Cravings

LMLA4

Andre møte med forumet
Har lyst å høre va andre craver/ hater i svangerskapet!
Tidlig enda her, men med førstemann klarte jeg ikke å drikke eplejuice (luktet gjæra/ vin) og klarte ikke lukten av taco. Jeg har aldri vært noen sjokoladeelsker, men da jeg gikk gravid MÅTTE jeg ha Dumle

På nr. 2 hatet jeg fløtesmak og bacon, mens jeg MÅTTE ha (alt for mye) sjokomelk og brunost

Venninne av mamma måtte lukte på nylagt asfalt, og tygde småstein så noen er mer spesiell enn andre

Hva må du ha? Og hva liker du plutselig ikke?

MÅ ha kaldt vann. Og friske ting som frukt og yoghurt. Sikkert spist over et kilo appelsiner den siste måneden. Og jeg spiser veldig lite frukt til vanlig og liker egentlig ikke yoghurt noe særlig:hilarious: er 12+2

Første ukene ville eg ha sjokolademelk og etter hvert var det sjokolade.
Eg tålte ikke lukten av tomatsuppe. Men ellers ingenting. :)

Mangosorbet og sure epler har vært helt nødvendig her i begge svangerskap.

Kjøleskap lukte ble jeg kvalm av og takler ikke det. jeg måtte ha rømme på skiven og ha litt salt opp på der:p spiste det hver dag:)

Nr 1: levde på melk, mer eller mindre. Kunne drikke flere liter om dagen!

Nr 2: Takla ikke lukten av mannen, hadde lyst til å spy hver gang vi var nær hverandre! Ingen spesielle cravings, men drakk mye te i første trimester pga morgenkvalme, og te var "lettere" å få I retur :laughing002

Nr 3: akkurat klatret inn i tredje trimester, og duverden for en cravings berg og dalbane denne gangen! Første var at jeg måtte ha spaghettirester, så jeg lagde opp en stor dose dagen i forveien, så jeg hadde mat resten av uka. Så gikk det over til å snikdrikke fløte når ingen så på. Så måtte jeg ha Frisk-pastiller og nå er vi over på loff med syltetøy og rømme. :smiley-ashamed005

Med nr 1 hadde jeg ingen store cravings, men et litt økt behov for kyllingnuggets og sjokomilkshake fra McD. Kanskje 2-3 ganger i mnd.

Med lillemor gikk det i mye frukt! Go-to middagen var ytrefilet av svin med søtpotetfries og bearnaise

Med eldste: laks, potet og gulrot. Nesten hver dag i en lang periode.
Hadde så god luktesans at jeg kunne lukte om folk jeg gikk forbi på gata hadde vasket håret den dagen.

med yngste: grovbrødskive med smør og eple. Helst pink lady epler. De andre sortene var feil.

Nr 1: levde på kiwi de første mnd. Kunne ikke få nok av det. Havnet mer over på pistasj is not sommeren og sjenerelt frukt.

Nr 2: litt kiwi i begynnelsen. Pistasj is der også. Og IFA pastiller. Hatet ostepop da det smakte som tannkrem. Akkurat begynt å spise det igjen.

Nr 3: urge. Drakk du av den så kunne jeg bli mannevond. Spiste en del pistasj is den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Tålte veldig få lukter da absolutt alt gjorde meg kvalm. Viste seg å være refluks da.

Så en morsom greie her om hva barna hadde hett hvis man skulle oppkalle de opp etter sine vravings. Mye morsomme svar der. Sjokolademelk gikk igjen.

Nr. 1 ville jeg med ha frukt, ritz og knekkebrød

Nr.2 ville jeg ha ALT som inneholder sjokolade HVER dag, som sjokolademelk, forskjellige melkesjokolader, sjokoladekake, kakao osv :happy:

Takla ikke lukta av håndsprit/desinfiserende, som at det ikke var drygt nok å gå gravid i en pandemi:hilarious:
Cravings hadde jeg ikke så mye av, men måtte ha kaldt vann med overalt, det har også fortsatt etter graviditeten. Drakk mer melk enn vanlig også, men det tror jeg har med at som permittert hadde jeg bedre tid til for eksempel frokost, og at jeg ville være flinkere med å få i meg viktige næringsstoffer og vitaminer som gravid:)

Var veldig på sjokolade med jentene og surt med gutten. Kunne spise en boks leverpostei og sylteagurk på knekkebrød haha...

Elsket ostepop, men det gikk over, ble grønn i trynet bare jeg så posen. Minste blir 2 år og har enda ikke spist ostepop. Men føler snart for å prøve :p

Synes de fleste luktene ble for mye uansett hva det var. Følte plutselig jeg luktet ALT 100x sterkere enn vanlig :p Ingenting lukter godt når det lukter for mye av det!

Det jeg hadde cravings på derimot, *hold dere fast* var sand! Altså typ sandkasse-sand. Hver gang jeg gikk ute hadde jeg så lyst å bare legge meg ned å slikke på asfalten:hilarious:
Jeg klarte heldigvis å la være, men Guud så fristende det var!!

1. Spekeskinke, leverpostei og sjokolademelk
  2. Spekeskinke
Jeg fulgte anbefalingene og holdt meg unna spekeskinke hele svangerskapet begge gangene. Og spiste en hel pakke før jeg var ute av fødestuen :hilarious:

Jeg klarer ikke kylling lengre.. klarer ikke tanken på kylling uansett form og farge.. Kjenner jeg blir kvalm bare av å skrive om det. Taco lukter veldig mye rart.. men eldstesønnen vil gjerne beholde tacofredag, men jeg står over.:rolleyes:
Ellers er jeg mye kvalm og lite er godt, men ingen Cravings så langt!

Graviditeten min ble begynnelsen på mitt ekteskap med Norvegia :joyful: Må innom kjøleskapet flere ganger om dagen fortsatt :D

Jeg fikk avsmak på fisk og grønnsaker. Vanligvis så elsker jeg fisk og grønnsaker :p

Hadde ingen konstant cravings, men hadde en periode jeg cravet ost, og så skillingsboller, og så grøt. Og på slutten ville jeg bare ha junk, gjerne junk med pepperoni :p

Back
Topp