City Elite eller Britax Go Next?

Januarfrø17

Andre møte med forumet
Så tror jeg at jeg endelig har klart å snevre meg inn til to finalister! En trehjuling og en firhjuling! Har ingen formening om hva jeg MÅ ha, men etter å ha lest tester og diverse - i tillegg til at jeg synes de begge er veldig fine, er det her jeg har endt... Har ingen barn fra tidligere så her tar jeg i mot tips!! Og er spesielt interessert i å høre fra dere med erfaring fra en eller begge av disse vognene! Når det gjelder Britax GN ønsker jeg country wheels...

Så tror jeg at jeg endelig har klart å snevre meg inn til to finalister! En trehjuling og en firhjuling! Har ingen formening om hva jeg MÅ ha, men etter å ha lest tester og diverse - i tillegg til at jeg synes de begge er veldig fine, er det her jeg har endt... Har ingen barn fra tidligere så her tar jeg i mot tips!! Og er spesielt interessert i å høre fra dere med erfaring fra en eller begge av disse vognene! Når det gjelder Britax GN ønsker jeg country wheels...

Kan ikke si jeg har noe praktisk erfaring med akkurat disse utgavene, men kan likevel si hva jeg har tenkt fordi den ene finalisten din er (nesten) samme som den vi tenker å kjøpe :happy:

Først må jeg si at jeg ikke er fan av trehjulinger, har noe erfaring med andre populære typer. Det er sikkert en smakssak, men jeg mener de er ustødige og da blir jeg utrygg på dem ;)

Så er det Britax'en. Den har jeg også forelsket meg i, men venter på den nye utgaven som skal komme nå i august :) Britax GO BIG heter den. Den har flere forbedringer som har gjort av vi har så og si bestemt oss for den. Blant annet hjulstørrelse foran og at sportsdelen nå kan legges helt ned ;)

Så som du skjønner er det egentlig ingen tvil her :happy: Men det er smak og behag, så det beste er kanskje å prøve ut begge to i butikk? Da burde du få en følelse på hvem som passer deg xsmile9

Kan ikke si jeg har noe praktisk erfaring med akkurat disse utgavene, men kan likevel si hva jeg har tenkt fordi den ene finalisten din er (nesten) samme som den vi tenker å kjøpe :happy:

Først må jeg si at jeg ikke er fan av trehjulinger, har noe erfaring med andre populære typer. Det er sikkert en smakssak, men jeg mener de er ustødige og da blir jeg utrygg på dem ;)

Så er det Britax'en. Den har jeg også forelsket meg i, men venter på den nye utgaven som skal komme nå i august :) Britax GO BIG heter den. Den har flere forbedringer som har gjort av vi har så og si bestemt oss for den. Blant annet hjulstørrelse foran og at sportsdelen nå kan legges helt ned ;)

Så som du skjønner er det egentlig ingen tvil her :happy: Men det er smak og behag, så det beste er kanskje å prøve ut begge to i butikk? Da burde du få en følelse på hvem som passer deg xsmile9
Oj!!:) den gleder jeg meg til å sjekke ut!! Er jo akkurat de manglene som jeg har vært litt usikker på med Go Next! Gøy!!:)

Vi har city elite! Kjempe fornøyd! Kan brukes lenge, har den enda til 3åringen. Og 3 hjul er deilig å kjøre, både i terreng og som byvogn. Super enkel å legge sammen og en av de minste vognene sammenslått. MÅ man være negativ må det vær at du ikke kan ha sportsdelen mot deg, og at du må ha deluxe babybagen viss du føder store barn som meg.... Men den er helt super ellers!

Min venninne har city elite, og den er superenkel å trille. Jeg var på tur med baby i snø i fjor, og syntes den trilla bra selv om det ikke var på asfalt.

Derimot så ser jeg på Britax Go Next nå, siden jeg ønsker å ha mulighet til å snu sportsvogna så jeg kan se på barnet. Hvis jeg har forstått det riktig så kan man ikke velge hvilken vei barnet skal ha utsikt på city elite'n.

Jeg har selv brukt city GT mini til frøkna som sportsvogn og elsker de 3 hjulene. En venninne av meg har den med babybagen nå og hun er kjempe fornøyd selv syns jeg den ble litt tung med babybag siden vekten blir plassert på et hjul istedenfor to, men dette er en smakssak. En annen ting jeg ikke liker med 3 hjulingen er at jeg syns den er elendig å trille på vinter føre med snø, da må man dra vogna bak seg hvis man ikke vil slite seg ut. Men likevel når dette er sagt gleder jeg meg til å ta den i bruk når minstemann blir et par år :D

Mitt fadderbarn har Britax GN og jeg elsker den vognen! Den er utrolig god å trille, det er god høyde på håndtaket, god plass i korgen under, solskjerming som kan dras lenger ut, ol. Men hørtes jo supert ut med neste modell! Gleder meg til å se på den :D

Jeg skal ha city elite! Syns den er super fin, og sportsdelen ser rå digg ut! Dessuten blir den jo mini liten i bilen og om man kjøper den dyreste bagen kan jo den også legge helt flat! :D Gleeeeder meg!!! Tror det blir svart... da matcher den alle farger! Selv om grå også er fint da...

Skal du ta mye buss/tog med vognen? Da hadde jeg gått for 4 hjul for om man ikke får hjelp opp og ned er det knotete og føles ustablilt med 3 hjul. Meeen uten om det har jeg ingen erfaringer med disse vognene.

Jeg hadde Brio Go (gamle Britax), og blir definitivt samme vogn denne gangen. Blir nok en ny Britax, og gamle Go'en i barnehagen, er fra 2011. Var storfornøyd med den vogna altså. Så lett og fin. Når den i tillegg etterhvert har fått mulighet til å bytte hjul er den perfekt. Var ikke så ofte dette var et savn faktisk, men å ha muligheten er fint. Det er stor høydeforskjell på mannen og meg, og vi prøvde Mange vogner før vi fant en som begge syntes var komfortabel å trille.

Skal du ta mye buss/tog med vognen? Da hadde jeg gått for 4 hjul for om man ikke får hjelp opp og ned er det knotete og føles ustablilt med 3 hjul. Meeen uten om det har jeg ingen erfaringer med disse vognene.

Dette var akkurat derfor vi har valgt å gå for en Britax GN. Jeg kommer å bevege meg mye med buss og bane i byn og etter å ha spurt bland venner er 3 hjul et minus for dette. Men enig i att sportsdelen ser deiligere ut :) Men som nevnt av andre - tenk over hvor vognen ska brukes og hva som er viktigst for deres situasjon. Lykke til med valg!

Den skal jeg definitivt sjekke ut også! Takk for tips! Har du hørt noe om pris? :)

Godt poeng! Bor midt i Oslo så blir fort mye kollektivt i tillegg til bil på langturer med hund i bilen også. Takk!:)

Dette var akkurat derfor vi har valgt å gå for en Britax GN. Jeg kommer å bevege meg mye med buss og bane i byn og etter å ha spurt bland venner er 3 hjul et minus for dette. Men enig i att sportsdelen ser deiligere ut :) Men som nevnt av andre - tenk over hvor vognen ska brukes og hva som er viktigst for deres situasjon. Lykke til med valg!
Takk! Bor midt i byen selv så blir fort en del kollektivt! Godt å høre erfaringer!:)

Hmm jeg var ganske sikker på at jeg skulle ha Britax Smile 2, men nå tror jeg vi må se på Britax Go Big også :o Wææ det er alt for mange fine vogner å velge imellom :o

Back
Topp