Covid vaksine dose 3

M

Minni45

Guest
Hei!
Har seg sånn at vi akkurat har startet utredning, da jeg enten ikke blir gravid eller får kjemiske. Jeg er sykepleier og nå ønsker min leder at jeg tar dose 3 med covid vaksine. Når jeg fikk dose 1 og 2 i våres, så var anbefalingen at man skulle vente til tre uker etter dose 2 med å prøve. Hvis anbefalingene fortsatt er det, så vil det si at vi mister en eggløsning. Jeg venter eggløsning om to uker ca, og det er meningen at jeg skal ta vaksine om 4 dager. Siden vi sliter med å få det til, så ønsker jeg ikke å miste en sjanse, da måneden mellom eggløsning føles så utrolig lang. Jeg har også lange sykluser. Dette er kanskje egoistisk av meg. Men akkurat nå, så står ønsket om barn høyest hos meg. Mine spørsmål er da:

-har noen her opplevd kluss med syklus etter pfizer sin covid vaksine? (Jeg fikk moderna sist)

- vet noen hva anbefalingene er ift prøving? Og kan linke meg noen pålitelige sider ang dette

- noen som vet om det kan klusse til utredningen på noe vis? Har forsåvidt allerede tatt blodprøvene og venter på svar på disse. Men mtp på syklus osv.

Takker og håper at noen kan hjelpe meg her!
 
Jeg jobbet i vaksine/korona telefon i min kommune, der har vi fått beskjed fra legen som er vaksinasjonsansvarlig å svare at man kan ta vaksinen når man prøver å bli gravid. Når man vet at man er gravid skal man ikke ta den i første trimester men det skal vist ikke være noe problem under prøving. Men jeg har ikke noe sted å linke til for deg.
 
Hei!