LivetsFørsteBarn
Flørter med forumet
Kjøpte i dag CBD eggløsningstest med dobbel hormonindikator fordi jeg orker ikke tyde streker, og fordi jeg tenkte det var et fint verktøy for å bli bedre kjent med syklus. Den er mer fancy enn jeg tenkte og jeg leste ikke sååå nøye gjennom bruksanvisningen før jeg testet. Fikk resultatet lav, og leste etterpå at jeg bør begynne å teste på CD10 ut fra forrige sykluslengde. I dag er CD11… Vil det si at den aldri kommer til å vise maksimal fertilitet hvis jeg egentlig burde begynt å teste i går med «ekte» lav fertilitet, og at den nå regner dagen i dag (uavhengig av LH-nivå) som «nullpunkt»? Vanskelig å formulere spørsmålet, men håper noen skjønner hva jeg mener..
Greia er at jeg alltid har hatt EL-smerter, og fikk det igjen i dag. FLO estimerer EL på onsdag, og i mitt hode burde da en test i dag være relativt positiv i forhold til at den skal identifisere fire dager potensiell fertilitet. Etter å ha lest litt om det mistenker jeg at EL-smertene mine (i alle fall helt i starten) kommer fra økning i prostaglandiner, og ikke nødvendigvis at egget slipper eller er i egglederen.
Må jo bare fortsette å teste de neste dagene, men irriterende å ha dumma seg ut på første testen for så å få følgefeil på hele syklusen
Noen som har masse kunnskap og erfaring med denne testen som vil dele synspunkter?
Greia er at jeg alltid har hatt EL-smerter, og fikk det igjen i dag. FLO estimerer EL på onsdag, og i mitt hode burde da en test i dag være relativt positiv i forhold til at den skal identifisere fire dager potensiell fertilitet. Etter å ha lest litt om det mistenker jeg at EL-smertene mine (i alle fall helt i starten) kommer fra økning i prostaglandiner, og ikke nødvendigvis at egget slipper eller er i egglederen.
Må jo bare fortsette å teste de neste dagene, men irriterende å ha dumma seg ut på første testen for så å få følgefeil på hele syklusen
Noen som har masse kunnskap og erfaring med denne testen som vil dele synspunkter?