Covid vaksine

Jeg har ikke fått med meg at det er en ting faktisk. Har tre doser fra før, hvis de anbefaler en ny skal jeg alltids ta den.

Ser at på FHI står det at de anbefaler
  • Grunnvaksinasjon til alle gravide.
  • Oppfriskningsvaksine til gravide som er i 2. og 3. trimester hvor det er gått mer enn 20 uker siden forrige dose.
  • Oppfriskningsvaksine til gravide i 1. trimester dersom det foreligger tilleggssykdom hos den gravide.
Har venninner som både har tatt og ikke tatt, men er litt usikker selv!

Høst/vinter-sesongen er vel egentlig over, så da er det kanskje ikke relevant lengre? Så det var andre anbefalinger for våren, da kun til eldre. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg har hatt covid det siste halvåret. Har hatt noen forkjølelser, men har ikke hatt tester. :confused013

Sniker fra September. Legen min var helt klar på at jeg bør ta oppfriskningsdose. Det er anbefalt siden vi er i risikogruppa som gravide. Er ikke for å unngå smitte men alvorlig sykdom for mor og barn. (Jeg er ikke i noen risikogruppe fra før)

Jeg har ikke fått med meg at det er en ting faktisk. Har tre doser fra før, hvis de anbefaler en ny skal jeg alltids ta den.

Ikke jeg heller, har faktisk ikke tenkt på det engang... :bag: hadde bekreftet covid i August (ikke testet meg ved forkjølelser i.l.a høst og vinter da) og vaksine har ikke vært tema verken hos lege eller jordmor..

Fått tilbud, takket pent nei… har tre doser + hatt det.. vært forkjøla sengeliggende i vinter og taklet det, mulig det var korona eller ikke.. tenker det ikke er noe værre enn influensa. Takket nei til den og. :)

Har tatt tre doser (ble jævlig dårlig alle tre gangene) og hatt korona en gang, så her kommer jeg ikke til å ta noen flere doser og i hvert fall ikke mens jeg er gravid. Lett valg for min del.

Kommer ikke til å ta flere doser uansett.
Har tatt 3 stk og hatt det. Ved siste dose hadde jeg vondt i armen i nesten et halvt år. Uaktuelt å se hva neste dose byr på da.

Nei, jeg tenker at jeg har tatt tre doser, ble skikkelig dårlig etter to av de og har hatt covid to ganger, senest i desember når jeg var gravid så føler liksom at det holder.
Med mindre legen min insisterer selvfølgelig.

Jeg hadde covid (for andre gang) i september/oktober så tenker jeg har «dosen» min en stund til.. tatt to vaksiner + hatt det to ganger så må vel være noe antistoffer igjen inni der..

Hører til sen-juli, men kan svare jeg og.

De to dosene jeg tok forrige svangerskap i 21, var nok for meg; nå blir jeg ikke å ta flere. (Akkurat da skulle friske voksne bare ha to doser, men jeg sa da at det var nok. Om de så skulle bestemme seg for flere etterhvert, så holdt det for meg.)
Har hatt covid to ganger, minst, etter det også..
Så nei. Ikke mer vaksiner på meg. Tok influensavaksinen da, i håp om å slippe unna det, for da hadde vi hatt først covid (desember) og så spysjuke (januar) i hus.. men fikk en influensa (februar) også, likevel. :P

Tar den ikke. Ikke tenkt tanken en gang. Vet ikke om jeg har hatt covid en gang heller. Slo aldri ut på tester når vi testet.

Har ikke tenkt på det har tatt tre doser og hatt covid 3 ganger sist i november så satser på at det holder

Jeg har tatt oppfriskningsdosen :) ble anbefalt det av jordmor. Har da fire doser og en runde covid bak meg.

Jeg vurderer det. Skal ta det opp med jordmor på neste besøk så om hun anbefaler det vil jeg nok ta den. Har 3 doser og har hatt corona 2 ganger som jeg vet om, men det begynner å bli en stund siden nå. Har ikke blitt dårlig noen av gangene.

Jeg spurte fastlegen og vi ble enig om at at jeg tok influensavaksine, men kunne avvente med en ny dose covidvaksine. Jeg har tatt tre doser og ble megadårlig av alle sammen, har også hatt covid og ble skikkelig dårlig av den også. Jeg tror uansett hvordan jeg vrir og vender på det så blir jeg dårlig, men med vaksinen er det en garanti og derfor står jeg over. Tok alle tre med glede og hadde jeg ikke vært gravid skulle jeg tatt en fjerde om jeg fikk beskjed om det. Nå sitter det litt lenger inn å ligge flere dager med sterk feber!

Back
Topp