Cosylan

Marna0583

Andre møte med forumet
Jeg fikk i dag påvist akutt bronkitt og fikk med meg Efedrin og Cosylan. Jeg må si at jeg er litt skeptisk til Cosylan da den jo inneholder morfin. Jeg fikk beskjed fra lege om at jeg kunne ta 10ml rett før leggetid. Noen erfaringer? Tror jeg legger meg uten i kveld og håper jeg får sovet noe.

Jeg fikk i dag påvist akutt bronkitt og fikk med meg Efedrin og Cosylan. Jeg må si at jeg er litt skeptisk til Cosylan da den jo inneholder morfin. Jeg fikk beskjed fra lege om at jeg kunne ta 10ml rett før leggetid. Noen erfaringer? Tror jeg legger meg uten i kveld og håper jeg får sovet noe.
Dette er hva felleskatalogen sier om Cosylan:

Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Bør kun brukes i terapeutiske doser i korte perioder pga. risiko for påvirkning (tilvenning) hos barnet. Skal kun brukes dersom fordel oppveier mulig risiko. Amming: Overgang i morsmelk er ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Skal ikke brukes over lengre tid under amming pga. fare for tilvenning hos barnet

Er ikke farlig med morfin når man er gravid. Jeg fikk det av sykehuset sist pga smerter. Men skjønner at du er skeptisk. Vi skal jo liksom ikke ta noe annet enn paracet også skriver de ut morfin til oss. Jeg fikk morfin i 4 dager før hu ble født og hu bar ikke preg av det i forhold til avhengighet.

Back
Topp