Cosylan - hostesaft???

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Noen som har gått på denne eller fått den til barna, som har eksempel på hvordan denne kan tas for et barn?
Den smaker jo rett og slet helt grusomt :O

Jeg blandet den med litt husholdningssaft og vann, gikk fint! Vi har ikke barn enda, ikke sikkert det hadde gått like smooth med en liten en..

kidsa mine har fått med sprøyte inn på sida av munne, med saft som trøst etterpå.

eg selv klarer ikkje drikke den :-O

(har blitt "tvunget" siden eg var i beg av 20 åra , har kronisk bronkitt..ble glad da eg kunne få ventoline istedet ;.P)

Jeg syns den smaker grusomt selv, og pleier holde meg for nesen:P

Gi de noe saft eller juice etterpå.

Ja, den er forferdelig ! Har ikke prøvd å få den i noe barn da, men kan se for meg at det er kjempevanskelig.

hun har ikke fått den men andre ting, hun elsker å få medisin! og mener av sanasol er en veldig god medisin hun er glad hun får hver dag :p

men ville nok prøvd å bruke litt saft for å gjøre smaken bedre hvis ungen ikke liker den, eventuelt bruke sprøyte, og ta det så langt bak i munnen som mulig før det er ukomfortabelt og gjerne til ene siden og ikke midt i så man slipper så mye smak som mulig

Gubben synes den smaker godt, men jeg synes at den smaker høgg så jeg ber vanligvis legen om solvipect comp den har lakris smak og er mye bedre.

Har hatt den, men ble kjempe døsig av den. Slet med å holde meg våken.
Smaken er helt ok, men den med lakris smak (aner ikke hva den heter) er jo kjempe god.
Å blande med saft hørtes lurt ut hvis barna ikke klarer den pga smaken.

Ja å det smaker helt jævlig. Blir døsig av bare 5 ml. Såååå bitter smak. Må holde for nesa å prøve å tenke på noe annet. Når det kommer til barn så hadde jeg spurt en lege om det var dosering du lurte på.

Finnes den uten lakrissmak også? Har alltid fått den med lakrissmak, så har ikke skjønt hvorfor så mange misliker den :P

Cosylan skal tas som mixture for å ha effekt. Dvs 3-4 ganger dagen og bør ikke gis til barn under 12 år fikk jeg anbefalt.
Men å svelge den.. tja.. masse ros? Å svelge annet etterpå minsker effekten.

Cosylan skal tas som mixture for å ha effekt. Dvs 3-4 ganger dagen og bør ikke gis til barn under 12 år fikk jeg anbefalt.
Men å svelge den.. tja.. masse ros? Å svelge annet etterpå minsker effekten.
Står på pakken her at kan gis til barn mellom -13 år også, med egen dosering.
Nå gis den med mentos etterpå :P Funker det haha. Håper bare ikke det ødelegger effekten

Back
Topp