Clearblue fertility monitor

Ulempe: dyr (men kan finne billig på Finn) og dyre testpinner. Den kan vise høy i veldig mange dager, så man risikerer å ha sex veldig mange ganger før det «gjelder».

Jeg bruker en kombo av strimler (som gir meg stigningen, og ikke minst peak dagen før faktisk eggløsning (som regel/statistisk), CB monitor og temping.

Synes komboen gjør det enklere å pinpointe el og time samleier.

Ulempe: dyr (men kan finne billig på Finn) og dyre testpinner. Den kan vise høy i veldig mange dager, så man risikerer å ha sex veldig mange ganger før det «gjelder».

Jeg bruker en kombo av strimler (som gir meg stigningen, og ikke minst peak dagen før faktisk eggløsning (som regel/statistisk), CB monitor og temping.

Synes komboen gjør det enklere å pinpointe el og time samleier.

Prøvde temping en stund, men ettersom lille våkner gjerne forskjellige tider fikk jeg ikke helt klart bilde på FF appen for grafen. Noe som gjorde at jeg bare stoppet. Det fungerte supert skal sies før lille.

Har brukt de siste syklusene EL strimler fra babyplan.

Har ingen erfaring med denne selv, men har bestilt og den er på vei i posten. Håper den vil gjøre det enklere å få til et lite frø

Jeg har brukt den 6 sykluser, og var veldig fornøyd. Den er dyr ja, og pinnene også, men jeg synes det var verdt det. Pleide å få 3-4 dager med høy og 2 dager med maksimal (el på dag 2 med maks). Så for meg var det perfekt mtp å vite når jeg skulle begynne å legge inn aksjer. (Er gravid nå i uke 10, så derfor «pleide» og «var») :)

Har denne, men må si at jeg ikke stoler 100% på disse, og brukte manuelle tester i tillegg likevel. Men likevel, kjekt å se når østrogenet øker og. :)
Den er dyr, men funker HELT fint å kjøpe brukt på finn.
Gikk etter monitor da jeg meldte eggløsning til klinikk for egginnsett.

Den er grei. Ikke livsnødvendig, men veldig fin hvis du f.eks sliter med å tolke EL tester selv. Ulempen er dog hvis du har kort LHtopp og får akutt positiv på kvelden, så er det ikke sikkert du får det registrert på monitor..
En fordel, derimot, er at det er veldig hyggelig å få GRAVID på disse :p

Back
Topp