Cravings?

Vekker opp igjen denne tråden.
Den siste uka har jeg hatt veldig lyst på melkeprodukter, gjerne sammen med fett. Så går i risgrøt, yoghurt, ost, hvit saus etc.

Har dere noen cravings?
 
I første svangerskap kan jeg ikke huske å ha noe. I forje så var det jordbær og vaniljesaus. Denne gangen har det ikke dukka opp noe men skulle ikke forundre meg om det ble jordbær og vaniljesaus denne gangen også siden dette svangerskapet er på samme tid som det forje :D:laughing5
 
Får ofte lyst på noe, men har ikke noe serlig som går igjen, er som regel forskjellige ting, men får lyst på det helt plutselig :)
 
Jeg er helt hekta på skoleboller. Har unnet meg det hver dag, men kan ikke holde på sånn i 9 måneder så hvis det ikke går over må jeg sette ned foten :p
 
Jeg har bare generelt veldig lyst på fett og sukker :p Kommer til å trille innen jeg er halvveis :bag:
 
Har ikke noen cravings. Det jeg spiser den ene dagen blir jeg kvalm av å tenke på dagen etter. Så her spises det MEGET variert :p:p
 
Last edited:
Jeg har veldig lyst på frukt, salat og popcorn. Frukt er sunt og fint, men all den popcornen jeg dytter i meg er ikke så bra, prøver å begrense meg, men det er ikke så lett.
 
Ikke fått noen cravings enda, spent på om det kommer:)
 
Har ikke en spessiel craving, men de cravingene jeg har dukket opp plutselig i løpet av dagen. Ser jeg en god middag på tv f.eks kunne jeg tenkt meg akkurat det samme, så er litt mer det jeg opplever enn craving på en eller flere ting.
Holder meg mest mulig unna godsaker. :happy:
 
Det varierer fra dag til dag her. Kan ha superlyst på noe i par dager for så misslike det dagen etter.
 
I alle mine graviditeter har eg fått cravings på grønnsåpe.
Ganske sært.

Kanskje du vil lese denne artikkelen? :)
"Mange, men ikke alle, får dilla på enkelte matvarer i svangerskapet. Plutselig knasker de isbiter, digger makrell i tomat, eller bare må ha en spesiell is – så ofte som mulig. Vi har spurt gravide hva de har/hadde dilla på. Her er listen!"
 
Sterk mat! Særlig hvis jeg er småkvalm. Hadde samme sist. Første gang var det frossen yoghurt. Vanlig yoghurt jeg frøs ned. Mptte alltid ha noen beger i fryseren, ellers var det krise :singing:
 
Har så ekstremt lyst på indrefilet med ovnsbakte poteter og bearnaise.. drømt om det i flere uker nå! Men tviler på at biffen blir så god når den må stekes i hjel så jeg har klart å holde meg unna.
 
Back
Topp