Cravings

LilleSmurf25

*Snart* mor til 3
Aprilspirene 2025
Har ikke hatt sånne "akutte" cravings dette svangerskapet. Men nå bare MÅ jeg ha ananas. Og det verste? Jeg tåler egentlig ikke ananas :laughing002 :hungover:

Har dere noen cravings om dagen?

For ikke lenge siden når mannen hadde vært hos frisøren luktet det litt kokos i bilen, og jeg følte at jeg på død og liv måtte ha en skolebolle, er egentlig ikke noe fan av kokos , men får lyst på en skolebolle bare av tanken på kokos :laughing002 har sva.diabetes så kan ikke gi etter til slike cravings, så denne er vel noe av de få jeg vet er cravings og ikke bare ett savn!
Tidligere i svangerskapet derimot hadde jeg en del perioder med ulike cravings. Ene var taco til middag 6 dager på rad, tøt guacamole ut av ørene mine før mannen turde å foreslå noe annet :laughing002

Til vanlig kan jeg ha sjokolade og lignende liggende i skapet i månedsvis uten å røre det. Har ikke spist nugatti siden jeg hadde matpakke på barneskolen. Nå går nugatti og sjokolade ned på høykant :smiley-ashamed004

Så på TV i går hvor noen satt med et svært iskaldt ølglass i syden, og da fikk jeg helt ekstremt lyst på øl :laughing002 Har noe alkoholfri hjemme, men det er liksom ikke helt det samme som en svær iskald øl i varmere strøk.

Har hatt cravings på gresk salat. :smiley-bounce022 Litt dumt, da det nok ikke er så mye jern i det, men..en stund var det alt jeg spiste.

Lakris i begynnelsen.
Knekkebrød med banan en stund. Nå er det egentlig ikke så mye som frister.

Så på TV i går hvor noen satt med et svært iskaldt ølglass i syden, og da fikk jeg helt ekstremt lyst på øl :laughing002 Har noe alkoholfri hjemme, men det er liksom ikke helt det samme som en svær iskald øl i varmere strøk.
Haha, nei ikke helt det samme. Jeg har veldig lyst på Disaronno (eller hva den heter) av alle ting :laughing002

Åårh har sååå lyst på ei god kald surøl :hilarious:

Merker økt lyst på søtsaker, sjokolade for det meste. Søtsaker var helt uaktuelt for bare noen uker siden, det var rett og slett ikke godt. Det gikk over :hilarious: Og gulrot også! Er ikke det at jeg MÅ ha det, men når jeg spiser rå gulrot nå så føles det ufattelig digg både mtp smak og konsistens. Hadde gulrot-cravings under forrige svangerskap av samme grunner :) og følelsen av tannpussing er også veldig godt :p

Jeg har leita etter en god alkoholfri surøl en stund nå, men har ikke funnet noe bra. Tar gjerne mot tips! Det er en av mine største cravings også!
Jeg også, finner ingen bra heller.. får nok bare vente til etterpå :wtf:

Back
Topp