Covid-vaksine i dpo land?

Mammaentil1

Glad i forumet
Hei :)

er der noen av dere der ute som har tatt vaksine i dpo land?

her er el forsinket med en uke, og dermed vil jeg ikke klare å få avklart om jeg er gravid/ikke gravid innen vaksinedato. Pga det er arbeidsgiver som vaksinerer (helsevesenet) så er det ikke bare å bytte time.
Vil være ca 7dpo når jeg har vaksinedato..

Jeg har positiv el test i dag. Ikke hatt samleie gjennom helga da sambo har vært borte.. så spm er jo om man skal tørre å ha sex i kveld eller ikke mtp vaksineringen..
 
Hei :)

er der noen av dere der ute som har tatt vaksine i dpo land?

her er el forsinket med en uke, og dermed vil jeg ikke klare å få avklart om jeg er gravid/ikke gravid innen vaksinedato. Pga det er arbeidsgiver som vaksinerer (helsevesenet) så er det ikke bare å bytte time.
Vil være ca 7dpo når jeg har vaksinedato..

Jeg har positiv el test i dag. Ikke hatt samleie gjennom helga da sambo har vært borte.. så spm er jo om man skal tørre å ha sex i kveld eller ikke mtp vaksineringen..

Så kinkig problemstilling :wideyed: Personlig har jeg valgt å bli vaksinert når jeg har/har hatt mensen. Leste i avisa at det var en anbefaling for kvinner så de kunne unngå menstruasjonsforstyrrelse. Kanskje du kan bruke det som et argument?
 
Så kinkig problemstilling :wideyed: Personlig har jeg valgt å bli vaksinert når jeg har/har hatt mensen. Leste i avisa at det var en anbefaling for kvinner så de kunne unngå menstruasjonsforstyrrelse. Kanskje du kan bruke det som et argument?

vurderer å høre med kommunen i morgen om jeg kan få dose to der, men en uke senere .. :/
 
Jeg tok vaksinen i dpo-land, var ganske sikker på at det ikke var noe spire, men hadde tatt uansett.
 
Bare å ta vaksine! For det første er det i studier ikke vist noe sammenheng mellom sa og vaksine ( eller andre komplikasjoner), for det andre er lille i magen vaksinert når man tar vaksine mens man er gravid. Kjør på!
 

Vedlegg

  • 7514781B-F69D-4452-8761-ED891204D76D.png
    7514781B-F69D-4452-8761-ED891204D76D.png
    4 MB · Visninger: 56
Back
Topp