Cravings

Bamsemums- 19’+21’+23’

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Synes dette med cravings er veldig morsomt og også ganske interessant. Hadde ikke så mye av det første svangerskap, men denne gangen er det ganske intenst. Sånn at når jeg får lyst på noe blir jeg helt desperat etter det.

Her er oversikten hittil:
Uke 6: Rømmegrøt og Weetos med iskald melk. Spiser aldri noen av delene ellers. Hadde samme cravings forrige gang.
Uke 7: Fått lyst på sure ting. Spesielt surt smågodt. Liker vanligvis ikke surt godteri.
Uke 8: Fin nystekt baguette med smør, kokt egg, majones og salt. OMG!! Jeg dør bare av å skrive det. Fortsatt veldig fiksert på surt smågodt. Spesielt de der blå og rosa colaflaskene. Mmmmmm :p:p
Er også helt fiksert i å lukte på tøymykneren vår. Den grønne med lukt av epler. Håper ikke jeg får lyst til å drikke den etterhvert. Da begynner det å bli weird :hilarious::hilarious:

Hadde dere noen rare noen i tidligere graviditeter og har dere noen denne gangen?
 
Egg. Ein av dei få tinga som slepp igjennom kvalme-filteret. Helst speilegg på rista brød.
 
Hehe hadde ganske likt som deg med førstemann, surt godteri + kiwi og harde grønne druer (sto å kjente på de i butikken om de var myke) + brødmat. Men jeg tålte ikke lukt eller tanken på noe middagsmat hele første trimester! Spiste polarbrød med ost og skinke til middag hver dag... Denne gangen har jeg ikke merket noen cravings! Bare uke 6 da :happy:

Fikk forresten jente sist, kanskje du får samme? :woot:
 
Jeg har fått "omvendt crawings".. Har brått ikke lyst på noenting. Synes ingenting smaker for tiden. Værst er ting som er søtt, eller antydning til søtt.. Blææk.. Nærmeste jeg kommer er slike salte potetgull bamser fra maarud. Hender jeg har lyst på det..
 
Synes dette med cravings er veldig morsomt og også ganske interessant. Hadde ikke så mye av det første svangerskap, men denne gangen er det ganske intenst. Sånn at når jeg får lyst på noe blir jeg helt desperat etter det.

Her er oversikten hittil:
Uke 6: Rømmegrøt og Weetos med iskald melk. Spiser aldri noen av delene ellers. Hadde samme cravings forrige gang.
Uke 7: Fått lyst på sure ting. Spesielt surt smågodt. Liker vanligvis ikke surt godteri.
Uke 8: Fin nystekt baguette med smør, kokt egg, majones og salt. OMG!! Jeg dør bare av å skrive det. Fortsatt veldig fiksert på surt smågodt. Spesielt de der blå og rosa colaflaskene. Mmmmmm :p:p
Er også helt fiksert i å lukte på tøymykneren vår. Den grønne med lukt av epler. Håper ikke jeg får lyst til å drikke den etterhvert. Da begynner det å bli weird :hilarious::hilarious:

Hadde dere noen rare noen i tidligere graviditeter og har dere noen denne gangen?

lite med rare cravings her i gården foreløpig- er bare 5+4. Forrige svangerskap var jeg hektet på melk, å fikk totalt sammenbrudd og begynte å grine om det var tomt:hilarious:
 
Ketchup!!! Har fått dilla på det, brukte det som dip her om dagen til chipsen også har eg fått avsmak på sjokolade, og eg har så og sei ete sjokolade hver dag dei siste 10 årene nå er det 5 dagen uten og eg savner det ikkje en gang
 
S
Hehe hadde ganske likt som deg med førstemann, surt godteri + kiwi og harde grønne druer (sto å kjente på de i butikken om de var myke) + brødmat. Men jeg tålte ikke lukt eller tanken på noe middagsmat hele første trimester! Spiste polarbrød med ost og skinke til middag hver dag... Denne gangen har jeg ikke merket noen cravings! Bare uke 6 da :happy:

Fikk forresten jente sist, kanskje du får samme? :woot:
Samme her. Middagsmat byr meg helt i mot. Blir brødmat på meg. I morgen er vi invitert på elgstek hos mamma og pappa. Jeg har bedt om å få brødskive med egg :hilarious:

Hadde vært gøy om det ble en jente denne gangen. Har vært innom tanken da jeg har mye sterkere symptomer og kvalmen har kommet mye tidligere ❤️
 
Forrige gang var det mye rare cravings, men rareste var at fra ca halvveis og helt fram til fødsel så var isbiter helt nødvendig! Spiste sikkert 1 kg i uka eller mer :p

Denne gangen syns jeg det varierer mye, men det er veldig akutt og ofte til upassende tidspunkter i forhold til når butikken er åpen. Men går mye i salte ting for å holde kvalmen litt i sjakk, gule epler, lilla druer, guava iste og surt godteri. Men jeg også har heeeelt avsmak på middag. Men det er vel kvalmen sin skyld. Blir mye brødmat, selv om jeg ikke er så glad i brød...
 
Jeg har fått "omvendt crawings".. Har brått ikke lyst på noenting. Synes ingenting smaker for tiden. Værst er ting som er søtt, eller antydning til søtt.. Blææk.. Nærmeste jeg kommer er slike salte potetgull bamser fra maarud. Hender jeg har lyst på det..

Jeg har det likt nå.. jeg har ikke lyst på noe, og nesten ingenting smaker godt. Ikke en ganh tacoen i går smakte godt:hungover:
 
Jeg craver salt lakris og salami :grumpy: :facepalm:
 
Kiwi, druer, brød, brød, brød. Cola. Og melk! Aldri drukket så mye melk før. Forrige gang var det skumma kultur som gjaldt. Mulig jeg skal forsøke meg på det igjen, innbiller meg at det er sunnere. Tror jeg har gått opp 100 kilo på disse usle ukene.
 
Vaniljesaus - rett fra kartongen.. :angelic: og polarbrød med leverpostei, agurk og majones! Og grønne druer, nam :)
 
Rødbrus, eller Eventyrbrus som det egentlig heter. Og kjøleskapskalde kokte egg med salt på :hungry: Også må all drikke være iskald.
 
Yum Yum nudler med kyllingsmak, med et egg oppi! :D og iiiiiskaldt vann
 
Ja, vannet må være iskaldt! Klarer nesten ikke å drikke vann lenger. Jeg pleide å helle innpå en god liter eller to om dagen, nå blir det sånne mini-slurker (hvis jeg ikke har masse isbiter da).
 
Ja, vannet må være iskaldt! Klarer nesten ikke å drikke vann lenger. Jeg pleide å helle innpå en god liter eller to om dagen, nå blir det sånne mini-slurker (hvis jeg ikke har masse isbiter da).

Anbefaler slike flasker som holder på kulde/varme, f.eks fra bottle up. Fyll på med isbiter og kaldt vann, da holder vannet seg iskaldt hele dagen
 
Jeg har ikke lyst på noen ting jeg. Ingen matlyst heller.
Men godteri orker jeg ikke å se på en gang
 
Back
Topp