cola kjeks,, oppskrift

*Tøtta81*

Forumet er livet
Cola-kjeks.
300 gr smør
300 gr sukker
ca 450 gr hvetemel
1 og en halv ts natron
1 og en halv ts bakepulver
ca 1 sp sirup
Smør og sukker røres hvit.
Lag 2 pølser, klemmes flat, deles opp etter at det er stekt.
Stekes ved 180 grd. til gyllen brun.

tuuuuuuuuusen takk... hadde jeg vært i trondheim nå tror jeg at jeg hadde kommet å gitt deg en kjempeklem.. du er en engel!!!!

ORIGINAL: junimamma

tuuuuuuuuusen takk... hadde jeg vært i trondheim nå tror jeg at jeg hadde kommet å gitt deg en kjempeklem.. du er en engel!!!!
åååå så søt du er, tusen takk[:D]

oi.. ser at dere skal teste om dere får flere??? wow.. det tror jeg ikke at jeg hadde klart enda jeg... må vente i noen år jeg tror jeg.. men lykke til å håper at alt går bra

åå..nam..det hørtes godt ut! det må testes en dag=)

ORIGINAL: junimamma

oi.. ser at dere skal teste om dere får flere??? wow.. det tror jeg ikke at jeg hadde klart enda jeg... må vente i noen år jeg tror jeg.. men lykke til å håper at alt går bra
ja vi har lyst på to tette, så håper spiren sitter etter nyttår en gang iallefall,,,

Den oppskrifta var kjekk å få!

Hva med å lage en oppskriftstråd med forskjellig?

ORIGINAL: Bens mamma

Den oppskrifta var kjekk å få!

Hva med å lage en oppskriftstråd med forskjellig?
ja d va lurt[;)] legge på topp kanskje...

Åj - takk for oppskrift - nå skal jeg og bake!! [:D][:D]

ORIGINAL: xcrazyx

har en veldig enkel oppskrift på krumkaker jeg[:)][:)]

Tar gjerne den og jeg assa [:D][:D]

how lurt da.... nå skal det bakes til jul ja.... har en god oppskrift på sinnsyke gode karameller. gubben pleier å lage det til jul. men det tar ei go stund å lage de da... men kjempefint mannfolk arbeid.. he he he

ORIGINAL: xcrazyx

Krumkaker:

vei eggene,med skall, du skal ha (mener 4 stk er normal posjon), ta like mange gram med smør, sukker og hvetemel...bland, stek, rull[:D][:D]

oi det var jo kjempelettvint! Skal se om jeg får prøvd ut det gitt. Steker du det i stekepanna? Eller har du sånn krumkakejern?

man kan også lage kopper da, steker de i jernet, legger leiva over ett glass, å så tar man ett litt større glass utenpå der igjen, stiver fort, så tar man av d øverste glasse i vips så har man en krumkake skål som man kan ha is eller frukt oppi...

blir d bakt ska æ legg ut bilde...

æææææ, tror dere glømte en viktig ingrediens....COLA?????????[8|][:D]

nei d skal ikke være cola i sjø,, hihi[:D]

ORIGINAL: mariellsmamma

man kan også lage kopper da, steker de i jernet, legger leiva over ett glass, å så tar man ett litt større glass utenpå der igjen, stiver fort, så tar man av d øverste glasse i vips så har man en krumkake skål som man kan ha is eller frukt oppi...

ah smart - det kan jeg gjøre hvis jeg ikke får lånt krumkakejern noe sted.

ORIGINAL: Molsy

ORIGINAL: mariellsmamma

ah smart - det kan jeg gjøre hvis jeg ikke får lånt krumkakejern noe sted.
du må steke de i jernet først ja,,,

Back
Topp