City cross vs Edge duo

Amicitias

Betatt av forumet
Er det noen som vet hva de største forskjellene på disse vognene er. Klarer ikke helt å bestemme meg. Heller litt mot city cross i og med at den er lettere. Er så heldig å ha svigerforeldre som bor i Danmark(+de skulle sjekke prisene i Tyskland og), så jeg skal sende de på vogn jakt;)
 
Den eneste forskjellen er vel at city cross-vognene er "enklere". I den betydning at edge duo har mer ekstrautstyr. På edge duo får du f.eks ett innebygd ventilasjonssystem i bagdelen, som kan være praktisk på varme dager. Myggnettingen er innebygd, også er det vel noe forskjell på understellet, om jeg ikke husker helt feil. Men med tanke på trillekomfort tror jeg ikke det er noe forskjell :) Selv har vi edge duo fra før, og er superfornøyd! Den er fantastisk
 
Jeg syntes helt ærlig at edge duo er helt grusomt tung og veldig høyt teleskopisk håndtak! Jeg er 165 høy og man får ikke senket håndtaket ned til min høyde,men den var fin til mannen min som er 196 høy! Ellers er vogna ubeskrivelig tung og løfte inn og ut av bilen,selv om jeg er veltrent og ikke den speste jenta på jord. Plusset med vogna er at med bag er vogna fin å se på og den har den fine insektnettet som sitter fast i kallesjen. Men Men sports-sittedelen ser vogna dum ut syntes jeg. Vogna er foressten billigst å kjøpe i svergie. Lykke til i vogn jungelen :)
 
city bagen er bitte litt mindre.. tror city bagen er 75 cm mens baby delen på edge duo er på 80..

Vi har valgt city cross fordi den er lettere..
 
baggen er 5 cm kortere
CC Vogna er lettere
CC har ikke teleskopskaft, men "heve/senke funksjon"
CC har ikke mulighet til å sitte i bagen/sette opp ryggen
CC har ikke lufteventiler i bunn på bagen
CC har ikke myggnetting i bagdelen, kun sporsdel om jeg ikke husker feil.

Jeg har uansett valgt CC, og trur jeg blir fornøyd med det valget!
og jeg har også tenkt sånn at 5 cm kortere er verdt de 5 kg tyngre (el hva den nå er tyngre)

Jeg er bare 160 så likte at jeg kunne se over CC.
 


kristin1986 skrev:
baggen er 5 cm kortere
CC Vogna er lettere
CC har ikke teleskopskaft, men "heve/senke funksjon"
CC har ikke mulighet til å sitte i bagen/sette opp ryggen
CC har ikke lufteventiler i bunn på bagen
CC har ikke myggnetting i bagdelen, kun sporsdel om jeg ikke husker feil.

Jeg har uansett valgt CC, og trur jeg blir fornøyd med det valget!
og jeg har også tenkt sånn at 5 cm kortere er verdt de 5 kg tyngre (el hva den nå er tyngre)

Jeg er bare 160 så likte at jeg kunne se over CC.

city crossen hr luftehull i bunn av bagen. Der vi kjøper vognen følger det også med myggnett med bagen. Er jo ikke integrert som i sportsdelen, men det følger med i alle fall.. Jeg er 160 selv, og min mann er 175 så jeg tror ikke sjansen for at vi skal få mega lange barn er så stor..
 
Okey tror jeg går for Cc så sparer jeg armene mine for litt løft. Med sommerbarn får man vel alikevel god plass i baggen. Jeg har funnet vognen til 6000kr i Dk( med sportsdel og city bag). Vet ikke helt hva den ligger på i Sverige. Noen som vet?
 
Jeg har city cross og hadde absolutt valgt den.
Ja baggen er noen få cm kortere men lillegutt her ville ikke ligge i vogna, så måtte bytte til sportsdel lenge før han var for lang. Og sportsdelen kan også legges helt ned, så ikke noe problem å bytte.

Det at den er lett er helt genialt, så enkelt å løfte inn og ut av bilen...

Tror også de fleste jeg kjenner som har hatt edge'n, byttet den ut når de skulle begynne på sportsdelen, for med tyngre baby ble vogna ganske så tung.
 
Vi hadde Edge duo til nr 2,men solgte den. Nå skal æ kjøpe ny til nr 3. Det skal sies at jeg syns det var en flott vogn,men ja den var tung. Er ganske lita også,så den var høy for meg. Men ellers var den tipp topp vogn. Så får se hva jeg velger nå. Jeg må også ha ei vogn som jeg kan gå trygt ute med i på all slags føre. 
 


Amicitias skrev:
Okey tror jeg går for Cc så sparer jeg armene mine for litt løft. Med sommerbarn får man vel alikevel god plass i baggen. Jeg har funnet vognen til 6000kr i Dk( med sportsdel og city bag). Vet ikke helt hva den ligger på i Sverige. Noen som vet?


Jeg tror vogna ligger på 4600 i svergie. Jeg kjøpte edge duo i svergie med alt utstyr,stellebag og betalte 6000. Og den er litt dyrere enn cc
 
Jeg har sendt mail med kattis babyshop i strømstad, de skal ha 7800 svenske for cc, da følger city bag med, myggnetting, regntrekk og stellebag. Skal du ha leatherette koster den 8400 svenske. Jeg syns ikke det er så ille pris, det er uansett billigere enn i norge. Her i Norge koster de fra 7000 og oppover men uten tilbehør (bare stellebagen koster vel 700 kr).... Med tanke på valutaen lønner det seg å dra til sverige. Mulig det er enda billigere andre steder i sverige, men jeg har hørt at kattis er veldig billig. Jeg skal hvertfall ha denne vognen, men klarer ikke bestemme meg for vanlig eller leatherette?! Noen som kan hjelpe? :-)
 
Hvor tung edge duo er, kommer også an på understellet man velger, da :) Sportsunderstellet er flere cm bredere, og mye tyngre. Det er mye mer massivt enn classic (og vi målte dem i bredden i tillegg, for å få plass ved siden av hundeburet i bilen :P). Har prøvd å løfte på begge deler, og vognen er helt klart lettere med classic-understellet! Dette vi har, og syns ikke vognen er tung i det hele tatt. Jeg er ikke spesielt veltrent, men ikke noe problem å få den inn/ut av bil, opp trapper osv. Hadde ikke nølt om jeg skulle velge vogn på nytt :)

Vi måtte også bytte til sportsdelen etter bare 4 mnd, da nektet lillegutt å ligge i bagen. Men dersom nesteman blir annerledes der, er det greit med litt ekstra plass i bagen til varmeposer osv, siden høsten tross alt kommer like fort hvert eneste år :) Når knøtta våre bare er ca 4 mnd, er vi jo i oktober allerede :)
 
hvis dere går i en butikk og legger madrassen til cc oppi edgeså skal dere se hvor liten forskjellen er. ser båten så liten ut siden den er smalere. min gutt var helt etter gjennomsmittet både på vekt og lengde og brukte cc bagen i minst 5 mnd. vi byttet fordi han fikk falsk krupp og det hjalp å sitte litt oppreist så byttet vi aldri tilbake. den var ikke for liten da.
 
Jeg har og sendt mail med KattisBaby shop i Sverige,og fikk pris på ca 7200,- for den vogna jeg vil ha,MED regntrekk,fotrekk OG stellebag!!
Bare vogna i Norge har vi fått pris på 8500,- og bare stellebagen koster jo 750,- i Norge..
Med andre ord sparer man jo mellom 2500-3000 kr på og handle den i Sverige..
Men jeg har en liten bekymring.. Når det gjelder garanti og sånn.. Visst noe skjer så må man jo til Sverige for og fikse det..

Er det noen andre som har tenkt og kjøpe i Sverige eller som evt har gjort dette før??
 
Vi har tenkt til å kjøpe i Sverige, men aner ikke hvordan det er med garanti etc. Er fra østlandet men bor i Bergen så håper det ikke skal skje noe med vognen for tror man må til sverige før reparasjon?!
 
Vi har tenkt til å kjøpe i Sverige, men aner ikke hvordan det er med garanti etc. Er fra østlandet men bor i Bergen så håper det ikke skal skje noe med vognen for tror man må til sverige før reparasjon?!
 
Det er nok ikke noe enkelt valg, kan jeg tenke meg!

Selv sliter jeg med å velge mellom edge og mondial.

LYKKE TIL ! :)
 
Back
Topp