Covid vaksine dose 3

M

Minni45

Guest
Hei!
Har seg sånn at vi akkurat har startet utredning, da jeg enten ikke blir gravid eller får kjemiske. Jeg er sykepleier og nå ønsker min leder at jeg tar dose 3 med covid vaksine. Når jeg fikk dose 1 og 2 i våres, så var anbefalingen at man skulle vente til tre uker etter dose 2 med å prøve. Hvis anbefalingene fortsatt er det, så vil det si at vi mister en eggløsning. Jeg venter eggløsning om to uker ca, og det er meningen at jeg skal ta vaksine om 4 dager. Siden vi sliter med å få det til, så ønsker jeg ikke å miste en sjanse, da måneden mellom eggløsning føles så utrolig lang. Jeg har også lange sykluser. Dette er kanskje egoistisk av meg. Men akkurat nå, så står ønsket om barn høyest hos meg. Mine spørsmål er da:

-har noen her opplevd kluss med syklus etter pfizer sin covid vaksine? (Jeg fikk moderna sist)

- vet noen hva anbefalingene er ift prøving? Og kan linke meg noen pålitelige sider ang dette

- noen som vet om det kan klusse til utredningen på noe vis? Har forsåvidt allerede tatt blodprøvene og venter på svar på disse. Men mtp på syklus osv.

Takker og håper at noen kan hjelpe meg her!
 
Jeg jobbet i vaksine/korona telefon i min kommune, der har vi fått beskjed fra legen som er vaksinasjonsansvarlig å svare at man kan ta vaksinen når man prøver å bli gravid. Når man vet at man er gravid skal man ikke ta den i første trimester men det skal vist ikke være noe problem under prøving. Men jeg har ikke noe sted å linke til for deg.
 
Hei!
Har seg sånn at vi akkurat har startet utredning, da jeg enten ikke blir gravid eller får kjemiske. Jeg er sykepleier og nå ønsker min leder at jeg tar dose 3 med covid vaksine. Når jeg fikk dose 1 og 2 i våres, så var anbefalingen at man skulle vente til tre uker etter dose 2 med å prøve. Hvis anbefalingene fortsatt er det, så vil det si at vi mister en eggløsning. Jeg venter eggløsning om to uker ca, og det er meningen at jeg skal ta vaksine om 4 dager. Siden vi sliter med å få det til, så ønsker jeg ikke å miste en sjanse, da måneden mellom eggløsning føles så utrolig lang. Jeg har også lange sykluser. Dette er kanskje egoistisk av meg. Men akkurat nå, så står ønsket om barn høyest hos meg. Mine spørsmål er da:

-har noen her opplevd kluss med syklus etter pfizer sin covid vaksine? (Jeg fikk moderna sist)

- vet noen hva anbefalingene er ift prøving? Og kan linke meg noen pålitelige sider ang dette

- noen som vet om det kan klusse til utredningen på noe vis? Har forsåvidt allerede tatt blodprøvene og venter på svar på disse. Men mtp på syklus osv.

Takker og håper at noen kan hjelpe meg her!


Samme her, skal ta vaksine 3 i morgen, har eggeløsning om 5 dager.. . Vil helst ikke ta vaksinen, vi har prøvd i 1 år nå, og føler forrige vaksine gjorde eggeløsningen uforutsigbar.
 
Jeg vet ikke om det har noe å si eller om det bare var en tilfeldighet, men jeg tok pfizer vaksinedose 2 i slutten av min mens. Fant ut at jeg var gravid ca ved forventa mens, kanskje noen dager før og det ende opp i en kjemisk/tidlig abort nøyaktig en mnd etter jeg tok vaksinen. Spotta også noen dager før blødningen tok seg opp. Ikke opplevd spotting tidligere.
 
Jeg tok første dose da jeg var gravid, uten at jeg visste det. Mistet i MA 6 uker etterpå, tviler på at det var tilfeldig. Har 3 friske svangerskap bak meg. Men folk må jo såklart gjøre som de vil.. men ikke ta vaksinen fordi andre mener at dere skal det iallefall. Jeg skal ikke ta flere doser.
 
Jeg tok første dose 7 dager før antatt EL, og ble gravid. Så på «papiret» var jeg 1 uke gravid :p

ville ikke hoppet over EL, men prøvd likevel :) det gikk fint for vår del!
 
Tok første dose og ble enig med sambo om å unngå å aktivt prøve kommende periode da vi var littvutrygge på vaksina på det tidspunktet. Og tror dere ikke at det da plutselig var den syklusen som klaffa? Vipps var man gravid selv om vi trodde vi holdt oss til trygge perioder. Om dette er tilfeldig, eller om jeg alltid har regnet feil på eggløsning og derfor traff nå, eller om det ble noen forstyrrelse av vaksina vites ikke. Men minst like fruktbar i alle fall. Nå i uke 23 og alt ser bra ut :)

Er For at alle skal vaksineres når de blir anbefalt. Men går det an å fake en liten forkjølelse som utsetter vaksina en uke om det hjelper på timingen du ser for deg?
 
Back
Topp