Clomid, erfaringer?

Juvelen10

Glad i forumet
Noen erfaringer med Clomid? Jeg går på min andre dose (dobbel dose) og veldig spent på om dette har noe for seg. Merket veldig kraftige eggløsningssmerter forrige mnd med bare en enkel dose i fem dager. Fint å høre om noen herfra har gått på det og blitt gravide?

Hei! Har hørt veeeldig mange ha positiv effekt av Clomid. Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du får Clomid? Jeg håper nemlig på det samme, da vi har forsøkt uten hjelp i flere år. Skal til privat gynekolog om noen uker.

Hei! Har hørt veeeldig mange ha positiv effekt av Clomid. Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du får Clomid? Jeg håper nemlig på det samme, da vi har forsøkt uten hjelp i flere år. Skal til privat gynekolog om noen uker.
Grunnen er at vi har prøvd lenge, men fikk min kollega til å skrive ut til meg. Har derfor ikke fått hjelp av det private eller offentlige. Om det ikke går med Clomid vil jeg gå til gynekologen min ☺️ Håper du også får Clomid og at den sitter hos deg EL i neste uke nå, skal oppdatere når jeg vet mer om positiv test eller ikke

Burde vel strengt tatt ha oppfølging av gynekolog med ultralyd på clomid. Letrozol er foretrukket å skrive ut for å indusere eggløsning, da clomid har en tendens til å modne for mange egg, og økt SA i forhold til letrozol.

Vi prøvde clomid uten hell, fikk ikke eggløsning.

Men som nevnt bør du følges opp med UL. Mange flerlinger som resultat av clomid.

Vi brukte det for å få første, fikk ikke EL av meg selv etter pilleslutt. Spira satt på første forsøk :) Gikk rett på dobbel dose. Lykke til!

Burde vel strengt tatt ha oppfølging av gynekolog med ultralyd på clomid. Letrozol er foretrukket å skrive ut for å indusere eggløsning, da clomid har en tendens til å modne for mange egg, og økt SA i forhold til letrozol.

Godt mulig, men min kollega har jobbet som fastlege og er veldig kjent med denne medisinen og har skrevet det ut til flere som har brukt lang tid på å få barn- der det har lyktes uten komplikasjoner. Forholder meg derfor bare til henne. Snakket også med min gynekolog om dette og fortalte jeg skulle starte på Clomid, hun sa ingenting om ultralyd. Men takk for informativ link, skal lese mer på dette ☺️

Grunnen er at vi har prøvd lenge, men fikk min kollega til å skrive ut til meg. Har derfor ikke fått hjelp av det private eller offentlige. Om det ikke går med Clomid vil jeg gå til gynekologen min ☺️ Håper du også får Clomid og at den sitter hos deg EL i neste uke nå, skal oppdatere når jeg vet mer om positiv test eller ikke
Så fint at dere får hjelp! Beste er om man kan få det til selv med litt hjelp, og evt slippe IVF/ICSI. Håper virkelig på å få skrevet ut Clomid! Etter 3 1/2 år så vil jeg heller risikere å modne flere egg slik at sjansen er større for at i alle fall ett egg blir befruktet. Masse lykke til!

Back
Topp