Corsodyl

Emba_Larsen

Forumet er livet
Har brukt det 2 ganger hver dag i 3 uker nå.
Pga en betennelse i tannkjøttet rundt en kommende dum visdomstann.
I dag svir det noe innigranskauen på tunga, akkurat som om jeg har brent meg på noe varm drikke.
Har ikke brukt siden i går kveld, og tørr heller ikke det. [8D]
Noen som har opplevd det selv?

Bruker den av og til hvis jeg får sår inni munnen, men man skal ikke bruke den i lengre perioder som du har gjort[8D] Der er veldig sterk ser du.. åsså får du gule tenner[8D]

ORIGINAL: LilleS

Bruker den av og til hvis jeg får sår inni munnen, men man skal ikke bruke den i lengre perioder som du har gjort[8D] Der er veldig sterk ser du.. åsså får du gule tenner[8D]

Fikk beskjed av tannlegen om å bruke den til neste time jeg da[8|]
Drittmann [8D]

ORIGINAL: Emba_Larsen

Drittmann [8D]

Hehe, ser nå i pakkningsvedlegget at den kan brukes i 1 mnd ved betennelser og lgnende. men det var apotekdama som sa det andre til meg[:D]

Drittmann [8D]

Hehe, ser nå i pakkningsvedlegget at den kan brukes i 1 mnd ved betennelser og lgnende. men det var apotekdama som sa det andre til meg[:D]

Haha, man blir forvirra av mindre altså. [8D]
Men da er jo kanskje ikke tannlegen min så ille allikevel [:)]

Drittmann [8D]

Bruker du corsodyl, eller corso daily? Jeg fikk sistnevnte av tannlegen som jeg skal bruke hver dag.. Den er ikke like sterk[:)]

ORIGINAL: _ChubbiNøff_

Drittmann [8D]

Bruker du corsodyl, eller corso daily? Jeg fikk sistnevnte av tannlegen som jeg skal bruke hver dag.. Den er ikke like sterk[:)]

Corsodyl. 

Corsodaily er forresten bare et munnskyllevann som hjelper til å beskytte mot tannkjøtt problemer.

Corsodyl er bedre med tanke på at det allerede er betennelse i tannkjøttet [:)]

Corsodaily er forresten bare et munnskyllevann som hjelper til å beskytte mot tannkjøtt problemer.

Jeg har betennelse i tannkjøttet, men tannlegen synes corsodyl er for sterkt.. Men det er vel forskjell fra hvem man er hos[:)] Håper det ordner seg hvertfall..

Jeg har også fått svie på tunga dersom jeg har brukt det litt for mye. Hadde en periode med betennelse jeg også som jeg prøvde å få bukt med. Så jeg klarer kun å bruke det i et par dager før jeg må ta en pause. Sterke saker!!!

ORIGINAL: _ChubbiNøff_

Jeg har betennelse i tannkjøttet, men tannlegen synes corsodyl er for sterkt.. Men det er vel forskjell fra hvem man er hos[:)] Håper det ordner seg hvertfall..

Bare skrev det som jeg leste i produktinformasjonen fra apotekdirekte.no
Men som du sier, hva man får varierer jo fra hvor man er. [:)]
Ja, satser på det.  Tenker jeg tar en par dagers pause før jeg begynner på igjen. Er jo bare ei uke til tannlegetimen så. [:D]

jeg vil anbefale deg og ta corsodyl på en bomullsdott og bare ta det på såret i munnen.
da slipper du å få det i resten av kjeften.
smaker pyton og det tærer i munnen.

jeg har aldri hatt det i hele munnen som munnskyld,hvis du skjønner.

ORIGINAL: *MamMathea*

og det med gule tenner er bare når du bruker den, det pusses vekk etterhvert[:)]

og gule tenner slipper man hvis man kun har corsodyl der man har betennelse og sår...

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

og det med gule tenner er bare når du bruker den, det pusses vekk etterhvert[:)]

og gule tenner slipper man hvis man kun har corsodyl der man har betennelse og sår...

ehhmm joda, men er ikke så enkelt hvis en har betennelse flere plasser i munnen innimellom tennene og i kriker og kroker hvor en ikke kommer til, da må det nok skylles ja[:)]

Jeg har ofte brukt Corsodyl over lengre tid, men har ikke munnen full av det da. Jeg pensler rundt området med en q-tips, så slipper man gule tenner + det er sterkt i lengden om det kommer i hele munnen[:)] Men er vel enkelte plasser som er vanskelige å komme til med q -tips da...

Brukte den etter jeg tok piercing i tunga[:'(] Fysj den var grusom. Så jeg begynte med noe mildere før jeg egentlig skulle. Fikk vondt i hele kjeften av greiene der.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ehhmm joda, men er ikke så enkelt hvis en har betennelse flere plasser i munnen innimellom tennene og i kriker og kroker hvor en ikke kommer til, da må det nok skylles ja[:)]

Ikke sant. Hadde hatt litt problemer med å dytte bomull inn under tannkjøttet over tanna.
Klarer fint å overleve gule tenner en liten periode. [:)]

Om du skal bruke det lenge kan du heller bytte over til Hextril. Det er samme greia, bare at det ikke misfarger tennene. Jeg syns ikke det er så sterkt som Corsodyl heller. Litt greit å beholde smakssansen[8D]

Back
Topp