Cipralex-slutte?

Tarlica

Gift med forumet
Min mann har gått på dette ca et år, og begynte for en mnds tid siden å ta halvparten. Han har nå vært uten i 6 dager, og har tydeligvis begynt å merke det[&:] Han er varm, svimmel, og får støt i kroppen..

Har googlet det og ser at det er helt vanlig, men er det ikke noe han kan gjøre for å blir bedre litt fortere? Han jobber fullt, og vi skal flytte hele huset iløpet av to uker, og han er selvfølgelig ikke særlig motivert[:)]

Slik er det nok bare, det er ekkelt å slutte på dem vet jeg. Kanskje han burde ha ventet til etter flyttingen? Så han lettere kan ta overgangen?

Hvor høy dose gikk han på?? Jeg synes han kansje har sluttet litt brått..
Jeg har gått på 20 mg i over ett år nå.. Over 3 mnd trappet jeg ned for å slutte på de, men kroppen min var ikke helt klar for det, så jeg måtte starte på de igjen..

ORIGINAL: Leatroll

Slik er det nok bare, det er ekkelt å slutte på dem vet jeg. Kanskje han burde ha ventet til etter flyttingen? Så han lettere kan ta overgangen?

har prøvd å si det til han, men han liker ikke å gå på de, så siden han ikke trenger de lenger, synes han at han likegodt kunne slutte..[8|] mannfolk!! har du sluttet på de også? hvor lenge varte det før kroppen var tilbake itl normalen?[:)]

ORIGINAL: Frk.Hønemor

Hvor høy dose gikk han på?? Jeg synes han kansje har sluttet litt brått..
Jeg har gått på 20 mg i over ett år nå.. Over 3 mnd trappet jeg ned for å slutte på de, men kroppen min var ikke helt klar for det, så jeg måtte starte på de igjen..

han går på 10 mg.. og synes også han sluttet brått, og sa klart ifra at han burde ta det litt roligere.. men han skal jo klare seg gjenom det han! mannfolk[:-] og hvor lenge holdt du ut før du begynte igjen?

Jeg seponerte fra 20mg til 10 mg. Så til 0. Men dette over tid. Fikk ingen bivirkninger av seponeringa... Bortsett fra depresjon og angst da.. [&o]
Dette er ett halvt år siden nå. Fortsatt angst og deprimert[:'(]

Hadde han ikke noe effekt av cipralexen? Og er seponeringa i samråd med lege?

ORIGINAL: siljegulli

Jeg seponerte fra 20mg til 10 mg. Så til 0. Men dette over tid. Fikk ingen bivirkninger av seponeringa... Bortsett fra depresjon og angst da.. [&o]

han var deprimert fordi det var ting i livet han ikke var "fornøyd" med, og det har rettet seg nå. Så han føler ikke at han trenger det noe mer, og ville gjerne slutte. og neida, høre med lege, hva skal han med det!? håpløst... klarer jo seg selv han!

ORIGINAL: Toadette_

ORIGINAL: Tarlica

han var deprimert fordi det var ting i livet han ikke var "fornøyd" med, og det har rettet seg nå. Så han føler ikke at han trenger det noe mer, og ville gjerne slutte. og neida, høre med lege, hva skal han med det!? håpløst... klarer jo seg selv han!

Alvorlig talt! sesponering av slike legemidler, SKAL uten TVIL vere i samråd med lege!!!

herregud, ikke begynn å kjeft på meg da.. spør bare om råd!

Unnskyld meg, men da kan han for det selv! All medisinbruk og div skal gjøres i samråd med lege/psykiater. Han kan ikke bare slutte! Regner med han ikke har gått til noe samtaler i tillegg?
Han kan få ett problem, men får håpe at det går bra[:)]

Høres litt ut som at han bare gikk på medisinene bare for han ville "prøve", hvis du skjønner...

Unnskyld meg, men da kan han for det selv! All medisinbruk og div skal gjøres i samråd med lege/psykiater. Han kan ikke bare slutte! Regner med han ikke har gått til noe samtaler i tillegg?

Høres litt ut som at han bare gikk på medisinene bare for han ville "prøve", hvis du skjønner...

Samtaler har han gått til, og VI også. Han har gått på dette et år, for å hjelpe han mot depresjon. Nå er han i en annen situasjon i livet, har faktisk en jobb, venner etc. Så han føler seg klar til å slutte. har som sagt gått ned i ca en mnd på 5 mg, og ville nå prøve uten[:)] og ja, klart han kan skylde på seg selv, jeg bare hører om erfaringer etc, for å kunne støtte/hjelpe han sidenjeg ikke har vært borti det selv...

Slik er det.
Men jeg syntes kanskje han sluttet litt brått.....
Jeg begynte med å ta en halv tabelett hver dag i en måned. deretter tok en halv tablett annenhver dag i en måned.
Så tok jeg hver tredje dag i to uker før jg sluttet helt...

Samtaler har han gått til, og VI også. Han har gått på dette et år, for å hjelpe han mot depresjon. Nå er han i en annen situasjon i livet, har faktisk en jobb, venner etc. Så han føler seg klar til å slutte. har som sagt gått ned i ca en mnd på 5 mg, og ville nå prøve uten[:)] og ja, klart han kan skylde på seg selv, jeg bare hører om erfaringer etc, for å kunne støtte/hjelpe han sidenjeg ikke har vært borti det selv...

Skjønner[:)]
Bare håper ikke at det går utover deg. Kanskje han skulle gått på 5mg en stund til? Skjønner han vil slutte, men når det går som det går, er kanskje ikke kroppen helt klar enda.

Synes kanskje han slutter for fort jeg også..Burde bruke mer tid [:)] Men skjønner han er utålmodig..
Jeg gjorde det samme, slutta bare plutselig, men det var sånn på dagen..Og det var ikke særlig lurt..greit å bruke en tid for å venne av kroppen ja.

Har ikke sluttet på dem selv men kjenner folk som har. Og husk på å nevne for han hvordan tablettene virker er du snill, kjemisk reaksjon til det senteret i hjernen. Så man skal ikke slutte brått på dem! Uansett hvor lite deprimert han er nå, så er kroppen hans vant til den hjelpen opp til hjernen...så han skal trappe varsomt ned og bruke laaaaaaaang tid. Han burde seriøst snakke med legen sin..

takk for råd jenter!! [:)] skal sette meg ned med han ikveld, og få han til å isåfall høre etter[;)] og går foreløpig ikke utover meg, humøret er det samme, men han er jo mer sliten og ikke helt på topp..[8|]

og legen hans var også sånn, bare skrev ut mer og mer hver gang han spurte, uten noe mer oppfølging fra hennes side, vi måtte ordne det selv... rart det der!! [:)]

Back
Topp