Covid-vaksine

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Hei!

Har dere tatt stilling til om dere skal vaksinere dere mot covid-19 eller ikke? Vi fikk spørsmål på jobb i dag, og jeg må helt ærlig si at dette ikke har vært i tankene mine - trodde det var lenge til det ble aktuelt :wacky:

Min første tanke er at jeg ikke skal vaksinere meg pga det er en helt ny og uprøvd vaksine der vi ikke vet senskader/fosterskader. Men jeg finner lite/ingen informasjon om vaksinering av gravide.. Jeg var også hos jordmor i går, og vi snakket ikke om vaksinasjon...
 
Jeg kommer ikke til å vaksinere meg før jeg har født. Jeg nekter å ta sjansen når de ikke har informasjon om hva som kan skje med babyen.
Min jordmor sa også at de ikke forventer eller anbefaler gravide å vaksinere seg så tidlig i den første fasen.
 
Hei!

Har dere tatt stilling til om dere skal vaksinere dere mot covid-19 eller ikke? Vi fikk spørsmål på jobb i dag, og jeg må helt ærlig si at dette ikke har vært i tankene mine - trodde det var lenge til det ble aktuelt :wacky:

Min første tanke er at jeg ikke skal vaksinere meg pga det er en helt ny og uprøvd vaksine der vi ikke vet senskader/fosterskader. Men jeg finner lite/ingen informasjon om vaksinering av gravide.. Jeg var også hos jordmor i går, og vi snakket ikke om vaksinasjon...


Det er vel heller ikke anbefalt for oss da den ikke er utprøvd på gravide. Så tror ikke noen gravide vil rådes til å ta denne før de har født :)

Tar den uten tvil etter fødsel hvis jeg får tilbud om det :)
 
Ville ikke risikert å ta den i svangerskapet uansett, og vil nok heller ikke stå først i køa etter jeg har født. Syns det er skummelt mtp at det er en helt ny, og lite utprøvd vaksine, å man ikke vet om eventuelle bivirkninger man kan få på sikt enda.
 
Tar den ikke nå i svangerskapet, men etter jeg har født kan jeg godt gjøre det. Er litt skeptisk til at det er en ny vaksine osv, men så vet jeg også at den er godt og bredt testet. Vet mange tenker på svineinfluensavaksinen, og sammenligner med den, men den ble faktisk nesten ikke testet før den ble kjørt ut. Mens covid-vaksinen er testet på mange mange flere, og i et bredt utvalg :) også tenker jeg at den potensielle konsekvensen av å ikke ta den er mye større enn risikoen for alvorlige bivirkninger.
 
Hei!

Har dere tatt stilling til om dere skal vaksinere dere mot covid-19 eller ikke? Vi fikk spørsmål på jobb i dag, og jeg må helt ærlig si at dette ikke har vært i tankene mine - trodde det var lenge til det ble aktuelt :wacky:

Min første tanke er at jeg ikke skal vaksinere meg pga det er en helt ny og uprøvd vaksine der vi ikke vet senskader/fosterskader. Men jeg finner lite/ingen informasjon om vaksinering av gravide.. Jeg var også hos jordmor i går, og vi snakket ikke om vaksinasjon...

Tror ikke det kommer til å komme på spissen i det hele tatt så lenge jeg er gravid så det gidder jeg ikke tenke på engang. Vi får ikke mange vaksiner i første omgang og det vil ta en god stund før den tilbys andre enn de i risikogruppe og helsepersonell. I første omgang er det vel de aller eldste og syke i samfunnet vårt og i Oslo-området som skal få.

Skulle den bli anbefalt til unge, friske som ikke er i risikogruppe og som ikke jobber i helsevesenet så får jeg til å ta stilling til det da. Det er nok et godt stykke frem i tid og da vi vet nok mer om vaksinen. For meg blir det litt for hypotetisk å skulle ta stilling til noe nå.
 
Back
Topp