Corona igjen

Kengu

Forumet er livet
VIP
Noen som har blitt smittet?
Hvordan har formen vært?
Hva slags symptomer hadde du?
 
Jeg har ikke, men kan svare ifht hvilke symptomer vi har hørt om ang smitte her. De fleste har rett og slett kun vært slappe, lite energi. Ingen forkjølelsessymptomer, ingen sår hals osv :sorry:
 
Vet ikke om vi har hatt. var syk siste helg, begyndte i hals, tørre øyne tett nese, trøtt og sliten - kan også ha vært pollensesong?
Kjenner noen som har vært hardt ramt - feber, smerter i kropp, hoste, pustevansker og oppkast i flere dager. En annen har vært innlagt - dette er personer 37-43 år
 
Veit om vi har hatt det. Har vært forkjøla nå og ikke godt å vite hva det er. Jeg er i risikosonen så føler jeg burde blitt sykere.
 
Aner ikke om vi har hatt det, men både frøkna og jeg har vært syke.

Frøkna på 7 ble syk først. Det var søndagen for snart 4 uker siden.
Hun fikk brått høy feber, og lå med over 40 i feber i omtrent ett døgn. Gikk ned med paracet, men fort opp igjen. Så nå hun et døgn med over 39 i feber før det ble bedre onsdagen. Så litt mer feber igjen torsdagen. Så ble skoler stengt den fredagen. Da var hun i mye bedre form. Hun hadde veldig vondt i hodet (hennes ord, og det er jo vanskelig å vite hvor vondt det er i vår skala når man er 7 år), hun hadde mye magevondt, vondt i øynene og sa at maten ikke smakte godt. Og hun lå på sofaen i tre dager tror jeg før hun orket noe særlig. Hun hostet også en del, tørrhoste. Men hun har også astma, så da får hun fort tørrhoste.
Vi regnet med at det var influensa.

Tirsdagen, 2 dager etter at frøkna ble syk, kjente jeg på litt tett nese og litt sår hals. Men tenkte at det ikke var rart siden jeg hadde ligget tett sammen med syk frøken i et par netter. Hadde fri den onsdagen og holdt meg hjemme fra jobb torsdagen fordi jeg følte meg litt uggen. Fredag ettermiddag hadde jeg også over 39 i feber, og begynte å få mer vondt i halsen og begynte å hoste. Tetnet i brystet og ble ganske full av gørr.
Litt feber også lørdagen, men ikke mer feber etter det. Men jeg har hosta og hadde sår hals til litt uti uka etter. Og tett i nesa. Men jeg har vært litt mer tungpustet og hatt mye slim og hosta fælt. Jeg har holdt meg inne for å være på den sikre siden. Vært litt mer ute denne uka, men er ikke i nærheten av andre. I tilfelle. Litt tett i nesa fortsatt, men hoster ikke spesielt nå. Får hostekuler hvis jeg ler veldig da. Og det er hjemme isåfall.

Men jeg har også mest sannsynlig astma, (rakk ikke bli ferdig med utredning før det braket løs) så det kan være derfor det henger såpass igjen på meg også. Derfor plasserte legen meg i risikogruppe, og med legeærklæring på at jeg skal ha hjemmekontor.

Jeg regner egentlig med at det vi har hatt er vanlig sesonginfluensa/kraftig forkjølelse, og sånt kan jo også sitte i i mange uker. I tillegg hadde det vært mye sykdom på skolen i ukene før, og det gikk mye influensa her i byen da.
Og det var før det var registrert noe særlog med tilfeller på korona her i byen.

Men man vet aldri, så jeg har vært inne mens jeg har vært dårlig pluss lenge etter det også. Og er fortsatt veldig forsiktig. Det er nå over 3 uker siden jeg begynte å kjenne på det.
 
Har en i familien som har fått beskjed av lege at de symptomene neppe er noe annet enn covid. Også med tanke på smittespredning i lokalmiljøet. Man testes ikke ved mindre man har problemer med pust/eller ifbm jobb.

Vedkommende har beskrevet
Vondt i kroppen, (aldri hatt så vondt verk i kroppen noen gang, kommer fra en person som jeg ca aldri hører klage over smerter)
Feber, over 39
Hodepine
Ekstrem tap av smaks og luktesans
Forkjølelssymptomer som rennende nese og litt sår hals
Slapp/energiløs


Selv opplevde jeg for 3 uker siden:
Slapp og vondt i ryggen, litt sår hals, nyser i ca 2 dager. Ikke hatt feber, samme matlyst som før, like god lukt og smakssans.
Ikke godt å si hva det var, det var rett etter bhg stengte og der er det jo muligheter for å dra med seg div også. Jeg har for øvrig ikke hatt kontakt med personen over, men bor i et av områdene med mest smitte så det er vel ikke utelukket at det jeg hadde var covid. Samboer har hatt veldig tett nese, men det har vært av og på hele vinteren.
Sønnen har virket piggere enn noen gang før i livet, masse energi :hilarious:
 
Er usikker, og blir neppe testet, men har siden i går hostet og hatt kløe nedi brystkassa, lett sår hals og litt ør i hodet. Har dog smakssansen i behold og føler meg ikke slått ut, men litt sliten. Er ellers frisk så blir neppe testet, så blir jo bare gjettelek. Men bor i en større by i Norge med noe smitte, så ikke utenkelig at det er covid-19
 
Nå kommer det forhåpentligvis snart tester så man kan se om man har HATT corona
 
Back
Topp