Chumas dagbok - Et mirakel på vei til verden

Så god gutten din er :) Blir helt rørt..:)
 
Det var en koselig måte å se det på! Jeg har slitt litt med en slags "dårlig samvittighet" overfor Mikael fordi denne nye babyen nå får alle de sjansene som han ikke fikk. Vanskelig å forklare, det er jo ikke noe rasjonelt ved det i det hele tatt. Denne babyen skal få livets gave, mens Mikael ble frarøvet det. Det føles feil på alle måter - samtidig så er det jo slik livet er, man må bare akseptere det og ikke prøve å dra inn begreper som "rettferdighet", for det kan ikke brukes om slike ting.
Denne babyen kan aldri erstatte ham vi mistet, men han vil fylle det store tomrommet han etterlot seg. Jeg lovte Mikael, mens han ennå levde, at vi aldri skulle glemme ham, og jeg har lurt på om denne ny babyen vil få minnet hans til å blekne. Men det blir kanskje ikke slik i det hele tatt. Et mammas hjerte utvider seg for hvert nye barn for å romme kjærligheten til dem alle, det er ikke slik at det blir mindre på hver om det kommer fler.

Jeg får ta lærdom av William, og hans barnlige og ukompliserte måte å se tingene på. For ham blir dette lillebror nummer to (han snakker altid om ham som en gutt!). Den ene kan vi kun besøke på kirkegården, den andre skal få bo hjemme hos oss. I påsken malte vi påskeegg, og William lagde et til hver til alle i familien. Det ble et rosa egg til meg, og fire lyseblå! I hans øyne vil Mikael alltid være en del av familien, og det er rørende, sårt, men aller mest godt, at han klarer å se så naturlig på det og alltid har et rom for ham i hjertet sitt.

Dagen før Olai sin ett års dag er det to år siden vi mistet lillemann. Jeg har lovet meg selv, og lillemann når han var i magen at jeg aldri skulle glemme han...men jeg har også lovet meg selv at tapet aldri skal overskygge kjærligheten til Olai, hans feiringer og spesielle dager. Lillemann bor for alltid i hjertene våre, men Olai er her og nå...og ingen sorg skal få frata han all den oppmerksomheten han fortjener :) Jeg glemmer aldri lillemann, jeg har bare flyttet hovedfokuset og det veit jeg lillemann ville ønsket for sin lillebror :)
Jeg tror William er en klok liten gutt, og vi har nok mange noe å lære av barnas enkle måte å se verden på :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Har fulgt med på deg nå å v forige svangerskap. Sitter med tårer i øynene hver gang jeg tenker på deg og leser om deg. Lei meg pga det som har skjedd, men like mye rørt over deg og familien din som klarer å reise seg opp å være så positive og ja, har ikke ord for hvor stor respekt jeg har for deg og dine. Du har en helt utrolig positiv og god tankegang som jeg aldri har sett maken til. Vil ønske dere så masse,masse lykke til. Det her kommer til å gå kjempe bra☺ du har en ekstra engel som kjemper med deg nå

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
William er jammen en klok og fantastisk god gutt, Chuma :love7. Barn er herlige og naturlige. Det sies jo at det er av barna man får sannheten og det tror jeg er helt sant. Kos deg videre med den stadig voksende magen og rutine-UL som nærmer seg med stormskritt. Gleder meg enormt på deres vegne!
 
William og jeg snakker ofte om ultralyden på onsdag, og at vi skal finne ut om det blir lillebror eller lillesøster. I går spurte jeg ham hva han kom til å gjøre hvis det blir en gutt. " Da kommer jeg til å danse en seiersdans!" svarte han. Han gleder seg veldig til å ha en lillebror som kan arve alle lekene og klærne hans. Jammen hva om det blir en jente? spurte jeg. "Da blir jeg nok litt skuffet først, men jeg blir nok vant til det. Men mamma, tenk på all den shoppingen vi må gjøre da!" var svaret... Haha, han er et ekte mannfolk allerede!
 
Hahahaha!!! For en fantastisk kul unge du har:D:D:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hahaha...for en fantastisk gutt du har :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg tror nok det blir shopping på deg jeg ;) Blir super spennende! Dette går bare rette veien :) Vi mistet ei lita jente nesten halvveis i svangerskapet i 2012,og ble gravid på nytt to mnd etter,og fikk termin på samme dato som vi mistet,slet så med dårlig samvittighet da jeg fødte ei frisk fin jente,og sorgen ble lettere,og ikke så altoppslukende..men fordi om smerten blir lettere og savnet enklere å bære,blir aldri kjærligheten til våre små engler mindre. Det er plass til så uendelig mye i et mammahjerte. <3
 
Hei!
Kom helt tilfeldig over denne tråden og vil bare få ønske deg/dere masse, masse lykke til!!! Vet jo litt om hva dere har vært gjennom og synes dere fortjener at dette lille miraklet skal få glede dere i mange år fremover :) klem fra Eva
 
Ønsker deg så mye lykke til videre, har fulgt med på deg og ble så glad når jeg så at blødningene har stoppet :-D

Og William er så herlig, han er så sterk og full av pågangsmot :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
For eit sjarmtroll han er:love7
 
Fine William! Hehe, flott med løpende kommentarer slik at vi virkelig forstår omfanget av dette med å ta salto på trampolinen ;).

Lykke til i morgen med den spennende undersøkelsen! Tenker på deg! :)
 
Hahaha, så bra klipp :) Lykke til i morra :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp