Cola?

Pompanpei

Blir kjent med forumet
Har dere noen erfaring med coladrikking? Har jo lest at det bør unngås pga koffeininntaket under graviditeten. I dag har jer vert så sinnsykt kvalm, og det har hjulpet med paprikachips, pleier å være det og cola når jeg en sjelden gang har influensa det går i. Så tok jeg et glass cola i kveld, å tenk ja er sååå mye mindre kvalm nå. :S

Har lest at man ikkje skal drikke over 1 liter, så holder man seg under det går det nok bra :)

Jeg levde på pepsi max halve svangerskapet sist, og snuppa kunne ikke vært friskere iallefall.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva med pepsi max? Har drukket en halv liter hver dag i det siste for å klare å være på jobb. Er det farlig?
Jeg mener jeg leste et sted sist jeg var grevid at man skal unngå lett-brus.... Men jeg er ikke sikker... Jeg har ihvertfall begynt å trappe ned den daglige pepsi max dosen min...

Jeg også drakk mye pepsi max sist, ikke merket noe negativt på barnet av den grunn. Jeg prøver å drikke mindre pepsi max nå og ha saft eller annen brus ( ikke "svart" altså med koffein) tilgjenglig på hus slik at jeg kan variere. Tror hvis det er kun cola om hjelper på kvalmen jeg må prøve begrense, men at jeg drikker litt innimellom dersom det hjelper. :) Det er jo ikke snakk om å pøse liter på liter for min del uansett...

Det er vel med koffein og kunstig søtningsstoffet som mye annet. Det KAN føre til lav fødselsvekt, sa og for tidlig fødsel. Noen "slipper unna" men det KAN skje..

Det er koffein i cola man ikke skal ha for mye av da fødselsvekten på babyen kan bli for lav og skape helseproblemer for barnet igjennom hele livet. Ang.lett brus og andre lett drikke produkter er det faren for at man kan få svangerskaps diabetes som er grunnen til at man ikke skal ha for mye av det. Sammen med mat går det fint. Kroppen lures jo til å tro at den får sukker i og med at det er kunstig søtning i lett drikker og produserer da mer insulin for å bryte ned sukkeret som ikke er der. :/ så det var en av advarslene jeg fikk servert av JM sist jeg var gravid :)

Hva med pepsi max? Har drukket en halv liter hver dag i det siste for å klare å være på jobb. Er det farlig?

Brus med kunstig søtningsmiddel anbefales jo ikke til barn under 3 år, så ville nok begrenset det som gravid også. Tror ikke det er noen stor risiko, men "better safe than sorry" :-)

Jeg drikker altfor mye cola. Prøver å kutte det nå da.
Drikker ikke kaffe, så det er bare cola og pepsi max jeg har i meg som inneholder koffein da.. men likevel, burde ikke.

Skulle til å kjøpe meg en Urge her forleden, men den inneholdt også koffein så jeg. Så det er visst ikke bare svart brus som har koffein i seg gitt.

Det er faktisk koffein i sjokolade også!

klart det er koffein i colan. men alt i moderate mengder. jeg er en cocacoliker... så jeg drikker i utgangspunktet opptil 1 liter om dagen. minimum... men jeg har selvsagt trappet det ned. men alle beskjeder man får om både koffein og søtning og sukker og ene med det andre, så tror jeg man skal ha litt sunn fornuft. Selvsagt er jo det ting man BØR holde seg unna som røyk.snus og alkohol og rus! og mathylla er det også ting man bør passe seg for.

Men tenk over hvilket forbruk du har på de forskjellige matvarene. jeg f.eks spiser ikke spekemat til vanlig. så for meg er det ett null tema... Reker? liker ikke... rå fisk. HELT uaktuelt , jeg liker det ikke. så for meg er det enkelt og finne ut min JA side,. og min Nei side på mat og drikker.

Cola er på ingenmåte helseskadelig for barnet. hvis det hjelper deg mot kvalme, så drikk det! heller Cola enn Pepsi - for å sette det på spissen - for søtning er ikke bra for noen! :) Men.

Jeg drikker cola, kaffe, te , alle med koffein. men i moderate mengder kommer man langt uansett

Jeg holder meg unna både det ene og det andre jeg xD er litt sånn paranoid jeg kanskje men det syns jeg er helt greit etter så mange SA:p

Det er koffeinen som er problemet med Cola, og det er det også i Pepsi Max. Søtningsstoffene i Max er minst like ille som sukker, så jeg holder meg langt unna light. (Jeg blir syk av dem)

Jeg drikker cola. Skal jo absolutt ikke det, både pga babyen og høyt blodsukker, men jeg tar meg et glass eller to på lørdag. Man kan jo drikke opp til 3 kopper kaffe daglig, så jeg tror ikke det er veldig skadelig.

Jeg har ikke i meg noe med kunstig søtning, da dette er anbefalt å unngå. Koffeinholdige ting, har jeg i meg minimalt av.

Tenker at alt med måte jeg. I starten så var det kun Pepsi Max som hjalp på meg og da drikker jeg heller en halvliter med det i løpet av en dag enn å føle meg uggen..

Back
Topp