Cosylan i svangerskapet

Linda31

Forumet er livet
Er det noen som har brukt det mens de har vært/er gravide?
Fikk det av legen i går, men er utrolig skeptisk siden det ikke er påvist fare for babyen..

Du har sikkert lest dette, men jeg hadde i hverfall vært veldig veldig dårlig før jeg hadde tatt det

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent hvor mye av etylmorfin som går over i morsmelk. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet skal ikke brukes under amming over lengre tid pga. fare for tilvenning av barnet.

Ja, jeg har lest det.. Legen sa akkurat det samme, men fikk det allikevel.. Vet mange får det og mange har brukt det.. Måtte ty til det i natt, er skikkelig dårlig.. Når man hoster non stop i fire timer, mister pusten, så tar man litt.. Tar mye mindre enn anbefalt dose og tok det kun i nød..

Det er dette jeg mener med at folk sier forskjellig.. Legen på legevakten sa at det er kun det de gir gravide mot så sterk hoste som jeg har.. Andre sier nei.. Så ikke vet ikke jeg [:-] Men så lenge man ikke bruker det i ukesvis om gangen, men tre dager så tror jeg det skal gå bra.. Nå har jeg kun tatt det en gang og med mindre dose enn hva legen anbefalte..

Back
Topp