Cravings på enkelte typer mat?

Naoomi

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Oktobergull 2022
Noen som har fått cravings på noe spesiell mat? Noe dere bare MÅ ha? Og evt. Hvilke kjønn dere venter for dere som vet? Gøy å høre om det kan være sammenhenger med kjønnet til baby og hva man har dilla på av mat[emoji4]

Selv så har jeg nå fått skikkelig dilla på grønne epler og surt smågodt. Ja takk alt som er surt[emoji23] Tidligere i svangerskapet var det biola, og jeg drakk rundt 1 liter biola til dagen. Jeg venter en gutt.

Grønne epler her også Må være i kjøleskapet ! søtsaker er også høyt på lista.
Venter en jente!

Jeg venter ei jente og har fått skikkelig dille på surt smågodt og (litt) avsmak på sjokolade! Akkurat nå har jeg lyst på mango og appelsin hele tiden!

Hadde cravings på sure og friske ting med gutten. Taklet ikke middag og tung mat og var kjempekresen. Alt smakte generelt litt merkelig...

Nå med jenta er det definitivt søtt jeg liker best, og er egentlig altetende slik som før jeg ble gravid. Liker bedre middag enn brødmat. :)

For min del har det vært en enorm forskjell på svangerskapene, men om det har sammenheng med kjønn eller andre ting, er ikke godt å vite :)

Alle cravings jeg hadde varte frem til ca uke 12. Etter det så liker jeg alt som vanlig .
Men frem til uke 12 var det mye epler, sitroner, sylteagurker, salater med dressing og sushi.
Har en fin jente i magen <3

Har sjenerelt mistet smaken på mat. Smaksløkene er helt på bærtur. Ingenting blir salt nok og det er jo ikke bra:p
Har spist avocado å egg med gastromat til den store gullmedaljen,men nå spiser jeg igrunn kun for att jeg må :p

Ingen cravings her, men har veldig lyst på solo da.

Varierer veldig, noen dager klarer jeg ikke spise:p

Men jeg foretrekker å spise sjømat som reker og slikt fremfor kjøtt.

Klarer ikke spise veldig fet mat nå, vil helst ha salater og lett mat ") spiser gjerne skiver istedenfor middag, blir noen ganger for mye smak av middagen, sliter sånn med kvalme.

Synes også det kan smake godt med energidrikk, battery berry er veldig godt av og til når ikke jeg får ned noe annet :)

Forrige svangerskap spiste jeg masse appelsiner, ostesmørbrød stekt på stekepannen, subway og drakk mye Olden boble og cola zero. Var gutt forrige gang.

Med første drakk jeg mye cola zero og julebrus, og spiste veldig ofte på McDonalds :p var jente den gang.

Er jente denne gangen også, men har hyperemesis, så det gjør at jeg ofte ikke klarer noe særlig mat og drikke :p

Ingen cravings som er utenom det vanlige her i grunn! Men har alltid vært en periodespiser på enkelt typer mat! Nå er det eplemost som er godt på brødet! [emoji38]

Samtidig som jeg har fått cravings på sure ting, så har jeg fått avsmak på salt godis og mat. Jeg var tidligere en stor kips-elsker og favoritten var ostepop. Men nå har jeg fått helt avsmak på kips! Det samme gjelder pommes frittes og fastfood med mye salt. Samboer hater selv ostepop og mener jeg har fått avsmak pga. Mini i magen ligner på han, og at mini også hater ostepop[emoji23]

Har ingen cravings:p Har såklart lyst på enkelte matvarer noen dager, men har ikke vart over lengre periode :D

Eg berre må ha frukt! Sånn har eg hatt det i alle mine 3 svangerskap. All slags frukt er godt. :)

Ellers har eg fått litt dilla på godteri dette svangerskapet, men prøver å ikkje eta for mykje av akkurat det.

Eg ventar jente nr. 3. :)

Her er det heller avsmak på pålegg. Har "levd" med norvegia på skivene i flere måneder, da den er nøytral nok til å få ned.

Ikke noen spesiell dille, men det som frister mest (og det jeg spiser mest av) er bær, smoothie, frukt osv.. ikke så dumt det da ;-)

Noen som har fått noen diller??

Jeg har ikke matdilla, men kunne seriøst dusjet 10 ganger om dagen bare fordi jeg har lyst [emoji3]

Back
Topp