Covid vaksine?

Det står at gravide fikk mer smerter på innstikkstedet, men mindre av de andre bivirkningene enn ikke-gravide.
Det er rapportert at noen av svangerskapene ikke gikk bra, men ikke flere enn "forventet" ut fra tall man hadde før corona. Det mangler langtidsdata, men så langt er det ingen grunn til frykte å vaksinere gravide
Takk, kjente øya gikk i kryss.. ❤️❤️
 
Jeg kommer til å vente med å ta den til etter graviditet (evt amming, alt ettersom hva de anbefaler da). Men så er jeg ikke i risikogruppe da.
 
Ikke i risikogruppa. Veldig usikker. Skal ringe pandemitelefonen her og høre litt. Hvordan det eventuelt blir hvis jeg takker nei..
 
Jeg skal ta første dose på fredag.
 
Jeg skal ta første dose på fredag.
Spennende :) jeg venter til jeg er tilbake i Tyskland, siden jeg ikke rekker 2 doser i Norge (har tilbud begge steder)
 
Det lurer jeg også på
Jeg har snakket med en overlege og 1 gynekolog angående vaksine gjennom svangerskapet. Det er veldig få studier som har vist at det går bra, så det utgjør jo en risiko å ta vaksina. Det må vurderes hva som gir mest ulemper, å ta eller ikke ta. Hvis man har en alvorlig underliggende sykdom og det er høyt smittetrykk der man bor eller man skal reise, så kan det være at man kan ta den. Men det er jo foreløpig ikke anbefalt, slik det også står på FHI sine sider. Så må hver enkelt vurdere hva som er riktig for seg=)
 
Jeg har snakket med en overlege og 1 gynekolog angående vaksine gjennom svangerskapet. Det er veldig få studier som har vist at det går bra, så det utgjør jo en risiko å ta vaksina. Det må vurderes hva som gir mest ulemper, å ta eller ikke ta. Hvis man har en alvorlig underliggende sykdom og det er høyt smittetrykk der man bor eller man skal reise, så kan det være at man kan ta den. Men det er jo foreløpig ikke anbefalt, slik det også står på FHI sine sider. Så må hver enkelt vurdere hva som er riktig for seg=)

Tror at graviditet er en gyldig utsettelsesgrunn og at man bare utsetter den til man er ferdig med p være gravid. Hvertfall det jeg har fått beskjed om.
 
Hvordan er det med vaksine mens man ammer?
 
Jeg har forhørt meg med 2 leger jeg kjenner og personlig ville de ventet med vaksine til etter fødsel
Tenkte jeg skulle gravenlitt dypere og høre begrunnelse men jeg velger nok å ikke ta den før fødsel
 
Jeg vet ikke hva jeg skal.. vi er nede i bare rundt 2/3 nye smittede hver dag..jeg må ta kollektivt til jobb, deler hage med 3 familier :wideyed:så hva hvis det kommer en bølge Nr 4? :wideyed:
 
Er utrolig takknemlig for at jeg, grunnet jobben min, ble fullvaksinert i starten av mars, slik at jeg slipper å ta stilling til dette nå :)
Håper at alle dere som ønsker å ta den nå får tilbud snart og at dere som ønsker å vente til etter fødsel ikke må vente lenge når tiden kommer ❤️
 
Jeg har bestemt meg for å vente til etter svangerskapet. Er ikke i risikogruppen og tar heller sjansen på covid som gravid enn potensielle bivirkninger av vaksine da jeg ikke finner nok forskning for å overbevise meg om å ta den nå. Er overhodet ingen vaksinemotstander og hadde det vært bare meg eller at jeg var i risikogruppen så hadde jeg selvfølgelig tatt den:happy:
 
Back
Topp