Clearblue ukes indikator

Mar10s

Flørter med forumet
Fler som har testet med denne? I følge min syklus som har vært 28 dager de siste fire mnd så skulle jeg vært 3+5 den dagen jeg fikk positiv test. Jeg syntes det var veldig tidlig å få positiv test og kjøpte da digital test med ukes indikator for å se hvor langt jeg var på vei. Den viste 2-3 uker gravid, dvs 4-5 uker på vei, og da var jeg etter min og babyverdens regning 3+6 uker på vei. Kan testen vise feil svar? Eventuelt produserer kroppen min unormalt mye hcg hormon? Ikke at jeg klager egentlig, syns dette bare var veldig pussig..

Jeg vil nå ikke tro at den er helt å stole på, men vet egentlig ikke.... :) Hva står i bruksanvisningen om det da?

Det står at "ukesindikator angir tidspunktet for unnfangelsen med 92% nøyaktighet. Beregningen er basert på konsentrasjonen av graviditetshormonet hcg i urinen". Det står videre at konsentrasjonen vil variere fra kvinne til kvinne og kan derfor være misvisende. :) Går ut i fra at kroppen produserer på høygir da, for jeg kan ikke skjønne at jeg skulle ha hatt eggløsning i samme uke jeg hadde mens..

Leste nå at ukesindikatoren kan være missvisende hvis det er fleringsgraviditet eller graviditet utenfor livmoren.. Nei jeg tror jeg bare får slutte å lese og tro og håpe på det beste.

Mar10s skrev:
Fler som har testet med denne? I følge min syklus som har vært 28 dager de siste fire mnd så skulle jeg vært 3+5 den dagen jeg fikk positiv test. Jeg syntes det var veldig tidlig å få positiv test og kjøpte da digital test med ukes indikator for å se hvor langt jeg var på vei. Den viste 2-3 uker gravid, dvs 4-5 uker på vei, og da var jeg etter min og babyverdens regning 3+6 uker på vei. Kan testen vise feil svar? Eventuelt produserer kroppen min unormalt mye hcg hormon? Ikke at jeg klager egentlig, syns dette bare var veldig pussig..

Jeg brukte også med ukeindikator og stemmer ganske bra med min syklus. Jeg fikk 2-3 på displayet i går og det tilsvarer 4-5 uker. passet bra da jeg skal være 5 uker på vei i dag i følge min syklus.

Jeg ser det er litt forskjellige erfaringer med denne testen så jeg tenker å ta den på nytt i slutten av uken for å sammenligne litt. Om den viser 3+ da så må jeg være litt lenger på vei en min egen og babyverdens rengninger..

Her opplevde jeg det samme, bruke clear blue med uke indikator og den viste 3 + som betyr mere enn 5 uker! Og da var jeg bare 2 dager over IKM :-) men sist svangerskap så produserte jeg over gjennomsnittet med hcg, slik at de mstenkte flerlinger. Men det var bare en der :-) så trur forklaringen er den samme nå, bare produserer mye hcg :-) og det er hcg nivået som forteller på tester hvor mange uker du er på vei ;-)

Back
Topp