Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Chumalunga
Jeg kom derfra nå, og alt ser supert ut!!! Hjertet banker, og fnugget har vokst masse siden sist!! Og det er festet på riktig sted i livmoren, høyt oppe og vekk fra skilleveggen, så nå er det ingen grunn til at alt ikke skal gå som det skal! Er så glad!!!
Eneste nedturen var at gynekologen, som var så superhyggelig sist, tydeligvis hadde stått opp med feil bein i morges, og var ikke spesielt koselig, svarte kort og snurt på spørsmålene mine. Det var jo litt usikkehet rundt hvor langt jeg var kommet, og jeg spurte henne om hcg-nivået mitt, det ble målt til 20 000 i uke 5. I følge alle tabeller jeg finner på nettet er det ganske høyt, men hun sa det var lavt. Det forsto jeg ikke helt, da sa hun bare at "jeg synes ikke du skal drive å lese så mye på nettet!" [8|]
Og på slutten hadde hun printet ut 3 bilder, og jeg spurte om det var mulig å få med seg et, da svarte hun "nei, det var ikke noe spennende, det var jo bare en liten prikk!" Javel, kunne ikke jeg selv få bestemme hva jeg syntes var spennende og ikke?
Men men, alle må jo få lov til å ha en dårlig dag, jeg er lykkelig og det skal ingen få ødelegge![:)]
Skal på ny kontroll 9 juli, og enda en 24 august. Jammen følger de meg nøye denne gangen...

ORIGINAL: GripDagen
ORIGINAL: FruFruktbar
Så godt at alt står bra til
Drit med gynekologen som stod opp med feil fot i dag da[&:]
Jeg snakket litt om dette med alt man kan lese om på nettet, babyforum og sånt med min jordmor sist svangerskap. Litt fordi jeg synes det var litt mye hysteri på terminforumet mitt (type "Jammen, symfysemålet mitt bla bla bla og hva er galt nå bla bla bla"), tenkte at er man bekymret for noe, spør man vel legen sin liksom, ikke et babyforum (altså, er man RIKTIG bekymret for noe, spør man legen sin, er det jeg mener, i stedet for å be om råd fra en flokk hormonelle kvinner med hullete kunnskaper).
Jordmoren fortalte, at de så at det til tider var et problem med de gravide som satt og leste alt for mye om svangerskap på nett, lagde egne teorier om det, mistolket informasjon, og i tillegg var på slike babyforum hvor faktisk mye uriktig info flyter rundt. Blir jo ofte til at man kanskje hisser hverandre opp litt mer enn nødvendig, og gjør bekymringene større enn de egentlig er. Eller man tror at man finner en bedre svar på bv enn hos legen. Har jo flere eksempler her fra bv, om mødre som har laget tråder a la "Min sønn har blodig og klumpete avføring, hva bør jeg gjøre?". Svaret er jo selvfølgelig "Hvorfor i himmelens navn ringer du ikke en LEGE?!". Som da snuppa putta ei perle langt oppi nesa i helga, selv om jeg satt på bv da det skjedde (dårlig mor?[:D]), slo ikke tanken om å lage en tråd om hva jeg skulle gjøre med det inn en gang, det første jeg tenkte var LEGEVAKTA!
Ehm, eh, dette ble veldig rotete, og jeg må understreke at jeg synes IKKE du er hysterisk, du fremstår som en meget intelligent og oppegående dame, som har tilegnet deg relevante kunnskaper om emnet. Det jeg mener, er at gynekologen du snakket med, kanskje har møtt en del gravide som har ankommet med sin hullete og mistolkede informasjon som utgangspunkt for samtalen, iog så har gynekologen måtte sitte der og tilbakevise de villeste påstander, og til slutt inntar hun automatisk en "jammen for pokker, det er JEG som er den profesjonelle her, slutt å mas, jeg skal nok si fra hvis noe er galt!" holdning hver gang hun får et spørsmål.
Hahaha, dette ble faktisk VELDIG rotete[:D] Men forstår du hvor jeg vil?
Så bra sagt. Jeg tenker akkurat det samme. Husker jeg så en gang en som hadde skrevet; "Nå har lillegutt akkurat blitt hente i ambulanse..." satt og tenkte hva F*** gjør du på BV nå da? Snakk om feilprioritering i mine øyne. Tror BV handler om å bli kjent med andre i samme situasjonen, men også ta ting med en klype salt. Du kjenner kroppen din best og du er der hvor det skjer. Prøve å ikke gjøre en liten ting til noe stort.