Cola

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Ok, så jeg drikker ALDRI Cola, eller annen brus for den saks skyld. Og jeg drikker heller ikke kaffe.

MEN nå som jeg sliter sånn med kvalmen, så er jeg helt avhengig av Cola for å få litt lindring.. Drikker kanskje 2-3 dl cola om dagen.. Tror dere et er farlig? det er så mange som snakker om at koffein er skadelig for fosteret?

Hva tenker dere? Drikker dere Cola eller kaffe?

Alt med måte og 2-3 dl er ikke mye. Drikker pepsi max fortiden og cola om vi har cola. Men jeg drikker ikke like mye som før. :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ok, så jeg drikker ALDRI Cola, eller annen brus for den saks skyld. Og jeg drikker heller ikke kaffe.

MEN nå som jeg sliter sånn med kvalmen, så er jeg helt avhengig av Cola for å få litt lindring.. Drikker kanskje 2-3 dl cola om dagen.. Tror dere et er farlig? det er så mange som snakker om at koffein er skadelig for fosteret?

Hva tenker dere? Drikker dere Cola eller kaffe?
Du har ingenting å være redd for, i sist svangerskap gikk jeg ned 10kg fremtil uke 17, levde stortsett på cola. Denne gangen drakk jeg mye cola i starten, fremtil ca uke 10, mens nå drikker jeg max en halv liter på dårlige dager! I helgen litt mer. Men det skal sies at jeg har kuttet ut alt annet, mulig koffeinfri kaffe når jeg er på bytur :)

en kan jo ha ca 2 kopper kaffe hver dag (og en kopp er 2-3 dl?), så 2-3 dl cola er nok godt innenfor den dosen med koffein :) slapp av og nyt colaen din du!

Sniker. Jeg er avhengig av cola og drakk vanlig dose under graviditet og drikker vanlig dose under amming. Ca halv liter - liter i døgnet. Har to friske å flotte barn :)

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Jeg er dessverre avhengig av cola zero og den er jo farligere enn vanlig cola! :/ Men jeg .. ja. .Får håpe det går bra =)

Det funker ikke å bytte ut cola med farris eller bris? Jeg får min brus kvote av å drikke farris istedenfor.

Det funker ikke å bytte ut cola med farris eller bris? Jeg får min brus kvote av å drikke farris istedenfor.
Ikke for meg :( Når det kommer en kvalmebølge er cola det eneste som gjør at jeg ikke kaster opp! Alt annet gjør det værre :(

Jeg tror det skal store mengder til før det skal være skadelig. Drikk colaglasset ditt med god samvittighet du :) Mener å ha lest en plass en eller annen gang at 0,5 l Cola pr dag går fint, så lenge man ikke drikker kaffe og te i tillegg. Selv liker jeg ikke cola, men en slurk når kvalmen er som værst hjelper faktisk her også.

Jeg drikker forresten kaffe, men prøver å holde meg til 2 kopper daglig. Akkurat nå er jeg så kvalm at jeg ikke orker tanken på kaffe engang, men når den forsvinner kommer jeg nok til å ta morgenkaffen min med god samvittighet :)

Så lenge man holder seg under en liter cola for dagen er det ingen fare har jeg lest. Finner ikke linken akkurat nå, men skal se om den dukker opp etterhvert:-)

Har drukket en del cola pga denne ekstreme kvalmen jeg har. Men drikker det svært sjelden til vanlig :)

Back
Topp