Cravings, noen som merker noe til dette?

Lotta915

Glad i forumet
Jeg har to fullførte graviditeter fra før, men ikke opplevd cravings før nå.
Jeg kjøpte inn sjokoladepudding og vaniljesaus til julaften, men ingen orket dessert. Så tenkte jeg at den får stå til nyttårsaften, men i går røk den, da hadde jeg kikket på den alt for lenge. Dette er noe jeg egentlig ikke er så glad i, jeg er som regel mest glad i karamellpudding.
Så har jeg faktisk drømt om makrell I tomat en god stund.
Vegret meg for å kjøpe dette da jeg egentlig ikke liker ettersmak eller lukt. I dag kjøpte jeg det og spiste to skiver med dette. Jeg syns det smakte bedre enn julemiddagen :smiley-angelic001
Det samme med brødskive med banan. Så det går i bananer, makrell I tomat, utvannet appelsinjuice, farris og en og annen salt drops.
Har noen flere følt på cravings ennå? Noe utenom normalen?
 
Har hatt veldig cravings på skikkelig tung mat, husmannskost og kjøtt. Og saft, så nå har jeg kjøpt Fun light som jeg ikke har drukket siden jeg var barn.

En venninne av meg var vegetarianer i mange år, men så ble hun gravid og fikk så himla lyst på pølse at hun gav opp. :laughing002
 
Gjett om!
Blitt veldig saltsugen.
Og jeg drikker ALDRI melk, men plutselig måtte jeg ha helmelk. Drikker flere glass om dagen.
Og appelsiner.
Middagen min siste dagene har vært havregryn med kulturmelk og appelsinbiter…
Er så rart :laughing002
 
Har nok egentlig ikke cravings, men lurer på om jeg bruker anledninga til å lure meg selv til å tro jeg bare har lyst på usunne ting, og da må jeg jo få det som jeg vil! Pizza til lunsj OG middag i dag, og potetgull som mellommåltid. Eller så er det bare konseptet ferie! Kan i alle fall ikke holde på som jeg har gjort den siste uka fram til august :smiley-ashamed008
 
Nei, absolutt ingenting. Har ikke matlyst i det hele tatt
 
Gjett hvem som drømte om makrell i tomat i natt? Det blir nok noen skiver med det til middag i dag :smiley-bounce012
 
Har hatt veldig cravings på skikkelig tung mat, husmannskost og kjøtt. Og saft, så nå har jeg kjøpt Fun light som jeg ikke har drukket siden jeg var barn.

En venninne av meg var vegetarianer i mange år, men så ble hun gravid og fikk så himla lyst på pølse at hun gav opp. :laughing002
Jeg er vegetarianer, og når jeg er gravid så eeeelsker jeg lukten av grillet kylling. Men vil ikke å spise det. Så ender å gå på markedet bare for å lukte, og er det ekstra ille kjøper jeg slik at resten av familien kan spise :hilarious:

Ellers har jeg gått på en smell med både sjokolade og peanøttsmør, men det er så forferdelig å kaste opp igjen at jeg holder meg unna.
 
Har akkurat sendt mannen på shopping etter grønne epler (noe jeg egentlig ikke liker) og koffeinfri te (drikker vanligvis aldri te). Han lurer nok litt på hva som skjer..
 
Tror jeg har litt forsterket luktesans, synes det lukter pyton å lage mat siste tiden.
Jeg liker å lage skikkelige middager og fra bunnen av, meen har fått sansen for frossenpizza. Da mener jeg faktisk frossenpizza, og ikke skikkelig pizza man kan få kjøpt i noen restauranter :smiley-ashamed005 Den fra dr Oetker med fire typer ost og bigone meat lover, kunne spist hver dag siste uka her.
 
Nå er den verste kvalmen min borte virker det som. Blir kun kvalm på kveldene nå, og kaster opp max en gang om dagen. I går var første dagen uten oppkast:woot: ikke foreløpig i dag heller! Håper det er over med den delen altså, for det var helt forferdelig!

To ganger til nå har jeg hatt skikkelig lyst på McDonalds, og måttet hatt det begge gangene. Ene gangen måtte jeg ha BigMac, som jeg egentlig ikke liker, men det var altså SÅ godt. Ellers er det vanlig cheeseburger og pommes frites jeg liker derfra.

Ennå ikke hatt veldig cravings denne gangen. Venter på tannkrem/mynte craving. Det fikk jeg med nr 2, og måtte tygge tyggis ca hele tida:hilarious: og så trenger jeg pickles hele tida. Sikkert derfor jeg har hatt lyst på McDs haha. Heldigvis selger de stooooore sure dill pickles på asia butikken:joyful:
 
Har akkurat sendt mannen på shopping etter grønne epler (noe jeg egentlig ikke liker) og koffeinfri te (drikker vanligvis aldri te). Han lurer nok litt på hva som skjer..
Nå lurer jeg på om jeg skal begynne med te, for jeg leter etter noe å drikke som ikke er for søtt eller gir halsbrann :smiley-angelic001
 
Makrell i tomat har også vært en stor ting her, sushi har jeg også veldig lyst på haha ellers så har jeg basically levd på smothie, har også cravings for banan dypet i nutella og jeg hater egt banan:laughing002 men sånn utenom det så har jeg veldig dårlig matlyst men må jo spise for vist ikke blir jeg kvalm så går som sagt i mye smothie som jeg lager i blenderen selv sånn at jeg vet hva det er i det:):Heartred
 
Ja masse. På sånn kjip mat :arghh: Pomfri med bearnaisesaus, pizza, hamburger osv. jeg hater sånn vanlig hamburgerdressing men her om dagen bare måtte jeg ha hamburger med sånn dressing fra kiosken her :bored: Skulle ønske jeg ville ha sunne ting! Men klarer ikke søte ting da som sjokolade, kake, dessert osv. (vet dog at det kommer på slutten av svangerskapet så får bare nyte det nå :joyful:)
 
Nå er den verste kvalmen min borte virker det som. Blir kun kvalm på kveldene nå, og kaster opp max en gang om dagen. I går var første dagen uten oppkast:woot: ikke foreløpig i dag heller! Håper det er over med den delen altså, for det var helt forferdelig!

To ganger til nå har jeg hatt skikkelig lyst på McDonalds, og måttet hatt det begge gangene. Ene gangen måtte jeg ha BigMac, som jeg egentlig ikke liker, men det var altså SÅ godt. Ellers er det vanlig cheeseburger og pommes frites jeg liker derfra.

Ennå ikke hatt veldig cravings denne gangen. Venter på tannkrem/mynte craving. Det fikk jeg med nr 2, og måtte tygge tyggis ca hele tida:hilarious: og så trenger jeg pickles hele tida. Sikkert derfor jeg har hatt lyst på McDs haha. Heldigvis selger de stooooore sure dill pickles på asia butikken:joyful:
Jeg og har hatt veldig lyst på McDonald’s!
Heldig som har cravings på pickles, jeg elsker dill pickles til vanlig, men nå synes jeg det smaker fisk!!!! :bored: :arghh:
 
Har akkurat sendt mannen på shopping etter grønne epler (noe jeg egentlig ikke liker) og koffeinfri te (drikker vanligvis aldri te). Han lurer nok litt på hva som skjer..
Gjett hvem som begynte å grine da han kom hjem med feil type grønne epler :bag:
 
Har veldig lyst på indisk butter chicken!
Vurderer å kjøpe masse take away og fryse ned :laughing002
 
Back
Topp