Chokladglasyr

sesson

Elsker forumet
Nån som har oppskrift på en god å enkel chokladglasyr på kakao? har bakat en chokladkaka å ska ha glasyr på.
Hade inte tänkt att baka det så jag har ingen vanlig choklad hemma utan den må va på kakao. [:)]

Har ikke oppskrift med mål, men jeg pleier smelte 200 g margarin, avkjøle litt. Visper inn melis og så mye kakao man måtte ønske, til det blir passe tykt og tilslutt har jeg i litt kald kaffe så den blir glatt og fin.[:)]

ORIGINAL: lisi86

Har ikke oppskrift med mål, men jeg pleier smelte 200 g margarin, avkjøle litt. Visper inn melis og så mye kakao man måtte ønske, til det blir passe tykt og tilslutt har jeg i litt kald kaffe så den blir glatt og fin.[:)]

Samme eg hadde tenkt å skrive [8D] Smør, melis, kakao og kaffe [:D]

ORIGINAL: lisi86

Lager den sånn, jeg og, men bruker bare å lage en liten kake, da holder det med100g margarin i massevis til topp og midten...

Forresten blir den ikke glatt før du har hatt i kaffe'n. Hvis du ikke liker det kan du bare bruke en teskje med vann isteden.... for å få den glatt liksom... [;)]

Thanx! [;)] Då provar vi [:)]

ORIGINAL: sesson

Hvordan ble den da??? Fikk du det til???

Jeg har bakt sjokoladekake idag og har for første gang fulgt oppskrift på glasur.. til vanlig bare slenger jeg sammen noe..

Men denne oppskriften var faktisk bra:

4 ss smeltet smør
3 ss kald kaffe
1 ss kakao
2 ts vaniliesukker
250 gram melis

NAMMENAM

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: sesson

Hvordan ble den da??? Fikk du det til???

Haha...jodå. Men jag hade ju bara så lite melis igen. Att jag tog en firklöver å smälte sammen med smör. [:)] Men det funka det å. [:)]

Back
Topp