Clearblue ukesindikator viser kun 1-2 uker

Perlemor2018

Andre møte med forumet
Jeg er litt ny her, så mulig dette havner i feil tråd eller forum. Beklager isåfall dette!
Jeg har diagnose PCOS og habituell abort (4 SA/MA på 2 år), men fikk til slutt lillegutt ved hjelp av IVF for litt over et år siden. Har hatt samleie EN gang siden det, og nå har jeg fått positiv test. Kan ikke tro det! MEN tingen er jo den at det sikkert går dårlig denne gangen også, for jeg vet med sikkerhet når dette samleiet fant sted og det er 2 uker og 5 dager siden (Vet dette med sikkerhet fordi jeg kom hjem fra tur den dagen). Tok CB digital både i går og i dag på morgen-urin, og den viser altså kun 1-2 uker. Med min historikk så er det jo mest sannsynlig en kjemisk/SA på gang, men er det noen av dere som har erfaring med at CB viser for få uker når dere har visst med sikkerhet at dere er lenger på vei, OG tatt dette med morgenurin? Jeg vet jeg klamrer meg til håpet nå, for på pakningen står det jo at den viser 93% sikkerhet antall uker man er på vei. Evt noen som har erfaring med at dette indikerer en kjemisk/SA :( ? Jeg er ekstra lei meg fordi jeg er 42 år og tiden renner ut for å få flere barn føler jeg. Tusen takk for alle svar!
 
Jeg er litt ny her, så mulig dette havner i feil tråd eller forum. Beklager isåfall dette!
Jeg har diagnose PCOS og habituell abort (4 SA/MA på 2 år), men fikk til slutt lillegutt ved hjelp av IVF for litt over et år siden. Har hatt samleie EN gang siden det, og nå har jeg fått positiv test. Kan ikke tro det! MEN tingen er jo den at det sikkert går dårlig denne gangen også, for jeg vet med sikkerhet når dette samleiet fant sted og det er 2 uker og 5 dager siden (Vet dette med sikkerhet fordi jeg kom hjem fra tur den dagen). Tok CB digital både i går og i dag på morgen-urin, og den viser altså kun 1-2 uker. Med min historikk så er det jo mest sannsynlig en kjemisk/SA på gang, men er det noen av dere som har erfaring med at CB viser for få uker når dere har visst med sikkerhet at dere er lenger på vei, OG tatt dette med morgenurin? Jeg vet jeg klamrer meg til håpet nå, for på pakningen står det jo at den viser 93% sikkerhet antall uker man er på vei. Evt noen som har erfaring med at dette indikerer en kjemisk/SA :( ? Jeg er ekstra lei meg fordi jeg er 42 år og tiden renner ut for å få flere barn føler jeg. Tusen takk for alle svar!


De ukeindikatortestene er bare en veileder, om du feks har hatt eggløsning noen dager senere enn antatt, så kan det være grunnen. Andre har igjen tregere HCG stigning uten at det behøver å gå skeis.
Ville tatt en tur til legen å gjort en hcg måling med noen dagers mellomrom i stedet for å stole på clearbluetestene, det vil gi en bedre pekepinn på hvordan dette går. :Heartred
Krysser fingrene for deg!
 
Tusen takk B82 <3 Vet jo at sædcellene kan leve ganske lenge og at EL kan ha vært senere, men jeg TROR den må ha vært samme dag kanskje, sånn med tanke på hvordan utflod og slikt var rundt de dagene. Det ble liksom litt tørrere dagene etterpå. Beklager TMI.. hehe. Nei,jeg er rimelig sikker på at dette går skeis altså, men skulle gjerne hørt andre sine erfaringe med CB-testene.
 
Jeg er litt ny her, så mulig dette havner i feil tråd eller forum. Beklager isåfall dette!
Jeg har diagnose PCOS og habituell abort (4 SA/MA på 2 år), men fikk til slutt lillegutt ved hjelp av IVF for litt over et år siden. Har hatt samleie EN gang siden det, og nå har jeg fått positiv test. Kan ikke tro det! MEN tingen er jo den at det sikkert går dårlig denne gangen også, for jeg vet med sikkerhet når dette samleiet fant sted og det er 2 uker og 5 dager siden (Vet dette med sikkerhet fordi jeg kom hjem fra tur den dagen). Tok CB digital både i går og i dag på morgen-urin, og den viser altså kun 1-2 uker. Med min historikk så er det jo mest sannsynlig en kjemisk/SA på gang, men er det noen av dere som har erfaring med at CB viser for få uker når dere har visst med sikkerhet at dere er lenger på vei, OG tatt dette med morgenurin? Jeg vet jeg klamrer meg til håpet nå, for på pakningen står det jo at den viser 93% sikkerhet antall uker man er på vei. Evt noen som har erfaring med at dette indikerer en kjemisk/SA :( ? Jeg er ekstra lei meg fordi jeg er 42 år og tiden renner ut for å få flere barn føler jeg. Tusen takk for alle svar!

Du vetaøtså bare sikkert når sameiet, men ikke når eggløsningen var? Sæd kan leve flere dager før egget slippes og egget kan også feste seg sent. Så her tenker jeg det er all grunn til å håpe at det kan gå bra :)
 
Takk for positive tanker, men jeg er VELDIG pessimistisk pga forhistorien min. Til og med da det gikk bra, så mistet jeg en (vanishing twin), så totalt 5 har jeg mistet. Eggløsning KAN ha vært et par dager senere, men uansett burde CB da være over på minst 2–3 uker nå, siden det straks er 3 uker siden samleie. Angrer på at jeg kjøpte den type test, men samtidig er det jo greit å forberede seg mentalt :/
 
Takk for positive tanker, men jeg er VELDIG pessimistisk pga forhistorien min. Til og med da det gikk bra, så mistet jeg en (vanishing twin), så totalt 5 har jeg mistet. Eggløsning KAN ha vært et par dager senere, men uansett burde CB da være over på minst 2–3 uker nå, siden det straks er 3 uker siden samleie. Angrer på at jeg kjøpte den type test, men samtidig er det jo greit å forberede seg mentalt :/
Trodde cb testen viste 1-2 de første ukene 2-3 i uke 4og 5 og 3+ ved over 5 uker?
 
Takk for positive tanker, men jeg er VELDIG pessimistisk pga forhistorien min. Til og med da det gikk bra, så mistet jeg en (vanishing twin), så totalt 5 har jeg mistet. Eggløsning KAN ha vært et par dager senere, men uansett burde CB da være over på minst 2–3 uker nå, siden det straks er 3 uker siden samleie. Angrer på at jeg kjøpte den type test, men samtidig er det jo greit å forberede seg mentalt :/


Trodde cb testen viste 1-2 de første ukene 2-3 i uke 4og 5 og 3+ ved over 5 uker?

Det stemmer som "Ønske." Sier her.

1-2 på testen betyr at man er ca 3-4 uker på vei. Altså at det er 1-2 uker siden befruktning og 3-4 uker siden sist mens.
Da er HCG på ca 25 til 200.

2-3 på testen betyr at man er ca 4-5 uker på vei. Då er HCG på ca 200 til 2000.

3÷ på testen betyr at man er ca 5 + på vei. Då er HCG passer ett nivå på 2000.

Alt er jo ca. Då testene ikke er noe fasitsvar.

Jeg fikk 1-2 på testen når jeg var 4+2. Då viste blodprøve hcg blodprøve 79. Når jeg var 4+4 viste den 2-3. Då viste blodprøve 207. Når jeg var 5+4 viste den 3+. Nå er jeg i uke 17. Sist svangerskap hadde jeg mye raskere stigning.
 
Takk for alle svar <3 Og ja, den burde vist minst 2-3 når jeg skulle vært nesten 5 uker gravid.
Ville bare oppdatere tråden med at det gikk som jeg fryktet. Blødninger og smerter i dag. Blir nok IVF etter nyttår. Jeg er heldig som har en liten en å trøste meg med, og heldig som blir lett gravid tross alt. Gjelder bare å finne et egg med god kvalitet.
 
Lykke til videre!
Har mistet tidlig 6 ganger (uke 4og 5) totalt, og de siste 5 gangene har det vært tydelig på testene om det gikk rette veien, eller ikke. Første gang tok jeg kun en test og trodde SA var sjelden vare.. ett frisk barn etter teste SA og forhåpentligvis får jeg neste nå i april!
 
Back
Topp