Corona vaksine og graviditet?

Oktobermum39år

Blir kjent med forumet
Hei... Spør da jeg er litt usikker. Jeg har fått bedsjed fra arbeidsplassen at nå snart vil vi få corona vaksinen. Jeg jobber i helsevesenet.
Skal dere ta denne og er det noen som ikke anbefales å ta?
Jeg har ikke fortalt om graviditeten til arbeidsgiver enda.... Men kan jo være at jeg må d nå om jeg ikke kn t den samme vaksinen som andre?
Har tenkt å ta den men usikker hvilken som er anbefalt å ta....
 
Hei... Spør da jeg er litt usikker. Jeg har fått bedsjed fra arbeidsplassen at nå snart vil vi få corona vaksinen. Jeg jobber i helsevesenet.
Skal dere ta denne og er det noen som ikke anbefales å ta?
Jeg har ikke fortalt om graviditeten til arbeidsgiver enda.... Men kan jo være at jeg må d nå om jeg ikke kn t den samme vaksinen som andre?
Har tenkt å ta den men usikker hvilken som er anbefalt å ta....
Jeg var hos legen min på fredag og vi snakket litt løst og fast om svangerskapet og så kom han innpå det med vaksine. Han anbefalte IKKE vaksinen. Han hadde akkurat tatt dose 2 og han ble skikkelig dårlig 12 timer etter dosen var satt og var fremdeles uggen etter 2 døgn. Så han sa til meg at han ville i hvertfall tenkt seg om 2 ganger før evt ta vaksinen, med tanke på at svangerskapet i seg selv er ganske tøft for kroppen og at det skjer så mye med kroppen :)

Men det kan du gjerne ta opp med din lege?
 
Foreløpig er anbefalingen å ikke ta vaksinen som gravid. Hvis du er i høy risiko, så må legen ta en vurdering. Står videre at det ikke er bevist noe uheldige virkninger for gravide, og det kan hende anbefalingen snus senere, men foreløpig ikke.
 
Oj trodde liksom at d ble anbefalt av gravide å ta denne.... Tenker risikoen for å bli syk av corona er jo større en mulige bivirkninger av vaksinen....
Nei nå ble jeg usikker gitt... Skal snakke med fastlegen om dette.
 
Oj trodde liksom at d ble anbefalt av gravide å ta denne.... Tenker risikoen for å bli syk av corona er jo større en mulige bivirkninger av vaksinen....
Nei nå ble jeg usikker gitt... Skal snakke med fastlegen om dette.
Det er en føre-var anbefaling, fordi de ikke har forsket på gravide.
 
Ja leste akkurat dette på helse Norge
Vaksinering
På grunn av manglande erfaringar med koronavaksine til gravide, tilrådast ikkje friske gravide å ta vaksinen. Er du gravid og i risikogruppen på grunn av anna sjukdom, bør du vurdere vaksinen, i samråd med legen din.
 
Må si meg enige med de over her. Det ble satt koronavaksiner på min arbeidsplass forrige uke. Tok den ikke...
 
De har begynt å vaksinere på min jobb nå, så regner med å få tilbud om det selv snart. For meg er det helt uaktuelt å ta den. Vaksinene er så lite testet på gravide, så jeg nekter å la babyen min være forsøkskanin. Mest sannsynlig går det fint, men den sjansen er jeg bare ikke villig til å ta...
 
Vaksinen er ikke testet på gravide ennå så derfor er det ikke anbefalt å ta den. Pfizer har akkurat startet på en studie på gravide, men det vil nok ta flere måneder før noe resultat av den studien kommer. Frem til da må vi bare være forsiktige :)
 
Hei... Spør da jeg er litt usikker. Jeg har fått bedsjed fra arbeidsplassen at nå snart vil vi få corona vaksinen. Jeg jobber i helsevesenet.
Skal dere ta denne og er det noen som ikke anbefales å ta?
Jeg har ikke fortalt om graviditeten til arbeidsgiver enda.... Men kan jo være at jeg må d nå om jeg ikke kn t den samme vaksinen som andre?
Har tenkt å ta den men usikker hvilken som er anbefalt å ta....

Jeg jobber også i helsevesenet og ble tilbudt vaksinen her om dagen. Måtte fortelle sjefen at jeg var gravid litt tidligere enn tiltenkt. Har valgt å ikke ta den foreløpig, arbeidsplassen anbefaler den heller ikke, som de andre har nevnt
 
Er ikke anbefalt å ta den da det ikke er forsket nok på feltet. Jobber selv i helsevesenet og har fått tilbud om å ta den snart. Kjenner jeg gruer meg til å si til arbeidgiver at jeg ikke kan ta den :/ veit liksom ikke hva jeg skal si. Hadde tenkt å holde graviditeten hemmelig litt til.

Var hos legen i dag og han viste til lite forskning. I tillegg så har jeg en blodsykdom som gjør at jeg ikke kan ta den da dem ikke veit åssen jeg kommer til å reagere på vaksinen.. eller det kommende barnet. På en andre siden så veit de heller ikke åssen jeg vil komme til å reagere hvis jeg blir smittet av covid. :(skummelt
 
Jeg er lengre på vei men jeg har ikke tatt den eller skrevet meg på vaksine liste
 
De på jobben min har begynt å snakke om at vi skal få tadd den nå snart, å spurt litt om alle er intresert i å ta den.. jeg bare satt å spiste lunchen min å trykket på tlf å latet som jeg var opptatt med noe der, så jeg ikke fikk med meg samtaletemaet..
Blir ikke å ta den med det første..
 
Vaksinen er ikke testet på gravide ennå så derfor er det ikke anbefalt å ta den. Pfizer har akkurat startet på en studie på gravide, men det vil nok ta flere måneder før noe resultat av den studien kommer. Frem til da må vi bare være forsiktige :)
Skjønner ikke at noen tørr å bli testa på som gravid :eek:
 
Back
Topp