Chumas dagbok - Et mirakel på vei til verden

Ja, jeg prøver å ta det med ro, men sannelig er det ikke lett. Jeg er (som veldig mange kvinner) utrolig dårlig til å be om og ta imot hjelp fra andre, så det blir som regel til at jeg gjør ting selv. Mannen min er veldig flink til å si at jeg ikke skal gjøre ditt og datt i huset, men han er ikke like flink til å gjøre tingene selv, og noen må jo ta seg av det! Men jeg stresser ikke med noe, og har helt klart lavere aktivitetsnivå enn mitt vanlige (svært høye). William på 6 er veldig flink til å passe på at jeg ikke bærer tungt, og er veldig rask til å si fra hvis jeg glemmer meg!

Ting har roet seg litt med kynnerne de siste dagene, så det er jo bra. Sliter med en betennelse i ryggen/skulderen for tiden, så det tar litt av oppmerksomheten bort fra smertene i magen. Men det er heldigvis noe som bare plager MEG, og ikke berører Lille i magen, så da gjør det ikke så mye.

Alt vel fremdeles - og 15 uker i morgen! :)
 
Tenker masse på deg :)
Når skal du på neste kontroll?

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Neste kontroll blir på mandag. Da har det jo gått litt lenger tid enn mellom de andre gangene, så det blir spennende å se at det sikkert har skjedd mye!
 
Tenker på deg og den lille hver eneste dag og krysser virkelig alt jeg eier og har for at dette skal ende godt! Skremmende å lese om hvordan du har hatt det forrige helg og jeg satser på at det blir med den ene gangen. Du er så ufattelig tøff, Chuma! Noen ganger FOR tøff vil jeg si ;). Sykling er vel ikke det som anbefales sterkest tipper jeg, men jeg forstår jo at du ikke kan sette hele livet på vent. Håper mandagens kontroll gir gode nyheter fremdeles og at blødningenen snart gir seg slik at du kan få et roligere svangerskap fremover!

Du er min store helt og største forbilde! :love7:notworthy
 
15 uker i dag - hurra! Synes tiden bare flyr av gårde! Alt vel her, i går hørte vi det lille hjertet med doppleren igjen!

I dag fikk jeg en hyggelig mail fra en venninne i USA. Hun var her i Norge da jeg var gravid med Mikael, var gravid og fødte bare to dager etter meg. Pga det som skjedde mistet vi kontakten, hun følte hun ikke torde å være rundt meg med en nyfødt baby etter at jeg hadde kommet tomhendt hjem fra sykehuset. Jeg prøvde å si at det var greit, men så flyttet de tilbake til USA, og det ble enda mindre kontakt. Denne uken skrev jeg til henne og fortalte at jeg er gravid igjen, og i dag skriver hun tilbake og forteller at det er hun også, og igjen har hun termin like etter meg! Håper og tror at alt ender bedre denne runden, og at vi skal få ha babyer sammen denne gangen, begge to!

Ha en flott dag - det skal jeg! :)

84532ac6f26e95747999605146526846.jpg


dig18_0.gif
 
Sniker litt her jeg, sånn for å følge med deg. Håper det er ok. Tenker masse på deg!
 
Ja, alt så fint ut i dag også. Hele kontrollen tok 2 minutter, hun tok en lynkjapp UL, sjekket at det var liv, og at livmorhalsen var lukket, det var det hele. Tok ikke noen mål eller noe, og ingen bilder, så det hele var nesten litt skuffende - men det viktigste var jo at det var liv der inne! Skulle egentlig tilbake til henne om to uker, men jeg avbestilte den timen, og venter heller til OUL den 30.april - disse kontrollene hos gynekologen blir så overfladiske at de føles litt overflødige, ihvertfall å ha dem så tett.
Hun sa jeg måtte regne med å fortsette å blø resten av svangerskapet...så nå er jeg satt på jerntabletter for ikke å tømme alle reserver. Og blodtrykket mitt var for høyt, så det skulle også holdes under oppsikt.
Begynner å få litt mage nå! Fremdeles ikke mye, men med litt godvilje så ser man at det er en gravidmage! :)
 
Godt å høre at alt er bra med dere:) Skal vel bli godt å få se bilde av den lille?:) Gleder meg til det er min tur:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Godt den lille fremdeles er i full aktivitet, Chuma! Ingenting gjør med gladere enn positive oppdateringer fra din front. Slapp av og senk skuldrene. Ikke rart blodtrykket ditt er litt forhøyet. Du har jo nok å henge fingrene i med både studier, svangerskap og William som skal ha sin dose oppmerksomhet og tid. Sørg for at du også tar vare på deg selv nå! :love7

Ønsker deg en fortsatt fin uke med spireliten i magen!
 
Åh så bra at alt står bra til :) følger med deg! Skal du vite kjønn på OUL? Det hadde vel skjedd mye fra sist tenker jeg :) <3
 
Ja, vi vil gjerne vite kjønn - blir litt lettere og mer konkret å tenke på den lille da! Og jeg synes det er mer enn nok spenning rundt fødselen uansett, så jeg synes ikke det gjør det mindre spennende om man vet kjønnet. Har veldig guttefølelse, men det kan godt hende det bare kommer av at jeg bare har født gutter før, jeg bygger det ikke på annet enn det!
 
Jeg følger med på deg her inne chuma. Du er så tøff :) Dette SKAL gå bra!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snart 16 uker, Chuma! :) Tiden går fort (synes jeg) og nå begynner det jo å nærme seg OUL i tillegg. Superspennende uker, dette. Har fremdeles alt jeg eier og har krysset for deg og det lille mirakelet i magen!
 
Titter kjapt innom før appen klikker igjen og sier jeg heier på deg og den lille! Følger spent med :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så godt å høre at det set bra ut! Du har en stooor heiagjeng her som ønsker dere alt godt :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
16 uker!! Dette blir en litt spesiell uke - det er den uken som vannet mitt gikk forrige gang (16+4). Det har jo ingen betydning for dette svangerskapet, men man har det jo litt i bakhodet likevel, og for hver uke jeg går forbi denne uken blir det en kjempebonus!! :)

Har ikke så mye energi til å tenke på det som skjer i magen for tiden. Jeg har fått en betennelse eller noe i ryggen/skulderen, eller muligens en nerve som er i klem, som gir sterke smerter hele veien ut i armen. Det har vart et par uker nå, og det gjør forferdelig vondt! Nå har jeg endelig fått inn en masse data til oppgaven min som skal bearbeides, men det er totalt umulig å sitte ved datamaskinen, det eneste som hjelper litt er å ligge, og det er helt håpløst. Jeg er ikke en person som trives med å være inaktiv og bare legge meg for - spesielt ikke når arbeidet hoper seg opp rundt meg! Håper virkelig det gir seg snart - jeg er vant til å ha mye muskel og leddsmerter, men dette er virkelig intenst! Men det går vel over, og det positive er jo at dette ikke har noe med babyen å gjøre, slike ting blir litt lettere å takle da, når det bare er meg det går utover!

William mistet en tann i går, og i morges fant han 100 kr i vannglasset. Så sier han" Mamma, jeg vet jo egentlig at tannfeen ikke finnes, med jeg skal fortsette å late som jeg tror på ham for din skyld, for jeg vet jo at du bare mener det godt!" :) Haha! Det er godt han ikke er lettlurt, men høflig er han ihvertfall, det skal han ha!
 
Back
Topp