Covid vaksine og oppstart med prøving

Mammaentil1

Glad i forumet
Hei.
Jeg kjenner jeg er litt i tenkeboksen om dagen. Nå er det sånn at vi tenker begynne å prøve i februar, og så kommer spørsmålet ang. En covid vaksine.. er ikke blandt de første i køen, men jeg jobber i helsevesenet .. litt usikker på om jeg evt tør å ta den..

Noen tanker rundt dette?
 
Hvis du er ung så tar det vel en god stund før du får den, selv om du jobber i helsevesenet?
 
Hvis du er ung så tar det vel en god stund før du får den, selv om du jobber i helsevesenet?

sånn jeg har skjønt det, så kommer det Ann på smittetrykket..
men uansett, så er jeg veldig i tvil på om jeg ønsker å ta den ifht forekommende prøving, dersom jeg får tilbud om å ta den liksom..
 
Hadde det vært meg ville jeg forsikret meg om at jeg ikke var gravid den dagen du evt får tilbud om den.. Den er ikke anbefalt for gravide. Men jeg hadde ikke vært redd dersom jeg ble gravid 2 uker etterpå f. Eks.
 
Hvis du er ung så tar det vel en god stund før du får den, selv om du jobber i helsevesenet?

på influensa vaksine har de ikke prioritert når helsepersonell først får tilbud på vaksiner så regner ikke med de skiller på folk om de tar gruppen
 
Hei.
Jeg kjenner jeg er litt i tenkeboksen om dagen. Nå er det sånn at vi tenker begynne å prøve i februar, og så kommer spørsmålet ang. En covid vaksine.. er ikke blandt de første i køen, men jeg jobber i helsevesenet .. litt usikker på om jeg evt tør å ta den..

Noen tanker rundt dette?

ville startet prøvingen, vært obs før vaksinen settes om jeg var gravid, i verstefall ikke møte opp dersom du blir gravid ifra du melder inn du vil ha til du skal ta den
 
Jeg og jobber i helsevesenet og bestemt med for å ikke da den da vi prøver nå. Og det kan skje at jeg kan være gravid når jeg skal ta den så jeg venter med den til alt prøving er over
 
Jeg tar den hvis jeg ikke er gravid, og tar den ikke hvis jeg er i første trimester. Tror ikke den er godkjent enda for nygravide (betyr ikke at den er farlig for gravide men at den ikke er testet enda)
 
I følge min tante som har jobbet med virus og vaksiner i over 10 år så råder hun og ikke ta vaksinen når du vil bli gravid også pluss det er ikke bra for mannen eller
 
I følge min tante som har jobbet med virus og vaksiner i over 10 år så råder hun og ikke ta vaksinen når du vil bli gravid også pluss det er ikke bra for mannen eller
Sånn kan man ikke skrive uten gode kilder. Utsagn som dette kan bidra til at folk ikke tar den, noe som vil være svært uheldig!
 
Sånn kan man ikke skrive uten gode kilder. Utsagn som dette kan bidra til at folk ikke tar den, noe som vil være svært uheldig!
Når man har jobbet som forsker innen virus og vaksiner over 10 år så vet hun hvordan det funker det er god nok kilde for meg men hva andre velger å tro på er opp til de
 
Når man har jobbet som forsker innen virus og vaksiner over 10 år så vet hun hvordan det funker det er god nok kilde for meg men hva andre velger å tro på er opp til de
Joa, men jeg jobber også som bioteknolog med Virus som hovedfelt og synes det er skummelt at du skriver sånne ting uten rene fakta. Du risikerer å skremme ganske mange dessverre. Vi har heller ikke nok dokumentasjon på hvordan Covid 19 påvirker fosteret under en graviditet heller. Så hvorfor er det ene valget som mye bedre enn det andre da mener du? Manner ikke opp en til skarp diskusjon, ber deg bare utøve forsiktighet når du skriver :happy:
 
Back
Topp