Covid?! Hva nå?

Bakt Potet

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Hei dere! :Heartpink
Vet ikke om det er laget en tråd for dette allerede, så jeg beklager hvis det er tilfellet.

Men altså. Jeg ble plutselig litt nervøs og usikker her jeg sitter. Testet nettopp positivt på en hurtigtest, og tenkte «jaha». Hva nå? Føler meg helt fin. Ingen feber, symptomer, eller noe å klage på. Litt hodepine kanskje, men det kan kanskje være av graviditeten. :playful: Skal kontakte fastlegen min i morgen, men jeg ble plutselig litt redd for den lille loppa som vokser inni meg.:eek: Dette er jo forhåndsvis nytt og uutforsket territorie for forskerne. Hva er anbefalingene? Kan det gå galt? Ønsker virkelig ikke ytterlig stress/bekymring, men tankene kryper innpå… har noen av dere gått igjennom likende? Hvordan gikk det? Var det full panikk? Huff.. vet ikke om jeg skal le eller gråte…:whacky011

Jeg hadde covid for 3 uker siden. Jeg var dårlig med feber, skikkelig forkjøla, hoste, hodepine og verk i hele kroppen. Helt utslått i en uke. Sov fra tirsdag til søndag omtrent den uka jeg hadde det. Orket ingenting. Var ekstra sliten hele uka etter også selv om jeg var blitt symptomfri, så bare sov og sov.
Nå tre uker etterpå har heldigvis energien kommet tilbake.
Lille bolla i magen har det fint. Var på tidlig ul uka etter covid, og alt bra.
Tenkte på den lille jeg også selvfølgelig, men det gikk nok fint. Kroppen våres beskytter den lille. Kan vel faktisk heller være positivt å ha gjennomgått det i graviditeten, så babyen får litt antistoffer før den skal ut i den store skumle verdenen. ;) Heller det enn å bli smittet etter fødsel, de er trygge inni magen. :Heartred

Kan vel faktisk heller være positivt å ha gjennomgått det i graviditeten, så babyen får litt antistoffer før den skal ut i den store skumle verdenen. ;) Heller det enn å bli smittet etter fødsel, de er trygge inni magen. :Heartred
Så godt å høre at du føler deg bedre, og at alt står bra til med både deg og lille. :Heartpink Og ja, du sier noe lurt der. Kanskje gjennomgått sykdom også telles som en dose nå? Så slipper jeg 4. dose?:dance018

Jeg har det nå jeg og, dvs dag 8 siden synptomstart og nesa er potte tett og renner fortsatt. Energien og kondisen, som var på bånn før, har klar å gå enda lavere. Det er godt å lese at den kan komme tilbake, jeg var redd de siste ukers arbeid var forgjeves og at resten av graviditeten kom til å oppleves fra senga.

Trolig vil ikke babyen ta noe skade av dette. Vi må bare passe på oss selv og ta godt vare på oss og gi oss ro. Stress er nok værre enn corona for babyen.

Masse god bedring! Jeg enser håp i enden av coronatunellen, selvom det har vært noe av det værste jeg har vært med på av sykdom.

Jeg hadde Corona for første gang i september, 4-5 uker på vei når jeg brått ble syk og testet positivt. Har tidligere skrytt av at jeg klarte meg igjennom pandemien uten å få det. Men når jeg ble gravid, pang :facepalm:
Ble ganske dårlig. Lå i en uke. Hadde alle symptomer og var veldig bekymret. Etter en prat med både fastlege og jordmor så ble jeg roligere, dette kom til å gå så bra. De begge mente at spiren var trygg.
Fint å slippe unna en 4.dose med vaksine som gravid.

Jeg var usikker på hvor mye Paracet jeg kunne ta. Heldigvis holdt tempen seg under 38.5, så tok ved behov.
Det verste var nok at det tok lang tid før jeg følte meg pigg igjen, veldig sliten i lang tid, og lite matlyst.

Slapp helt av og ta vare på deg selv først og fremst. Krysser fingrene for at du ikke blir så dårlig. God bedring :Heartred

Jeg har også fått covid.. for all del, ikke google.. det gjorde jeg og angrer nå:meh: satser på at det går fint med en runde covid, har vært i kontakt med lege da jeg er veldig dårlig og hun virket ikke spesielt bekymret med tanke på graviditet..

En venninne fikk covid under graviditeten hennes og var helt utkjørt med alle symptomer mulig, men alt gikk fint med den lille ☺️

Så godt å høre at du føler deg bedre, og at alt står bra til med både deg og lille. :Heartpink Og ja, du sier noe lurt der. Kanskje gjennomgått sykdom også telles som en dose nå? Så slipper jeg 4. dose?
Det fungerer ikke som en 4. dose, men usikker hvordan de praktiserer det, om man får vaksina når man nettopp har hatt covid, eller om man da må vente et visst antall mnd først. Det skal jeg undersøke når jeg tenker meg om. :smiley-ashamed004

Så godt å høre at du føler deg bedre, og at alt står bra til med både deg og lille. :Heartpink Og ja, du sier noe lurt der. Kanskje gjennomgått sykdom også telles som en dose nå? Så slipper jeg 4. dose?
Det fungerer ikke som en 4. dose, men usikker hvordan de praktiserer det, om man får vaksina når man nettopp har hatt covid, eller om man da må vente et visst antall mnd først. Det skal jeg undersøke når jeg tenker meg om.

Men det er tydelig at man er litt ekstra mottakelig for sykdom når man er gravid egentlig. Jeg passa nevøen min som var syk, og jeg tenkte at han kanskje kunne ha covid mtp symptomene han klaget over, så jeg testa han egentlig bare for "morro skyld" for å se om jeg hadde rett da søstern min mente det ikke kunne være det siden det kun var noen mnd siden sist han hadd det. Men joda, testen slo ut positiv. Verken søstern min eller min mor ble smitta av han nevøen min, som de begge var i tett kontakt med han mens han var syk. Jeg ble jo åpenbart smitta, men heller ikke min samboer ble smitta av meg, selv om vi var tett på hverandre. Litt merkelig. :hilarious:

Back
Topp