med er veldig smart og talentfull. Så dersom dette barnet også blir smart og talentfull, så er konklusjonen at egg er medvirkende årsak :hilarious: :playful:

Har grusom smak i munnen som ødelegger mye matlyst, ink kvalme da..
men iskald melk, litago jordbær, alt av frukt, isvann og iskald hjemmelaget smoothie er så godt! Minuset med melkeprodukter er at smaken i munnen blir værre en stund etter, har blitt mye tannpuss:dead:
Har også veldig lyst på salt lakris!!
Sist var det agurk som var magisk, gangen før var det litago jordbær:happy:

Back
Topp