Cravings?

Leneg85

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Har dere noe dere bare MÅ ha i matveien? Føler alle spør meg om det, men jeg har ingen cravings og synes nesten det er litt kjedelig :P Er dette noe som er mer oppskrytt enn vanlig?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har heller ikke merket noe til disse tingene man bare måå ha som gravid eller at man craved noe man vanligvis ikke liker e.l. Hatt kun hatt vanlige søtsug og cravings som før jeg ble gravid:)

Har ingenting spesielt jeg heller, og heller ikke sist gang. Så kanskje det bare er en liten andel som har det? :rolleyes:

Ikke egentlig nei. Bare at når lysten først melder seg på et eller annet, så er den så mye sterkere enn når jeg ikke er gravid. Pluss at jeg har fått sansen for ting jeg ikke likte før som feks majones og reker. Også blitt usedvanlig glad i meloner hehe

Jeg hadde en uke jeg MÅTTE ha egg!! Typ 4 om dagen! Første jeg tenkte på når jeg våkna :) Ellers ringen ting. Forrige svangerskap MÅTTE jeg ha sursild faktisk! Godt det heller er egg denne gangen , he he

Har hatt periodevis denne gangen, vannmelon, gulrøtter, sjokkomelk blant anna. Men nå har j ikke noe.

Sist hadde jeg ingenting. Bare enkelte ting jeg ikke takla. Som lukta av timian... Sambo fikk like mye kjeft hver gang han sku lage seg ostesmørbrød :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Første 3 mnd av svangerskape måtte ej spise minst ei appelsin kvar dag! :) å d e jo bære heilt nydelig! ♡ ellers ekje d nåke spesielt ej bære må ha, men når ej fyrst he lyst på nåke so e d frukt av et slag so frista mest :D

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Enkelt sagt: Nope. Var smått uggen se første tre mnd og da orka jeg ikke kjøtt, men det gikk over.

Har ikke hatt en fast ting, men har hatt dilla på enkeltprodukter over tid. Eneste er at jeg stadig tiltrekkes av salt. Feks potetgull (noe jeg ikke spise noe særlig av før jeg ble gravid).

Av alle ting så bare MÅ jeg ha grønn farris!!!

I de første mnd MÅTTE jeg ha farris bris med bringebær og granateple. Var nok fordi det hjalp på kvalmen. Klarer ikke å drikke den nå.Har vært innom salt lakris, vannmelon, moreller og jordbær, men dette har vært forbigående. Er nok heller sånn at jeg spiser færre ting nå, enn før graviditeten og takler færre lukter. Brun saus og bæsjebleier er noe av det værste. Og når man jobber på småbarnsavdeling, blir det en noen i løpet av en dag...

Jeg har veldig lyst på karridressing, dessverre klarer jeg ikke lage en tilfredsstillende god en hjemme, så jeg har vært ute for å spise bare for å få karridressing.

Får halsbrann av det, men det får jeg av alt så det kan være det samme.

På grunn av sterkt kvalm og oppkast i de første 5mnd, hadde jeg ingen særlig lyst på noe.

Fra uke 32 må jeg ha minst en 0,5 l flaske cola hver dag:( til vanlig drikker vi ikke brus. Jeg får nå ofte spørsmål og den "dårlig gjort" øyeblikk fra sønnen min som liker ikke brus:confused:. Men jeg må ha den og prøver å holde meg til bare en 0, 5l flaske per dag:p

I starten av svangerskapet var jeg veldig fysen på frukt og bær. Så fikk jeg helt dilla på Pringles (Jeg liker ikke det egentlig.) så har det nå gått mest i grove knekkebrød med skinke og agurk på.
Den siste uka har jeg vært ram på norske epler, spiser flere om dagen!!!

Nowadays; taco!!
Tidligere; egg, sjokomelk, brunost og pitabrød. Ikke sammen heldigvis :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Potetmos på topp :P
Diverse middag med brun saus :P

Gla i saltmat, et stort sett 2 runder med middag i løpet av dagen :P

Saftis, overlever ikke dagen uten! Kan spise type 20 i gangen :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Colgate tannkrem, den røde tuben. Skummet smaker sååå godt for tiden, kunne gjerne pusset tennene hele dagen:p Klarer stort sett å beherske meg, men det er vanskelig å ikke svelge...

Her har det vært forskjellige ting i intense perioder ;) Først var det appelsiner og sitrus, så ble det frukt og bær, helst rødt: jordbær, bringebær og vannmelon, så kom en periode med saftis, og da kun Friskis og Lollipop Push-up :P Nå er det definitivt hardkokte egg og brødskive med leverpostei og sylteagurk! Åh, sylteagurk!! :P

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Her har jeg lyst å sove på P-hus nederst. Alle lukt av bensin, bil olje, asfalt og alt annet er herlig. Hver gang jeg fyller på bensin, vil jeg dråpe noe på en liten klut for å lukte på. I tilleg til røyke lukten. På butikken vår sniker jeg bak kasse bare for å ta meg noen tobakk og lukter på:D Uffff farlig:p

Back
Topp