Collett mme

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Vi har til nå brukt HIPP. NAN brukte vi kun noen dager men slutet pga. sprutgulp.
Nå sliter han med hard mage. Vurderer nå å bytte over til Collett. Er det noen som har erfaring med det???
Takk for alle svar. :)

Prøvd en boks! :) Men usikker på hvor bra den var, da dette var før han fikk smokk og grein non stop pga det. Han hadde i alle fall normalt med bæsjebleier, så tror den er ganske grei :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Da jeg gikk over til mormelkserstatning med forrige barn var det collett vi brukte. Siden det var det merket de brukte på sykehuset fortsatte vi bare med det, og det fungerte helt greit. Jeg mener å huske at det skummet veldig når vi ristet flasken, men han fikk ikke vondt i magen.

Fikk en datter 26.juli i år. Ammet første ukene, men pga betennelser gikk vi over til mme. De første ukene fikk hun nan, men ble veldig forstoppet og full av luft. Vi ga malt i tillegg, men det hjalp lite. Fikk råd fra hs om å gi sviskesaft istede for malt, og det ble litt bedre men hun sleit fortsatt. Gikk over til collette, og hun fikk en ny hverdag! Bæsjer hver dag, og er ikke så plaget med luft i magen. Melka skummer litt, og virker mye lettere enn nan på en måte. Vi bruker fortsatt litt sviskesaft da, men det er mest fordi at jeg er så redd for at hun skal bli forstoppa igjen ;-)

Har hørt at hipp metter mindre enn nan. Virker ikke som om det er noe forskjell mellom nan og collette sånn. Hun sover sine 9-10 timer om natta og er blid og fornøyd ellers :-)

Eneste minuset er at det er så få butikker som selger det ;-)

Fikk en datter 26.juli i år. Ammet første ukene, men pga betennelser gikk vi over til mme. De første ukene fikk hun nan, men ble veldig forstoppet og full av luft. Vi ga malt i tillegg, men det hjalp lite. Fikk råd fra hs om å gi sviskesaft istede for malt, og det ble litt bedre men hun sleit fortsatt. Gikk over til collette, og hun fikk en ny hverdag! Bæsjer hver dag, og er ikke så plaget med luft i magen. Melka skummer litt, og virker mye lettere enn nan på en måte. Vi bruker fortsatt litt sviskesaft da, men det er mest fordi at jeg er så redd for at hun skal bli forstoppa igjen ;-)

Har hørt at hipp metter mindre enn nan. Virker ikke som om det er noe forskjell mellom nan og collette sånn. Hun sover sine 9-10 timer om natta og er blid og fornøyd ellers :)

Eneste minuset er at det er så få butikker som selger det ;-)

Takk for svar! :)
Vi bruker HIPP nå og da har han som oftest knip etter så og si hvert eneste måltid stakkar så vi må nok bytte og tenker å prøve denne som du skriver om. Tror jeg har sett den på MENY.
Du vet kanskje om hvilke butikker som selger denne mme'en? :)

De har den på Rema her hos oss :-) Merka stor forskjell etter et par dager. Håper dere også får det bedre med å bytte :-)

Kan jeg spørre om hva den koster også? :p Siden jeg er på masern allerede ;)

Sniker :) Byttet til collett i går, den kostet 124 om jeg ikke husker helt feil. Men den har 800gram i motsetning til Hipp som bare har 450gram :)

Back
Topp