Cola/Vann før UL??

Lillan90

Blir kjent med forumet
Har lest litt at kaldt vann/cola rett før UL får "gang" på den lille, dere med "erfaring" hva fungerer? Prinsessa bare sov/gjemte seg når vi var på UL, skal tilbake senere for å få litt bedre bilder (er jo så stas) og håpte det var litt mer "gang" på henne da.. :p

Jeg synes det er mer bevegelse om jeg drikker juice eller noe annet søtt :) Er det man får når man skal ta sparketest også :p

Jeg har vært på UL fire ganger, 12 uker, 15 uker, 17 uker og 18 uker.
I uke 15 og 17 sov hun, men da jeg skulle på oul ville jeg at hun skulle være litt våken. Så jeg hadde en iskaffe i frysen, da fikk jeg både kaldt og koffein i samme slengen, og begynte å drikke på den 1 time før vi skulle inn. Så drakk jeg opp resten da vi skulle inn. Det hjalp her hvertfall. Undersøkelsen tok ca 30 min, og de første 20 var hun aktiv, så roet hun seg på slutten. Heldigvis for da fikk vi sett gasnke nøye at det var en liten jente ;) Som det ble sagt, sjelden er det SÅ liten tvil om det er gutt eller jente, så hvis det ble en gutt nå måtte vi komme og si det til henne for da måtte hun kurses noe grundig i ultralyd igjen :p

Her får det meste som er søtt fart på poden, så jeg knaska en sjokolade på tur til UL og det har fungert som fy begge gangene....... :-p

Jeg drakk et glass kald cola ca 20 minutter før :) Lille var veldig aktiv hele tiden, sprellet rundt og ville ikke ligge stille :p Lett å avsløre kjønn! Men ble værende i en hel time, for å få målt skikkelig i forhold til termin! Ikke det at det gjorde noe for oss å sniktitte på lille så lenge :) men fikk da kun profilbilder av hodet, siden lille ikke lå stille i det hele tatt :-)

Jeg drakk bare noen slurker vann, og det var liv og turning omtrent hele timen vi var inne til UL. Tror ikke det vannet hadde noe å si

Jordmor lurte på om jeg nettopp hadde spist da jeg kom til ordinær ultralyd, for babyen var så veldig aktiv!
Jeg hadde da akkurat drukket 2 kopper med iskaldt vann, og det var nok årsaken mente hun.

Lillebror her reagerte på kalde drikker, så jeg drakk litt kaldt vann. Da var han akkurat passe aktiv, uten å forstyrre målingene til jordmor :)

Back
Topp