cipralex+abstinenser hos barnet

lea83

Første møte med forumet
Jeg håper veldig å høre fra andre i samme situasjon. Jeg venter mitt første barn nå i oktober, har gått på 10 mg cipralex i to år, da jeg har slitt veldig med panikkangst. Ble gravid i januar i år, og hadde da ønsker om å ikke gå på denne medisinen, prøvde å trappe sakte ned, men livet ble uutholdelig, og angsten tok overhånd. Fant derfor ut i samråd med min lege at jeg skulle stå fast på 5mg cipralex svangerskapet ut. Min lege sier at barnet vil bli fulgt litt ekstra nøye med timene etter fødsel, da de kan få ulike symptomer på absinenser. Jeg er nå livredd for at barnet mitt skal lide den første tiden, og ønsker veldig gjerne å høre fra andre som eventuellt har opplevd å ha gått på cipralex under hele svangerskapet og deres erfaringer??Dette er veldig tungt for meg nå, og jeg kunne så veldig gjerne ønske at jeg kunne klare å slutte, men jeg klarer ikke...Håper noen kan svare meg.
 
Aner desverre ikke...Men så lenge legen fremdeles skriver de ut til deg så går det nok greit![;)]
Selv har jeg egentlig brukt zoloft,men har kastet opp så mye nå så jeg likeså godt kunne prøve meg uten!
Håper veldig på at det skal fungere,for er redd for eventuelle konsekvenser da det ikke er prøvet ut særlig mye!
 
jeg brukte cipralex under mitt første svangerskap, datteren min fikk ingen abstinenser og hadde det helt fint:)
 
Kjære Lea
Husk at så lenge legen har skrevet de ut til deg, og barnet vil få tilsyn etter fødselen så er det overhodet ingen fare som du skal gå rundt å plage deg selv med. Det er hundre ganger bedre at du går på en bitteliten dose cipralex og fungerer i hverdagen, enn om du skulle gått rundt og hatt forferdelige dager hver dag. Husk vår sinnstemning smitter over på barnet, og derfor er det veldig viktig at du har bra dager. Jeg har en stesøster som skal ha barn om fire mnd, og hun har akkurat fått skrevet ut antidepressive medisiner nå, slik at hun skal takle dagene og ikke falle helt i bunn. Ta det helt med ro og nyt tiden du har fremfor deg istedet for å bekymre deg. Masse masse lykke til videre. Detta går fint skal du se[:D][:D][:D][:D][:D]
 
 
Back
Topp