Craving vs avsmak :-)

Krølle88

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Juliknøttene 2022
Hva er dine ting?

Det jeg ikke takler nå er

Kaffe
Pepsi Max og all svart brus
Te (ELSKER te vanligvis:hilarious:)
Sterk mat
Rød paprika

Ellers veldig mye varierende avsmak ute å går :hilarious:

Ingen store cravingser

Men har ting jeg ofte har lyst på :joyful:

Grønne druer
Jordbær (50 kr pakken :nailbiting::hilarious:)
Hadde en periode med festsaft
Løkrull på rundstykke med mye agurk
Gummisnop (liker ikke vanligvis)
Vårruller og sushi

Ellers spiser jeg som om det ikke var noen morgendag. Det hjelper mot kvalmen :hilarious:

Fikk avsmak for all julemat som ribbe og pinnekjøtt i jula:yuck: Orker ikke tanken på noe særlig fet mat som burger og slikt heller.
Mat jeg har lyst på er brødmat, asiatisk mat, friskt og syrlig (appelsinjuice, frukt osv), tørre og salte ting som popcorn eller tørr pommesfrittes:rolleyes:

Samme her med svart brus:laughing002 Pepsi og sukkerfri cola var daglig kost. Helt avsmak! Ellers har jeg ikke så mye jeg har avsmak på, men heller mat jeg helst vil ha

- lette middager (salat, sandwicher, kyllingfilet, kinamat) og ikke potet/saus/kjøtt- sånn tung mat

- yogurt, Biola

- frukt, særlig druer og grønne epler

- frisk drikke: sukkerfri sitronbrus, cider, champagnebrus (funker på både uggenhet og sult)

Det jeg ikke liker;

En del sukkerfrie ting (som jeg spiser(spiste) pga diabetes)
En del fiber frokostblandinger

Det jeg drømmer om;

Sterk mat, kina særlig også indisk, thai. Alt med mye smak.
Restaurant hamburger med bbq (liker ikke til vanlig)
Reker i hvitløksmør (liker ikke til vanlig)
Alt som er saftig, med smør og smeltet ost.
Appelsin
Melk

Denne ungen vil virkelig at jeg ikke skal være sunn :rolleyes:

Det jeg ikke liker;

En del sukkerfrie ting (som jeg spiser(spiste) pga diabetes)
En del fiber frokostblandinger

Det jeg drømmer om;

Sterk mat, kina særlig også indisk, thai. Alt med mye smak.
Restaurant hamburger med bbq (liker ikke til vanlig)
Reker i hvitløksmør (liker ikke til vanlig)
Alt som er saftig, med smør og smeltet ost.
Appelsin
Melk

Denne ungen vil virkelig at jeg ikke skal være sunn :rolleyes:

Åh, reker:hilarious: Nå fikk jeg noe nytt å legge til. Reker er så godt:joyful:

Jeg har dessverre craving på ting man helst skal unngå; cola zero og lakris! Ellers så er det mye bakst og veldig søte ting som frister til tider, mens andre tidspunkt hvor jeg får mye mer lyst på syrlige eller friske ting. Har også hatt hang-up på sushi og crispy duck!

Jeg har dessverre craving på ting man helst skal unngå; cola zero og lakris! Ellers så er det mye bakst og veldig søte ting som frister til tider, mens andre tidspunkt hvor jeg får mye mer lyst på syrlige eller friske ting. Har også hatt hang-up på sushi og crispy duck!

Skal man unngå cola zero? Er det pga koffein?

Skal man unngå cola zero? Er det pga koffein?
man skal jo ikke unngå det helt, men være forsiktig med inntak av koffein. Jeg har så dilla at jeg kunne ha drukket det hele dagen!

Jeg har fortsatt mest lyst på alt jeg ikke kan spise. Spekemat, ikke gjennomstekt biff/burger, sushi (vet det er ok, men stoler ikke på noen av sushisjappene her i området når det gjelder ferskhet på fisk osv), brie osv (aldri vært noen storspiser av sånt, men nå vil jeg ha).

Jeg har så ekstremt lyst på rundstykker med roastbiff og majones og peppersalami :smiley-angry017
Får forslag om å steke roastbiff eller en annen type salami som er trygg for gravide, men blir liksom ikke det samme. Mannen min spiste det her om dagen og jeg måtte gå ut av rommet for jeg holdt på å miste det helt :banghead:

Klarer absolutt ikke å spise brød eller knekkebrød, får det bare ikke til. Samme med Pepsi Max og lakris som jeg vanligvis lever på :wtf:

Jeg har fortsatt mest lyst på alt jeg ikke kan spise. Spekemat, ikke gjennomstekt biff/burger, sushi (vet det er ok, men stoler ikke på noen av sushisjappene her i området når det gjelder ferskhet på fisk osv), brie osv (aldri vært noen storspiser av sånt, men nå vil jeg ha).

Kjenner til den med Brie! I nøden bakte jeg den i ovnen, å spiste med honning og valnøtter, å da ble jeg liksom ferdig med den hang-upen for en stund:D

Jeg fikk plutselig såå lyst på salami med majones her om dagen!:p Så jeg måtte google litt og fant ut at man kan spise salamien til Grillstad. Den ble kjøpt inn i går og gjett om det var digg:hilarious:

Noen som vet hvilke butikker som selger Friskis? Ikke Lollipop, men Friskis. Helst i multipakker. Cravings FTW!

man skal jo ikke unngå det helt, men være forsiktig med inntak av koffein. Jeg har så dilla at jeg kunne ha drukket det hele dagen!

Sammenlignet cola zero med 1-2 kopper kaffe folk kan drikke, så kan du drikke en mengde cola zero. Jeg klarer i hvertfall ikke å kutte ned på cola zero, så det får bare gå…

Alltid laget med sånn «fettkaffe» til frokost, kjøpte meg til og med koffeinfri kaffe. Men nå klarer jeg ikke smaken av kaffe lenger

Jeg lager "varm sandwich" når jeg er fysen på salami og brie. Feks landbrød med litt pesto, tomat, salami og brie på :D liker ikke tomata nå, så litt stusseligere, men fortsatt digg. Og så kan jeg nyte smaken med god samvittighet ;)

Back
Topp