cosylan og kjøre bil

• Trådstarter Trådstarter * supermeg*
  • Opprettet Opprettet
S

* supermeg*

Guest
er rød trekant på.. men står det kan påvirke bilkjøring.. Kan man kjøre[8|] Noen som har hørt med legen? tok en "dose" kl 10 og tenkte hente ungene kl 15

Trafikkvarsel.
Advarsler og forsiktighetsregler: Ved behandling med Cosylan kan reaksjonsevnen nedsettes, og pasienten bør utvise forsiktighet ved bl.a. bilkjøring.

Det e jo morfin i det.. Ville ringt legen før æ hadde kjørt..

ORIGINAL: l*mamma

Jeg ville ikke gjort det. Sambo fikk cosylan da han hadde luftveisinfeksjon for en stund siden og han lå rett ut i flere dager. Spørs jo litt på mengden man tar selvfølgelig, men jeg ville ikke kjørt etter å ha sett hvordan han ble av den.[8|]

hm, jeg har bare tatt en dose 5 ml eller noe.. kan ta 5-10 ml.. merker igrunn ingenting[8|]

ORIGINAL: IshavsPia

Trafikkvarsel.
Advarsler og forsiktighetsregler: Ved behandling med Cosylan kan reaksjonsevnen nedsettes, og pasienten bør utvise forsiktighet ved bl.a. bilkjøring.

Det e jo morfin i det.. Ville ringt legen før æ hadde kjørt..

ja, jeg så det.. men stod liksom kan, ikke vil... hehe.. siden jeg ikke kjenner noen forskjell liksom.. ringe til legen å høre.. huff.. dette kan bli en grusom tur ut i regnet[:o]

ORIGINAL: lillemæ

Tror ikke det skal være noe problem når det går fem timer mellom du tok en "dose" og du skal ut å kjøre.
Du kjenner jo litt på det selv også.. Føler du deg døsig, så ville jeg latt det være.
Jeg får ikke noe virkning av cosylan (foruten at det hjelper på hoste da), så for meg har det ikke vært noe problem å kjøre bil. Kommer vel ann på inntaket vil jeg tro.

nei, kjenner ikke noe liksom.. men er jo ultra kjipt om det er sånn man IKKE skal kjøre bil når man tar[8|] vil jo ikke utsette ungene for fare..

Herregud man da kan kjøre når man har tatt Cosylan, men ikke om man føler seg påvirket osv. Maaaange medisiner med rød trekant og de fleste kjører allikevel.

Og i allefall når det er gått 5 timer.

ORIGINAL: lillemæ

Tror ikke det skal være noe problem når det går fem timer mellom du tok en "dose" og du skal ut å kjøre.
Du kjenner jo litt på det selv også.. Føler du deg døsig, så ville jeg latt det være.
Jeg får ikke noe virkning av cosylan (foruten at det hjelper på hoste da), så for meg har det ikke vært noe problem å kjøre bil. Kommer vel ann på inntaket vil jeg tro.

Ikke jeg heller. Og ikke av migrene medisnene med rød trekant heller!!

ORIGINAL: Looney

Herregud man da kan kjøre når man har tatt Cosylan, men ikke om man føler seg påvirket osv. Maaaange medisiner med rød trekant og de fleste kjører allikevel.

Og i allefall når det er gått 5 timer.

ok!! Tusen takk[:)] nei, kjenner ingenting.. hoster like mye også[:-]

ORIGINAL: Sassy!

Det er jo morfin i det, og jeg blir litt sløv.
Legen min sier alltid at jeg bør unngå og kjøre bil når jeg tar det, men siden den smaker forjævlig tar jeg den uansett kun når jeg er totalt utmattet av hoste, og dermed bare er sengeliggende uansett[8D]

hehe, ja sant.. men jeg er sykmeld grunnet hoste, så må nesten bare putte det i meg desverre[:-] men da etter 5 timer så kan ma kjøre 5 min til og fra bhg tenker jeg[:)]

Back
Topp