Cola

Bkno7562710

Blir kjent med forumet
Når cola er det eneste som hjelper på kvalmen. (Jeg er fortsatt kvalm HELE dagen. (Er 9+2 i dag) Og noen ganger våkner jeg av kvalme når jeg sover. Og blir liggende å vri meg i kvalme. Og jeg vet at det ikke er bra, men hvor skadelig er egentlig koffein og sukker for denne lille?noen som vet?

Når cola er det eneste som hjelper på kvalmen. (Jeg er fortsatt kvalm HELE dagen. (Er 9+2 i dag) Og noen ganger våkner jeg av kvalme når jeg sover. Og blir liggende å vri meg i kvalme. Og jeg vet at det ikke er bra, men hvor skadelig er egentlig koffein og sukker for denne lille?noen som vet?

Denne linken har oversikt over koffein-innhold i ulike drikker og matvarer :happy:

https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/

Med anbefalt maksgrense på 200 mg per dag tilsvarer det hele to liter cola om jeg forstår den oversikten rett :happy:

Edit: ble faktisk litt overrasket over hvor mye koffein det er i kaffe - fire ganger så mye koffein som i cola!

Denne linken har oversikt over koffein-innhold i ulike drikker og matvarer :happy:

https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/

Med anbefalt maksgrense på 200 mg per dag tilsvarer det hele to liter cola om jeg forstår den oversikten rett :happy:

Edit: ble faktisk litt overrasket over hvor mye koffein det er i kaffe - fire ganger så mye koffein som i cola!
Å ja takk, drikker ikke kaffe og drikker kun et halvt glass cola så da trenger jeg ikke å ha så dårlig samvittighet alikevel

Astrantia har lagt ved en god oversikt. Jeg drikker en colaboks om dagen om jeg får lyst på, eller er par glass. Drakk mye kaffe før, men sluttet da jeg ble gravid. I jula har jeg fått servert alkoholfritt øl, men blir kvalm av det. Da funker cola fint :-)

Jeg har ei på snart fire som jeg drakk 1,5l cola om dagen når jeg gikk gravid med. Man kan drikke ganske mye før kofeinmengden er farlig. Derimot er det også i sjokolade og kaffe blant annet. Hos meg er også cola eneste som funker på kvalmen faktisk.

Jeg er også en cola-drikker og unner meg max en boks til dagen. Da tenker jeg at jeg er godt innafor grensene. Heller en boks med god og kald cola enn 1,5liter med Pepsi Max eller Zero. Men der er jeg litt sær da :facepalm:
Velger å tenke at det kan jeg unne meg når jeg må avstå fra alt mulig annet!

Jeg er også en cola-drikker og unner meg max en boks til dagen. Da tenker jeg at jeg er godt innafor grensene. Heller en boks med god og kald cola enn 1,5liter med Pepsi Max eller Zero. Men der er jeg litt sær da :facepalm:
Velger å tenke at det kan jeg unne meg når jeg må avstå fra alt mulig annet!
Ja er enig der, litt må vi unne oss. Og cola er jo ikke det verste. Heller en boks cola enn kvalmestillende medisiner

Last edited:
Elsker cola!! Drikker cola zero da. Men helt ærlig teller jeg ikke hvor mange glass jeg drikker pr dag :p

Back
Topp