Christoffer-saken; Mor dømt

Godhjerta

Glad i forumet
Enda godt hun ble dømt!

LITT for snilt? Ho fikk 120 dagers fengsel for å se på at sønnen ble mishandla til døde!!! Blir så sint av den saken! emoticon

Mrs. Careface skrev:
LITT for snilt? Ho fikk 120 dagers fengsel for å se på at sønnen ble mishandla til døde!!! Blir så sint av den saken! emoticon

Det var sarkastisk ment. 

emoticon So fælt... 

Liv Løberg har forfalsket vitemål, og må sone 9 mnd ubetinget fengsel i tillegg til et erstatingskrav på 1 million.

Moren til Christoffer har sett på at hennes mann sakte, men sikkert har tatt livet av hennes sønn. Hun må BARE sone 120 dager for dette? LATTERLIG! I tillegg til et lite beløp på 250 000 kr til Christoffers biologiske far. 250 000 og 120 dagers fengsel for et lite barns liv? Dette gjør meg RASENDE!!!

Samtidig vil jeg si at 8 års fengsel for stefaren er ingenting mot det han har gjort.

Hvor er rettferdigheten i dette...jeg skjønner ikke...

Det norske rettsystemet er latterlig! Straffen står ikke til handlingene som er gjort! Men desverre overrasker det meg ikke :o(

Horribelt at hun får så liten straff. Og det samme med stefarens dom.
Et lite barn er ikke mye verdt i Norge. Barn har så godt som ingen rettssikkerhet her til lands. Det ser man jo på overgrepssaker også. Etter noen måneder er overgriperen ute av fengsel, hvis han i det hele tatt blir dømt, og forgriper seg igjen og igjen. Mens barna har fått livene sine fullstendig ødelagt.

straffen kunne vært høyere ja, men dette sender et utrolig viktig signal ut der om at man ikke kan lukke øynene for det som skjer! Man har et ansvar, og i sær når det gjelder ens eget barn. Uansett hva.
Hadde min mann gjort som denne stefaren, og feks truet MEG med å ta mitt liv om jeg sladret, så hadde jeg faen meg gitt han en kniv og sagt værsågod. Selvfølgelig etter at jeg hadde bragt barnet mitt i sikkerhet og sørget for at han ble anmeldt.
INGEN rører mitt barn.

chinchillaen skrev:
Det norske rettsystemet er latterlig! Straffen står ikke til handlingene som er gjort! Men desverre overrasker det meg ikke :o(

Norge i ett nøtteskall! Får mer i straff for og bli tatt med narkotika enn og ta noens liv..

joris skrev:
Liv Løberg har forfalsket vitemål, og må sone 9 mnd ubetinget fengsel i tillegg til et erstatingskrav på 1 million.

Moren til Christoffer har sett på at hennes mann sakte, men sikkert har tatt livet av hennes sønn. Hun må BARE sone 120 dager for dette? LATTERLIG! I tillegg til et lite beløp på 250 000 kr til Christoffers biologiske far. 250 000 og 120 dagers fengsel for et lite barns liv? Dette gjør meg RASENDE!!!

Samtidig vil jeg si at 8 års fengsel for stefaren er ingenting mot det han har gjort.

Det er helt absurd og galskap! 
Men dessverre ikke sjokkerende her i norge.

Jeg er glad for at Norge har gode fengsler som legger til rette for at folk skal ut en dag og.

Men disse menneskene fortjener ikke livets rett spør du meg.
Håper noen river dem i fillebiter en vakker dag.

Vi lovte å svare 22.juli med kjærlighet, og i dette tilfellet må vi svare med en årvåkenhet og et løfte til Christoffer om at han ikke døde forgjeves.

Ja, jeg håper ikke denne tråden skaper lynsjestemning her. 
Men jeg ville bare påpeke hvor urettferdig og usaklig straffen er for en sånn grusom sak. 

Men det gode i det hele, er at de nålevende barna, i hvert fall er i trygge hender.

Bra hun er dømt! i mine øyne er hun en barnemisshandler!!!
Bra hun er fratatt retten til og ha sine 2 andre barn!Håper hun aldrig ser de igjen!!

Tenk og ikke få mer en 8 år!Forferdelig!!!!!!

Godhjerta skrev:

joris skrev:

Det er helt absurd og galskap! 
Men dessverre ikke sjokkerende her i norge.

Veldig enig i at straffen er latterlig lav med tanke på at dette er den personen som virkelig skulle beskytte Christoffer. Samtidig er dette en utrolig viktig dom, og en historisk, i og med at dette visstnok er første gang i Norges historie at noen har fått fengselsstraff for å stå passiv på sidelinja uten å gripe inn. Men at straffeutmålingen er en vits er helt sikkert.

Står du passiv på sidelinja og ser på hva som skjer, ja da er du medskyldig!
Ingen tvil om det.

joris skrev:
Står du passiv på sidelinja og ser på hva som skjer, ja da er du medskyldig!
Ingen tvil om det.

Hvertfall når det er ditt eget barn det er snakk om... og over så lang tid.

Etter det jeg har lest i det saken så virker det som at moren er Psykisk syk. Hvis det er tilfellet så tviler jeg på at fengsel er det rette stedet for henne.

Og ja, jeg synes rettsystemet i Norge er det beste i verden. Men det kunne selvsagt blitt mye bedre med tanke på ettervern . Bolig ,penger og jobb bør stå klart når den innsatte slipper ut slik at gjentakelsesfaren er på et minimum ( en liten avsporing bare..)

Det er som fengselsdirektøren i Halden sier ; Hvem ville du hatt som nabo?

120 DAGER?!!

emoticon Latterlig straff!!!

Back
Topp