Cola og kaffe?

emma1

Betatt av forumet
Drikker dere cola og kaffe?
Mener og ha lest at koffein burde reduseres, eller tar jeg feil? Drikker i utgangspunktet ikke brus, men en kaffekopp om morgnen før jobb er alltid godt. Har ikke drukket kaffe siden jeg fant ut jeg var gravid...

På listen over nei-mat mener jeg det sto oversikt over anbefalt maks mengde koffein per dag. Jeg drikker aldri kaffe, men er glad i cola. Har ikke sluttet å drikke det, men prøver å holde meg under den anbefalte mengden

Man må ikke holde sg helt unna :) 2-3 kopper om dagen er innafor, da all koffein inkludert :) Nyt kaffen din på morgenen!

Jeg har vert "avhengig" av kaffe om morgenen, men nå er det ikke godt lengre, virker som kroppen gir litt beskjed selv om hva som ikke er bra :)

Kaffe har jeg ikke drukket på lenge, og brus drikker vi veldig lite av - utrolig sjeldent vi har brus i hus egentlig. Men i dag feks var jeg kjempekvalm og bare måtte ha cola da jeg var på butikken, så da kjøpte jeg en boks :) Drakk med god samvittighet :)

Prøver å holde meg unna koffein, men drikker av og til litt kaffe eller te. Men det smaker liksom ikke like godt lenger heller. Cola og brus generelt drikker jeg uansett sjelden, så det er ikke noe problem.

Har hørt at man kan drikke maks to kopper kaffe per dag. Men det kommer vel også an på størrelsen på koppen og hvor sterk den er antar jeg.

Cola er det eneste som holder kvalmen i sjakk... nå er jeg på siste glasset og har ikke penger å kjøpe mer for heller

Drikker to kopper hver dag, men forsøker å ikke overgå det. Litt lettere nå som kvalmen har kommeto_O

Klarer ikke mye kaffe lengre. Og den virker liksom ikke mot denne trøttheten her :confused:

Jeg " tåler" ikke koffein, blir veldig urolig i kroppen av det. Kjenner jeg også er blitt mer sensitiv for sukker etter at jeg ble

Jeg mistet faktisk lysten på kaffe før jeg ble gravid jeg, og nå blir jeg kvalm av lukten. Brus drikker jeg kun når jeg spiser junk. Så kun en gang i blant.

Sluttet med kaffen jeg også, den frister rett og slett ikke lenger. Husker at det var sånn sist jeg var gravid også :P

Jeg drakk kaffe frem til kvalmen slo til og nå har jeg ikke lyst på kaffe i det hele tatt. Føler meg som en zombie og savner kaffen... jeg hadde drukket 1 kopp om dagen om jeg hadde orket :)

Har lest at koffein reduserer fødselsvekten hvis det inntas daglig i større mengder. Jeg drakk 1-2 kopper om dagen med forrige og han var 4 kg tung. Som en forholdsvis lav kvinne og førstegangsfødende, tror jeg ikke jeg hadde greid å føde han hvis han hadde vært større :joyful:.

Jeg hadde en hard fødsel.

Gutten vår var stor, fin og vital ved fødsel. Så det jeg vil frem til, er vel at det virker som det går helt fint hvis man holder seg innafor de anbefalte råd angående koffein.

Det er greit å tenke på samlet inntak som noen nevner over her, både cola- drikker, te og kaffe inneholder jo som kjent koffein.

Klart det aller beste er å holde seg HELT unna, men tror det er greit ikke bli hysterisk heller. Da er det ganske mange andre stoffer rundt oss vi må ta stilling til hele tida.

Jeg drikker cola zero, ikke hver dag, men drikker kanskje 0,5 l om jeg er ute og spiser.

Var avhengig av det sist, men gikk over til ilden boble :p

Jeg er egentlig stordrikker av kaffe, og kunne bare på jobb drikke 5-6 kopper pr dag (ikke så mye hjemme da).
De første 2 dagene etter jeg fant ut jeg var gravid drakk jeg et par kopper, deretter en kopp til lunsj et par dager. Nå hverken tenker jeg på det eller savner det.

Drikker et par kopper koffeinfri grønn te pr dag istedet. Uten søtning i. Tror det dekker behovet for varm drikke enn så lenge :)

Pepsi max har jeg kuttet helt ut, med unntak av et glass i helgen. Går helt fint. Drikker bare en del Farris istedet når jeg savner brusen.

Jeg er stoooor kaffe elsker. Altså uten kaffe funker jeg ikke,får blant annet hodepine osv. Men siden jeg fant ut jeg var gravid så sluttet jeg helt. Det er ikke farlig med 1-2 kopper om dagen men siden jeg har 2 SA bak meg vil jeg ikke ta sjans på noe ting lenger. Hverken cola er kaffe er uaktuelt her. Utrolig lett det var å slutt uten problem

Back
Topp