chorangiose

• Trådstarter Trådstarter feilmelding
  • Opprettet Opprettet
F

feilmelding

Guest
Hei!

Noen som har peiling på hva placenta med Chorangiose vil si?
Vet at det er assosiert med kronisk hypoksi (hva enn det betyr?),
og at det sees i blant annet i høyere forekomst ved gestasjonell diabetes/preeklampsi og infeksjon (som betyr?)
Det er også assosiert med økt risiko for føtale problemer intrauterint og i forbinnelse med fødsel (??)
Det foreligger gjentakelsesrisiko, så man bør ha ekstra oppfølgning ved et evt senere svangerskap.

Jeg fikk dette i et skriv etter min siste fødsel. Men jeg skjønner ikke så mye mer enn akkurat det som står. Skulle gjerne blitt forklart litt ekstra rundt dette, og hva slags oppfølgning man får neste gang.

Kan jo nevne at jeg dødfødte ei pittelita jente i uke 38 i mitt første svangerskap. Fikk påvist leiden mutasjon. Det siste svangerskapet mitt brukte jeg Fragmin daglig, og ble igangsatt i uke 39 pga. veldig lavt SF-mål, samt lave verdier på navlesnor-gjennomstrømming. Ut kom ei perfekt lita jente på 3000g.

Blir veldig glad for alle svar! :)

Alt dette kan googles på nett, men jeg ville ha ringt eller tatt turen til sukehsuet å fått noen til å oversette det på norsk:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hypoksi er jo oksygenmangel. Kronisk hypoksi til placenta vil jo da bety kronisk oksygenmangel til morkaken. Og at det sees høyere forekomst av svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning i disse tilfellene. Og at det er økt risiko for alvorlige problemer for både under svangerskapet og under fødselen.
Leit å høre at du mistet jenta di :'(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja, det er skrevet på et språk jeg ikke forstår. Hvertfall ikke sammenhengen. Skal høre med lege neste gang jeg er der. Rart de sender meg et slikt skriv, og forventer at jeg skal forstå alt...

Takk for svar! :)

Back
Topp